Eye Wish Opticiens start nieuwe campagne ‘Vaktermen’ in samenwerking met Abovo Maxlead en The USP Agency

Nieuws
Abovo
Geschreven door Abovo Media
Geschreven op: 8 september 2025Bewerkt op: 8 september 2025

Optiekketen Eye Wish Opticiens lanceert vandaag haar nieuwe merkcampagne in de media. Met deze campagne wil Eye Wish haar vakmanschap voor het voetlicht brengen. Het is de eerste merkcampagne sinds vier jaar. Eye Wish Opticiens ontwikkelde de campagne met het nieuwe bureau The USP Agency. Abovo Maxlead is verantwoordelijk voor de nieuwe mediastrategie.

Abovo Media - _E2K1675 copy (1)

In de nieuwe campagne van Eye Wish Opticiens staan vaktermen in de optiek centraal. Lisette van Hooff-Akkerman, Head of Marketing van Eye Wish, vertelt: “De optiekmarkt wordt gedomineerd door communicatie die vooral op prijs gericht is, terwijl we uit onderzoek weten dat klanten deskundigheid en een goede oogmeting belangrijke factoren vinden bij het kiezen van een opticien. Goed zien is van levensbelang en staat onder druk door de vergrijzing en het toenemend gebruik van schermen. Beiden leiden tot klachten die meer aandacht nodig hebben dan een simpele bril of contactlenzen. Met deze campagne laten wij zien dat we het vak serieus nemen en dat er veel meer komt kijken bij goed zicht, dan het bepalen van de sterkte alleen. Dit laten we op een luchtige, aansprekende manier zien, aan de hand van optiek vaktermen”. In de tv-commercial struikelt een vrouw over het woord ‘Presbyopie’, dat ouderdomsverziendheid betekent. Ook in de radiocommercials en in online banners komen vaktermen voorbij, als ‘Anisometropie’ en ‘Astigmatisme’.

Willem van Harrewijen, creatief directeur bij The USP Agency, legt uit: “Wij geloven dat de helft van het succes van een goede reclamecampagne zit in het stuk ervoor. In een hele heldere positionering en met producten en diensten die die positionering waarmaken. Daar hebben we Eye Wish dan ook eerst mee geholpen. Door het vele gebruik van schermen en de vergrijzing groeit de behoefte aan vakmanschap. Het gebruik van vaktermen is een manier om de Eye Wish opticiens als vakmensen neer te zetten en Eye Wish als kwalitatieve optiekketen. Dat noemen wij het ‘Creative platform’.” 

Over die bewijsvoering zegt Lisette van Hooff-Akkerman van Eye Wish Opticiens: “Onze opticiens en contactlensspecialisten nemen meer tijd voor een oogmeting, zodat zij goed kunnen luisteren naar klanten, wat hun probleem en behoefte is, waar ze de bril of contactlenzen voor gaan gebruiken. Hiervoor hebben we de gratis ‘360 graden oogmeting’ ontwikkeld. Tijdens deze meting kijken we bijvoorbeeld ook naar de ooggezondheid.” Willem van Harrewijen van The USP Agency zegt: “Dat heeft geleid tot de pay- off ‘Onze vakmensen zien meer’.” Later in de campagne krijgt ook ander bewijsvoering een plek voor het vakmanschap van Eye Wish Opticiens. 

Niels Bruinsma, Strategy & Insights Director van Abovo Maxlead, zegt: “De optiekmarkt is een zeer competitieve markt, dus de duidelijke positionering door onze vrienden van de The USP Company is een echte must voor Eye Wish Opticiens. Door te kiezen voor vakmanschap leggen we de focus op customer intimacy, wat tot in de hele brand funnel een positieve werking heeft. Mooi om met Eye Wish, ook voor ons een nieuwe klant, en The USP Company deze route samen te kunnen invullen.”

De afgelopen vier jaar heeft Eye Wish geen merkcampagne meer gevoerd. Van Hooff-Akkerman, sinds een jaar Head of Marketing, zegt: “De Britse marketing- en reclameonderzoekers Binet en Field hebben aangetoond dat een investering in het merk op lange termijn tot meer effectiviteit leidt, die koers willen wij volgen met een zwaardere investering in het merk.” De campagne moet leiden tot hogere scores op merkoverweging en voorkeur. “We snappen dat dat niet van vandaag op morgen lukt.”

Overige Nieuwsberichten

Kennis
Abovo Media - 25_1137423 Visual B-corp 500×500
Abovo Maxlead nu officieel B Corp: onderdeel van wereldwijde beweging voor sociale en ecologische impact
Nieuws
Abovo Media - 6W9A8479_Abovo Maxlead klantendag 2024 (3)
Klantendag 2025: meld je aan!
Nieuws
Abovo Media - uitgesneden logo comvergence
Nummer 1 in new business: Abovo Maxlead bekroond als beste mediabureau van Nederland
Nieuws
Abovo Media - 1200×628
Abovo Maxlead genomineerd voor AMMA Award ‘Bureau van het Jaar’
Nieuws
Abovo Media - 25_1124989 SAN nominaties 1080×1080
Drie keer winst: SAN Accenten 2024 voor onze klanten
Nieuws
Abovo Media - 1584190088641 – kopie
Abovo Maxlead stoomt door naar top kwalitatieve mediabureaus van Nederland
Nieuws
Abovo Media - 25_1073013 Visual persbericht KFC_500x500px
KFC kiest Abovo Maxlead als nieuw mediabureau
Nieuws
Abovo Media - Kees Marinus Theun Willem-Albert close – Persbericht 500×500
Willem-Albert Bol draagt stokje Abovo Maxlead over
Nieuws
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag