Data, data, data: krijg grip op je resultaten met uitgebreid onderzoek
Zonder data overgaan op uitvoer. Er zijn maar weinig (tot geen) marketeers die het doen. En dat is maar goed ook! Feiten en data helpen je strategische keuzes te maken en je marketingbudget effectief inzetten. Maar om die strategische keuzes te maken, zul je dus eerst onderzoek moeten doen. Bij Abovo Media hebben we complete research teams tot je beschikking, voor ieder onderdeel binnen marketing.
Onze aanpak
Onze onderzoekers geven je nauwkeurig inzicht in jouw markt, concurrenten en doelgroep. Omdat je ongetwijfeld met je eigen ogen de data wilt lezen, krijg je altijd toegang tot ons campagneonderzoek, de conurrentieanalyse, het doelgroeponderzoek of je merkonderzoek. Zo ben je altijd ‘bij’ en weet je zeker dat je de juiste keuzes maakt.
Ons onderzoek vormt de basis voor het ontwikkelen van een krachtige strategie en het maximaliseren van de effectiviteit van jouw marketinginspanningen. Of je nu op zoek bent naar inzichten om je concurrentie een stap voor te blijven, je doelgroep beter te begrijpen of je merkidentiteit te versterken: onze eigenzinnige researchers helpen je graag.
De voordelen van research bij Abovo Media
- Geavanceerde onderzoeksmethoden. Onderzoek is best specialistisch werk. Waar begin je? En hoe zorg je ervoor dat je de juiste informatie uit de data haalt? Gelukkig hebben we bij Abovo Media jarenlange ervaring met onderzoek, en hebben we geavanceerde onderzoeksmethoden ontwikkeld waarmee we het zo concreet mogelijk voor je maken.
- Specialisme. Voor iedere onderzoeksvraag hebben we een specialist in huis. En dat is best bijzonder. Zijn we ook erg trots op! En daar mag jij ook van genieten. Wat je onderzoeksvraag ook is: we onderzoeken het voor je. Concurrenten, media, doelgroepen, je eigen merk, noem het maar op.
- Tools. Als groeiend bedrijf heb je misschien niet de mogelijkheid om te investeren in tracking tools om je doelgroep, merk of concurrenten zo diepgaand te onderzoeken. Bij Abovo Media beschikken we over de meest geavanceerde tools om je volledige rapportages te geven over alle drie de onderwerpen.
- Nieuw perspectief. Met een onderzoek leer je de consument of je concurrent kennen, waar je daar zelf misschien geen toegang toe hebt. Je krijgt een extern (consumenten)perspectief en leert van hen hoe jij je strategie kunt verbeteren.
- Tijd! Time = money. Natuurlijk is dat een groot cliché, maar tijd is wel degelijk waardevol voor ieder groeiend bedrijf. Iets belangrijks en intensiefs als onderzoek uitbesteden aan één van je medewerkers, kan de verkeerde investering zijn. Bespaar tijd van je medewerkers, zodat zij zich op hun kerntaken kunnen richten.
Ook advies over media, content, strategie of meer?
We gaan niets uit de weg. Iedere steen draaien we om, zodat we precies antwoord kunnen geven op jouw onderzoeksvraag. Sterker nog: we geven zo concreet antwoord, dat je precies weet hoe jij nu verder moet met je strategie.