Abovo Maxlead uitgeroepen tot nummer 1 mediabureau

Nieuws
Abovo Media
Geschreven door Abovo Media
Geschreven op: 26 april 2024Bewerkt op: 26 april 2024

Abovo Maxlead, het grootste onafhankelijke media- en marketingbureau van Nederland bestaat 25 jaar. In het vandaag gepubliceerde onderzoek de Emerce100 is Abovo Media door online beslissers gekozen als nummer 1 mediabureau en nummer 1 tradingdesk bureau. De Emerce100 scores zijn bepaald naar aanleiding van een enquête onder 1812 respondenten die hun oordeel gaven over marktpartijen op basis van 4 criteria: kennis/ knowhow, prijs-kwaliteit verhouding, betrouwbaarheid en flexibiliteit. Het onderzoek is uitgevoerd door Motivaction.

Abovo Media - IMG-20240123-WA0019

Klein begonnen met altijd grote ambities
Sinds de oprichting heeft Abovo Maxlead een ongekende groei doorgemaakt, waarbij het zich heeft ontwikkeld tot een leidende speler in de branche. Niet voor niets was het bureau 8 maal winnaar van de FD Gazellen Awards. Oprichter Kees Verbeek: “Deze toppositie in de Emerce100 voelt weer als een erkenning van onze ondernemerschap en kritische blik. Toen wij 25 jaar geleden startten als klein lokaal bureau zaten wij niet in het zichtveld van het Amsterdamse wereldje. Wij moesten dus opboksen tegen de grote internationale collega’s. Vanaf het begin moesten wij het dus hebben van onze uitdager mentaliteit. Inmiddels zijn we zelf toegetreden tot 3 grootste landelijke groepen in onze branche. Bestaande en nieuwe klanten weten de weg naar ons te vinden, iets waar we zeer dankbaar voor zijn”.

De juiste marktpositie
Een van de belangrijkste mijlpalen in de groei was de integratie van Maxlead in 2019, die in Emerce100 met vier sterren eindigt in de categorieën ‘analytics bureau’ en ‘digital marketingbureaus groot’. De ervaring in performance marketing van het Maxlead team heeft bijgedragen aan de versnelling van de groep en een versterking van de marktpositie. Ook de oprichting van het creatieve contentlabel AMBeyond* in 2022 en de start van data & tech label AM Media.tech heeft de dienstverlening verstevigd. AM Beyond* is de afgelopen jaren sterk gegroeid en vandaag in de categorie ‘social en content bureaus’ geëindigd met maar liefst zes sterren op een derde positie.

Oprichter Marinus Zoutendijk: “Klanten van ons bedrijf krijgen altijd een grote mate van betrokkenheid vanuit onze teams. Zij voelen het ondernemend karakter. Dat is exact onze strategie geweest bij de ontwikkeling naar een full service bureau. Vanuit één team over alle disciplines het beste voor onze klanten in gang zetten. Een houding die verankerd blijft in het DNA van onze collega’s en waarvoor we gelukkig mooie klanten beoordelingen ontvangen.”

Uitdagers mentaliteit en eigenzinnige visie
Abovo Maxlead kijkt altijd vooruit. Alleen zo ben je klaar om de vele nieuwe uitdagingen aan te gaan. Willem-Albert Bol, CEO: “Onze groep moet gedreven zijn om de marketingdoelstellingen van onze klanten te realiseren. Ons type klanten is het best te duiden met de term uitdagers. Merken die nog geloven in offensieve marketing en dus groei nastreven. Merken met lef die dat ook van bureaus verwachten. Onze eigen mensen spreken wij aan om ook dat uitdagende karakter waar te maken. Onze uitdagende klanten zitten immers niet te wachten op ja-knikkers. Die eigenzinnige mentaliteit is echt ons onderscheidend vermogen”.

Feestelijk jubileumjaar
Het 25 jarig jubileum wordt dit jaar uitgebreid gevierd. Dat is eerst met klanten op de Klantendag in juni. In september volgt een weekendtrip met collega’s naar het Belgische Gent. In oktober zal er met alle relaties de opening van ‘Club Abovo’ plaatsvinden. Dit is een uitbreiding van het kantoor in Hoorn. Het wordt een inspirerende plek met ontmoetingsruimtes voor klanten, partners en tevens dient dit als eventlocatie voor workshops en branche-evenementen.

 

Overige Nieuwsberichten

Kennis
Abovo Media - Special Toverland week 29 2024 CCNL (5)-1080×1080
Toverland lanceert betoverende zomercampagne
Nieuws
Abovo Media - 6W9A7710_Abovo Maxlead klantendag 2024
Abovo Maxlead viert 25-jarig jubileum
Nieuws
Abovo Media - 6W9A8536_Abovo Maxlead klantendag 2024
Onze jaarlijkse Abovo Maxlead Klantendag
Nieuws
Abovo Media - CFO-Studio-Schaarste-Innovatie-Groei-1024×576-1
CFO Studio – interview met Theun Eijkemans
Nieuws
Abovo Media - 24_1086314 – Visual Persbericht Hubo 500×500-zonder logo
Hubo wordt klant bij Abovo Maxlead
Nieuws
Abovo Media - BYD-X-Giovanni-van-Bronckhorst
BYD is E-mobility partner van UEFA EURO 2024
Nieuws
Abovo Media - scherm_afbeelding_2023-11-07_om_10.17.21
Abovo Maxlead wint media pitch VGZ
Nieuws
Abovo Media - 313170942_569841168480663_8674003532358655299_n (1)
Jean Bâton wint SAN Accent voor Fast Moving
Nieuws
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag