Offline media als basis van een sterke marketingstrategie

Is jouw marketingstrategie vooral op online of offline kanalen gericht? Grote kans dat je het eerste antwoordde. En met jou zijn er veel bedrijven die dezelfde strategie hanteren. De impact van offline media is echter onmisbaar, ook (en juist) in een digitale wereld. Abovo Media helpt je kansen te identificeren én schrijft voor jou een offline mediastrategie.

Verspreiding & drukwerk
Vergroot je zichtbaarheid door o.a. doelgerichte marketingstrategieën en sterke magazinereclame.
Out of home
Out of Home is een goede toevoeging aan het offline deel van jouw marketingcampagne, om merkherkenning te optimaliseren.
Sander
Jurgen
Manon
Wij helpen jou!
Ons deskundige team van experts staat klaar om jou te begeleiden bij elke stap van een spannend traject.
Tv reclame
Tv-reclame helpt je bij het vergroten van je bereik en merkherkenning om zo de visuele impact van jouw brand te vergroten.
Radio reclame
Radio reclame wordt gebruikt om unieke auditieve impact te koppelen aan jouw naamsbekendheid gedurende jouw campagne.
Content
Om merkverhalen te versterken en doelgroepen te bereiken kun jij met content marketing jouw campagne te optimaliseren.

Wat zijn offline media en welke offline kanalen zijn er?

Offline media zijn alle media die niets met het web te maken hebben. Voorbeelden zijn: tv, radio, out of home (zoals abri’s en billboards), advertenties in magazine en kranten en ander drukwerk.

Abovo Media - Strategie en Media
Abovo Media - Offline media

Waarom offline adverteren?

Hoewel regelmatig gedacht wordt dat offline media minder relevant zijn, is het tegendeel waar. Met adverteren op offline media bereik je namelijk een brede en diverse doelgroep. En als je juist een specifieke groep mensen wilt bereiken, is ook dat mogelijk. Lees mee over de voordelen van offline adverteren:

  • Tastbaarheid. Bepaalde offline media zijn tastbaar: flyers, kranten, tijdschriften en meer. Dit zorgt er vaak voor dat lezers meer aandacht hebben voor de inhoud.
  • Minder concurrentie en afleiding. Online kanalen bevatten veel advertenties (van concurrenten), berichten en notificaties. Offline media hebben een beperkt aantal plekken voor adverteerders, waardoor er minder concurrentie is.
  • Meer herinnering. Een boodschap die fysiek gehoord of gelezen is, wordt vaak beter onthouden.
  • Lokaal bereik. Met lokale offline media adverteer je heel gericht naar een specifieke geografische groep en weet je zeker dat je de juiste mensen bereikt.

Ontwerp je offline mediastrategie

We selecteren bij Abovo Media de ideale combinatie van kanalen voor jouw doelstellingen en doelgroep(en). Vaak is dat een mix van online én offline media. Meer weten over hoe beide een sterke strategie vormen? Neem contact op!

De voordelen van offline marketing bij Abovo Media

  • Consistentie! We begrijpen het hele verhaal. Je kunt wel een concept laten ontwikkelen en er vervolgens zelf mee aan de slag gaan, maar dat zal in de praktijk lastiger zijn dan je denkt. Content en creatie bij Abovo Media is het begrijpen van het volledige verhaal. Onze specialisten zijn geïnvesteerd in het vertellen van jouw concept, en creëren hierbij voor ieder kanaal passende content om je campagne consistent door te vertalen. Laat je dit door meerdere (in-house) marketeers en copywriters uitvoeren? Dan is de kans groot dat er niet altijd consistentie zit in de boodschap.
  • Alles in huis. We hebben alle specialisten binnen de verschillende ‘takken van sport’ in marketing tot je beschikking. Daarnaast hebben we specialisten die zich bezig houden met het ontwerpen van alle designs én hebben we ster copywriters. Aan kennis ontbreekt het niet! Heerlijk, dan hoef je aan in-house kennis geen budget te besteden.
  • Marktonderzoek. Het grote voordeel van werken met Abovo Media? We hebben veel andere klanten geholpen met offline marketing. We weten dus precies waar de behoefte in de markt ligt – én hoe het met je concurrentie staat.
  • We doen dit al ons hele ‘leven’. Je mag dus echt verwachten dat wij nieuwe ideeën en creatieve inzichten met ons meebrengen.
  • Trendwatching. Trends zijn in de wereld van marketing altijd actueel. Maar niet iedere marketeer of contentspecialist heeft tijd om alle trends in de gaten te houden én er ook nog eens op tijd op in te spelen. Bij Abovo Media verdiepen we ons dagelijks in trends, zorgen we ervoor dat we op tijd inspringen en uitsluitend de juiste trends kiezen die bij jouw strategie passen.
  • Tijd! Time = money. Natuurlijk is dat een groot cliché, maar tijd is wel degelijk waardevol voor ieder groeiend bedrijf. Een volledige offline mediacampagne, concept én strategie ontwerpen kost veel tijd. En dan hebben we het nog niet eens over de uitvoer gehad.
  • (Dure) tools. Waar je als groeiend bedrijf misschien liever niet je geld uitgeeft aan geavanceerde marketing tools, geautomatiseerde software en meetinstrumenten: wij doen dat wel! Zo kunnen we je veel meer vertellen over je doelgroep, de markt en een passende strategie dan zonder deze tools.
Manon
Jurgen

Ontwerp je offline mediastrategie met Abovo Media

Wij helpen jou

We selecteren bij Abovo Media de ideale combinatie van kanalen voor jouw doelstellingen en doelgroep(en). Vaak is dat een mix van online én offline media. Meer weten over hoe beide een sterke strategie vormen?

Vertrouw ook op offline media van Abovo Media

Klant cases
Abovo Media - Fixed_Thumbnail
BYD – Charge Up Your Game
Content & creatie+1
Case
Abovo Media - radio538_stemmenjacht_Article_header-1200×675
NPL – 538 Stemmenjacht
Radio reclame+2
Case
Abovo Media - Monteur Schipper Kozijnen aan het werk bij de klant
Schipper Kozijnen – Betaald solliciteren
Recruitment marketing+1
Case
Abovo Media - Maak het extraordinaire – Patat
Jean Bâton – Maak het extraordinaire
Tv-reclame+2
Case
Abovo Media - Schermafbeelding 2024-07-16 115104
NPL – Hoe gedurfde keuzes leiden tot succes
Media strategie+1
Case
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag

This page is available in the following languages