Wat denkt je doelgroep nou écht over je merk?

Merkonderzoek

Hoe ziet jouw doelgroep je merk? Een hele belangrijke vraag, die tóch vaak overgeslagen wordt tijdens het maken van een strategie. In onze merksessies ontdek je hoe jouw (toekomstige) klanten tegen je merk, product of dienst aankijken. Je leert triggers of barrières kennen en doorloopt samen met ons delen van de klantreis om je merkfunnel in kaart te brengen.

Abovo Media - Merkonderzoek

Onze aanpak

Naamsbekendheid
Hoe goed kent je doelgroep jouw merk? En welke concurrenten kennen ze? En als ze je merk kennen: waar kennen ze het van? Deze vragen beantwoorden we allemaal in de eerste fase van onze merksessie. Naamsbekendheid kent vele gezichten, dus dat moeten we tot op de bodem uitzoeken. Is jouw merk bijvoorbeeld top of mind of komt je naamsbekendheid uit ‘geholpen’ merkbekendheid?

Imago en reputatie
Wat vindt de doelgroep van je merk? En wat associëren ze met jouw merk? We onderzoeken of het positief of negatief is, en noteren wat er gedacht wordt over je merk. En vooral: waarom. Als je met imago en reputatie iets wilt aanpassen in je strategie, moet je altijd weten hoe het is ontstaan. Daarnaast onderzoeken we in deze fase ook waar jij staat ten opzichte van je concurrenten in een concurrentiematrix.

Overweging en voorkeur
Als je wilt dat je doelgroep een lead wordt, moeten ze je merk overwegen. We bekijken wie er in jouw productcategorie op #1 staat om bij te kopen. Daarnaast onderzoeken we wat koopdrijvers zijn en wat barrières zijn om wel of niet voor jouw merk te kiezen.

Rob
Ruud
Kim

Ook een merksessie aanvragen?

Wij helpen jou

Weten wat er speelt, daar begint marketing eigenlijk altijd. Met onze merkaudit weet je meteen waar je aan toe bent.

Vragend persoon_1
Consultancy
Onze ervaren specialisten staan voor je klaar om jouw persoonlijk en professioneel te ondersteunen.
10+ Media Strategen
Deze specialisten houden elkaar op de hoogte omtrent de laatste ontwikkelingen over het media landschap.
Rapporteren & Analyseren
Real time data dashboards en geautomatiseerde rapportages voor een betere performance

De voordelen van een merksessie bij Abovo Media

  • Geavanceerde onderzoeksmethoden. Iets als naamsbekendheid, imago en merkoverweging zijn best abstracte begrippen. Gelukkig hebben we bij Abovo Media jarenlange ervaring met al deze begrippen, en hebben we geavanceerde onderzoeksmethoden ontwikkeld waarmee we ze concreet voor je maken.
  • Tools. Als groeiend bedrijf heb je misschien niet de mogelijkheid om te investeren in tracking tools om je merk zo diepgaand te onderzoeken. Bij Abovo Media beschikken we over de meest geavanceerde tools om je volledige rapportages te geven over het succes van je merk bij je doelgroep.
    Specialisme. We hebben teams die zich uitsluitend richten op merkstrategie. Ze kijken met je mee tijdens het merkonderzoek en weten meteen hoe jij stappen vooruit kunt zetten.
  • Consumentenperspectief. Met een merksessie leer je de consument kennen, waar je daar zelf misschien geen toegang toe hebt. Je krijgt extern consumentperspectief en leert van hen hoe zij je merk zien.
Abovo Media - Merkonderzoek
Evert
Kim
Niels
Maak kennis met onze strategie & media specialisten
Abovo Media heeft een heel team aan strategie & media specialisten.
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag