Employer branding: vermarkt niet de functie, maar jezelf!

Stilstaan is achteruitgang. Althans, het kan ook een mooi moment van bezinning betekenen. Maar dat is niet het punt. Waar we naartoe willen: zonder gekwalificeerd personeel gebeurt er weinig. Of het gebeurt niet op de juiste manier. Daarnaast zoek je ongetwijfeld een goede match met jouw bedrijfscultuur. Die twee zijn niet altijd even makkelijk te vinden. En als je diegene hebt gevonden: hoe zorg je ervoor dat die kandidaat solliciteert op jouw vacature (en niet op die van de concurrent)?

Employer branding
Employer branding kan ingezet worden om het imago te versterken, toptalent aan te trekken en recruitment te versoepelen.
Job marketing
Om de vacaturezichtbaarheid te vergroten en de wervingsresultaten te optimaliseren kan job marketing als tool worden ingezet.
Petra
Wij helpen jou!
Ons deskundige team van experts staat klaar om jou te begeleiden bij elke stap van een spannend traject.
Recruitment consultancy
Verkrijg nieuwe informatie, verbeter selectie en versnel het vinden van toptalent met recruitment consultancy.
Recruitment marketing
Met recruitment marketing vergroot je de zichtbaarheid van jouw bedrijf en trek je gekwalificeerde kandidaten aan.

Hierom wil je zo snel mogelijk starten met employer branding

We staan voor een interessante stelling. “Bestaat de werkzoekende?”. Werving draait om verleiden, enthousiasmeren, activeren en omarmen. De belangrijkste twee elementen? De baan en… jij! Laten we eens op dat laatste focussen. Het eerste zit namelijk meestal wel snor. 

Mensen willen, als je het goed doet, bij jou werken omdat jij een unieke, fijne, vrolijke of [vul hier jouw USP in] bedrijfscultuur hebt. Die cultuur, die kun je branden. Er zijn namelijk andere bedrijven met dezelfde openstaande functie, maar niemand is zoals jij. Het vermarkten van je bedrijfscultuur noemen we ‘employer branding’. En aan zo’n sterk werkgeversmerk zitten een hoop voordelen:

  • Meer engagement door de gehele werknemersreis
  • Retentie van personeel
  • Concurrentievoordeel
  • Verlaagde wervingskosten
  • Stimulatie van creativiteit en productiviteit
Abovo Media - handshake-close-up-executives
Abovo Media - handshake-business-partners-desk

Employer branding uitbesteden aan de experts

Maar waarom zou je recruitmentmarketing uitbesteden? Je kunt het met in-house resources vast ook wel, toch? Uit de praktijk blijkt vaak iets anders. Recruitmentmarketing uitbesteden helpt je:

  • Toegang tot expertise te krijgen
  • Met snellere werving
  • Snel op- of af te schakelen op basis van jouw behoeften
  • Met een team specialisten dat zich uitsluitend stort op het vermarkten van jouw merk. Focus = key.
  • Met een breed netwerk
  • Aan geavanceerde (betaalde) tools
  • Met kennis van de markt
  • Met kennis over marketing
  • Met een uitgekiende strategie doelgericht marketen

Onze aanpak

AM Recruitment is het label binnen Abovo Maxlead dat zich bezighoudt met sterke arbeidsmarktcommunicatie. We zetten vanuit AM Recruitment alle mediakanalen (inclusief die van partners als Indeed en DPG Recruitment) en -middelen in die passen bij jouw merk en gaan aan de slag met strategie, creatie en meer… Zo helpen we je met:

  • Strategie en positionering
  • EVP-ontwikkeling
  • Persona- en doelgroepsessies
  • Boodschap en conceptontwikkeling
  • Creatie en productie
  • Mediaplanning, -inkoop en -executie
  • Campagneplanning, – executie en -management
  • (Vacature)Content 
  • Landingspagina’s
  • Data en analytics
Abovo Media - examiner-reading-resume-during-job-interview-office-business-human-resources-concept
  • Strategie en campagne
    Binnen de arbeidsmarkt en marketingcommunicatie hebben we het vaak over strategie en campagne. Begrippen die je samen kunt gebruiken, maar ook los van elkaar.
  • Strategie
    Om een goede campagne uit te rollen, met de juiste communicatie bij de juiste doelgroep in de juiste fase, is het belangrijk om het vertrekpunt helder te hebben. Waar sta je nu als organisatie en waar wil je heen. Wat zijn de doelen? Pas vanuit daar bepaal je welke functie je nodig hebt om dat doel te bereiken.Dit is wat we in kaart brengen via de strategie. En dit kan gaan om een hoogover employer brand-strategie met een uitgebreide candidate journey, of juist een plattere recruitment marketing-strategie voor het aantrekken van kandidaten voor een nieuwe rol.
  • Campagne
    De campagne is wat de potentiële kandidaat ziet via de media. In het mediaplan bepalen we de mediakanalen en -middelen. Hoe gaan we het benodigde bereik genereren om de gestelde doelen te behalen?
    We gebruiken voor de grotere campagnes het ‘See Think Do Care of Touch Tell Sell’ -model. Dat rollen we uit in het mediaplan en wordt voor de buitenwereld ook gezien als de uiteindelijke campagne.
Petra

Geïnteresseerd in employer branding?

Wij helpen jou

Hijs de zeilen, want het is tijd om je merk en bedrijfscultuur uit te lichten, zodat jij duurzame kandidaten in de wacht sleept.

Vertrouw ook op recruitment van Abovo Media

Klant cases
Abovo Media - Fixed_Thumbnail
BYD – Charge Up Your Game
Content & creatie+1
Case
Abovo Media - radio538_stemmenjacht_Article_header-1200×675
NPL – 538 Stemmenjacht
Radio reclame+2
Case
Abovo Media - Monteur Schipper Kozijnen aan het werk bij de klant
Schipper Kozijnen – Betaald solliciteren
Recruitment marketing+1
Case
Abovo Media - Maak het extraordinaire – Patat
Jean Bâton – Maak het extraordinaire
Tv-reclame+2
Case
Abovo Media - Schermafbeelding 2024-07-16 115104
NPL – Hoe gedurfde keuzes leiden tot succes
Media strategie+1
Case
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag

This page is available in the following languages