Waardevolle werknemers vinden begint bij zelf waarde leveren

Employer branding

Waardevolle werknemers binnenhalen begint bij je eigen waarde. Wat maakt jouw organisatie uniek ten opzichte van je concurrent? Dat is waar je met employer branding op focust. Daarmee ben jij een stap voor op je concurrent, die ook iemand in die rol zoekt.

Abovo Media - Employer branding

Waarom employer branding?

Je hebt een hele toffe rol openstaan, maar niemand solliciteert. Voor dezelfde rol zie je dat de concurrent binnen no-time de rol heeft ingevuld, terwijl de vacaturetekst nagenoeg hetzelfde is. Maar één ding is anders: je concurrent focust op bedrijfscultuur, niet op functie. Wat maakt jou zo’n leuke werkgever? Dat is de vraag waar je sollicitant antwoord op wil, naast een aantrekkelijke functie en goede voorwaarden. Benoem je dit niet? Dan sla je de plank mis.

Petra
Sophie

Employer branding uitbesteden?

Wij helpen jou

Goede keuze! Laten we samen aan de slag gaan met je werkgeversmerk.

Vragend persoon_1
Consultancy
Onze ervaren specialisten staan voor je klaar om jouw persoonlijk en professioneel te ondersteunen.
20+ Creatieve Specialisten
Deze specialisten houden elkaar op de hoogte omtrent de laatste ontwikkelingen over het offline landschap.
Rapporteren & Analyseren
Real time data dashboards en geautomatiseerde rapportages voor een betere performance

Onze aanpak

In 3 strategische sessies helpen wij met het in kaart brengen van jouw kernwaarden, het creëren van jouw Employer Value Proposition en strategische werving (met een concept en communicatieboodschap naar de markt).

Heb je al een ontwikkelde EVP en ben je juist op zoek naar een partner om te helpen in de ideale mediamix? Ook dan zijn we er voor je met een mediaplan, ontwikkelen van creatieve content, uitvoer en campagnemanagement.

Sessie 1 en 2: het merk en de markt
We beginnen altijd met positionering. Positionering gaat over de positie die een organisatie wil innemen in het brein (perceptie) van zijn doelgroep, ten opzichte van andere merken in de markt. Deze fase onderzoekt de concurrentie en plaatst deze in de markt, en vervolgens onderzoeken we jou en ontdekken we je kernwaarden.

Sessie 3: de mens
Met statistieken van diverse bronnen en input vanuit de organisatie maken we als tweede stap de core doelgroep inzichtelijk. Waar liggen de pijnpunten en wensen? Waar kunnen ze hulp bij gebruiken of willen ze meer informatie over? Op welke kanalen bevinden ze zich? Dit gebruiken we om de boodschap te formuleren.

De EVP als centrale paraplu
Op basis van alle verzamelde informatie uit de vorige drie sessies, wordt de Employer Value Proposition (EVP) bepaald. Dit is de centrale paraplu waarop de Employer Brand Strategie wordt gebaseerd. De Employer Brand Strategie omvat vervolgens de volledige outline van wat we gaan doen: EVP, doelgroep, kanalen, boodschap, ambassadeurschap van medewerkers en reputatiemanagement.

Boodschap en creatief concept
We maken een doorvertaling van je EVP in elke boodschap. We presenteren 3 tot 6 conceptideeën, met ieder een centraal thema dat een verlengde is van de EVP. En jij mag kiezen! Leuk.

Wervingsstrategie op basis van candidate journey
Als de boodschap en het concept zijn bepaald, duiken we in de candidate journey. Dat is de ‘reis’ die iedere kandidaat aflegt tot ze bij je zijn aangesloten. Op basis van de candidate journey maken we een wervingsstrategie. Welke touchpoints willen we wanneer hebben, welke content moet waar te vinden zijn en wanneer posten we over bepaalde onderwerpen? Deze vragen beantwoorden we allemaal in een duidelijk plan van aanpak en een mediaplan.

Productie en inkoop
Na akkoord van het mediaplan gaan we over tot productie van de materialen en inkoop bij de diverse media-exploitanten. Natúúrlijk zorgen we voor de juiste analytics om de campagne te meten.

Het is zover!
Als laatste stap gaan we over tot uitvoer. YES! Je campagne gaat live. We lanceren de Employer Brand campagne volgens het mediaplan. En ook na lancering blijven we betrokken. We meten, monitoren en optimaliseren waar nodig. We hebben samen met jou periodiek overleg om de campagneresultaten te bespreken of bij te sturen.

De voordelen van employer branding uitbesteden aan Abovo Media

  • Alles in huis. Een volledige campagne met achterliggende strategie bedenken én uitvoeren. Het is nogal wat. Voor iedere fase en voor iedere merksessie, zoals hierboven omschreven, hebben we specialisten. Aan kennis ontbreekt het niet!
  • Marktonderzoek. Het grote voordeel van werken met Abovo Media? We hebben veel andere klanten geholpen met employer branding. We weten dus precies wat de behoefte van kandidaten is – én hoe het met je concurrentie staat.
  • Trendwatching. Trends zijn in de wereld van marketing altijd actueel. Maar niet iedere marketeer of contentspecialist heeft tijd om alle trends in de gaten te houden én er ook nog eens op tijd op in te spelen. Bij Abovo Media verdiepen we ons dagelijks in trends, zorgen we ervoor dat we op tijd inspringen en uitsluitend de juiste trends kiezen die bij jouw strategie passen.
  • Specialisme. Employer branding is niet hetzelfde als marketing. Daar kun je dus niet altijd een hele succesvolle marketeer opzetten. Het vraagt namelijk kennis van recruitment, kandidaten, solliciteren, vacatureteksten, de markt en meer.
  • Tijd! Time = money. Natuurlijk is dat een groot cliché, maar tijd is wel degelijk waardevol voor ieder groeiend bedrijf. Iets belangrijks en intensiefs als employer branding uitbesteden aan één van je medewerkers, kan de verkeerde investering zijn. Bespaar tijd van je medewerkers, zodat zij zich op hun kerntaken kunnen richten.
  • (Dure) tools. Waar je als groeiend bedrijf misschien liever niet je geld uitgeeft aan geavanceerde marketing tools, geautomatiseerde software en meetinstrumenten, doen wij dat wel! Zo kunnen we je veel meer vertellen over je doelgroep, de markt en een passende strategie dan zonder deze tools.
  • Objectiviteit. Een extern perspectief helpt vaak enorm als het gaat om employer branding. Natuurlijk is het voor ambassadeurschap ook belangrijk dat we van je eigen medewerkers horen, maar die werken (waarschijnlijk) ook al een tijdje bij je en hebben een minder objectief perspectief.
Sophie
Petra
Maak kennis met onze recruitment specialisten
Abovo Media heeft een heel team aan recruitment specialisten.
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag