Bereik je klant direct met een sterke e-mailmarketing strategie

Email marketing

Oh, e-mailmarketing. Het is het liefje van veel marketeers. En geef ze eens ongelijk. Met e-mails bereik je met 100% zekerheid de doelgroep die je zoekt. (Je kiest namelijk zelf naar wie je ze stuurt). Maar met een gemiddelde open ratio van 15,7% (Spotler, 2023) in alle sectoren in Nederland, moet je er wel wat aan doen om ze die mail ook echt te laten openen. En daar komt e-mailmarketing om de hoek kijken.

Abovo Media - Online marketing; Online adverteren ; Email marketing

Waarom eigenlijk e-mailmarketing?

We stipten het al even aan, maar e-mailmarketing is nog steeds één van de meest effectieve en betrouwbare manieren om direct te communiceren met je doelgroep. E-mailmarketing gaat verder dan alleen het verzenden van berichten naar een inbox; het is een strategische benadering om betrokkenheid te vergroten, merkloyaliteit te versterken en conversies te stimuleren.

Guus
Kelly
Dave

Ook jouw e-mailmarketing uitbesteden?

Wij helpen jou

Dat veel bedrijven hun eigen e-mailmarketing doen, is een sprookje. Vaak besteden ze het uit aan een agency die gespecialiseerd is in het maken van succesvolle e-mails en het bouwen van een goed triggersysteem. En dat zijn wij!

Vragend persoon_1
Consultancy
Onze ervaren specialisten staan voor je klaar om jouw persoonlijk en professioneel te ondersteunen.
80+ Online Specialisten
Deze specialisten houden elkaar op de hoogte omtrent de laatste ontwikkelingen over het online landschap.
Training & support
Neem gratis deel aan een training, Webinar, een virtual classroom training of volg training tracks.

Onze aanpak

We halen kracht uit personalisatie
E-mailmarketing biedt een unieke mogelijkheid om persoonlijke connecties te creëren met je doelgroep. Met de data die je van je doelgroep hebt, stuur je gemakkelijk promotionele aanbiedingen, producten, nuttige tips of aankondigingen die alleen voor die klant geschikt zijn. Een persoonlijk cadeautje, als het ware.

We segmenteren voor relevantie
Eén van de grootste voordelen van e-mailmarketing is de mogelijkheid om je publiek in te delen op basis van verschillende criteria en alleen naar bepaalde groepen specifieke mails te sturen. Bij Abovo Media begrijpen we dat niet alle klanten hetzelfde zijn, en daarom ontwikkelen we segmentatiestrategieën die ervoor zorgen dat elke e-mail relevant en waardevol is voor de ontvanger. Dat leidt natuurlijk weer tot hogere open- en klikfrequenties, en uiteindelijk tot betere conversies.

We automatiseren voor efficiëntie
Met geavanceerde automatiseringstools kun je gepersonaliseerde e-mails verzenden op basis van specifieke triggers, zoals aankopen, websitebezoeken, verjaardagen of gedragingen van de ontvanger. Denk maar eens na: krijg jij niet ook een e-mail van je telefoonprovider met extra data als cadeau voor je verjaardag? Dit zijn automatische mails.

Het stelt je in staat om de juiste boodschap op het juiste moment te leveren, wat de betrokkenheid en effectiviteit van je campagnes verhoogt.

Meetbare resultaten
Het mooie aan e-mails? Meetbaarheid van resultaten! Je kunt nauwkeurig volgen hoeveel mensen je e-mails openen, op links klikken en conversies voltooien. Dit stelt ons in staat om de prestaties van elke campagne te evalueren en voortdurend te optimaliseren voor betere resultaten.

De voordelen van e-mailmarketing bij Abovo Media

  • Expertise. Het instellen van de juiste triggers met een ‘triggermap’, segmenteren per doelgroep en schrijven van succesvolle content: het zijn allemaal verschillende disciplines. Vaak is er in-house wel iemand die één van de disciplines beheerst. Maar allemaal? Dat is wel even zoeken. Bij Abovo Media hebben we een compleet e-mailmarketing team dat jou gaat helpen.
  • Van elk systeem hebben we verstand. In de jaren dat we e-mailmarketing voor klanten uitvoeren, hebben we verschillende mailsystemen voorbij zien komen. We weten dan ook van (bijna) alle systemen hoe ze in elkaar zitten. Dat scheelt jou weer uitzoekwerk.
  • Doelgroeponderzoek. We starten niet zomaar met e-mailmarketing. Daar gaat een uitgebreid doelgroeponderzoek aan vooraf. We duiken in wie ze zijn, welke interesses ze hebben en wat er gebeurd is in eerder contact met jouw merk. Zo weten we zeker dat we de juiste content in de ether sturen.
  • Tijd! Time = money. Natuurlijk is dat een groot cliché, maar tijd is wel degelijk waardevol voor ieder groeiend bedrijf. Iets belangrijks en intensiefs als e-mailmarketing uitbesteden aan één van je medewerkers, kan de verkeerde investering zijn. Bespaar tijd van je medewerkers, zodat zij zich op hun kerntaken kunnen richten.
  • Regelgeving. Weet je nog toen de AVG-wet inging? Daar zijn we bij Abovo Media als eerste van op de hoogte. Nieuwe wetten en regelgeving passen we meteen toe in onze e-mailcampagnes.
Guus
Kelly
Dave
Maak kennis met onze online specialisten
Abovo Media heeft een heel team aan online specialisten.
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag