Branding op unieke kanalen: start met mobile marketing

Mobile marketing

Het meeste verkeer komt tegenwoordig via mobiel. Mobile marketing mag dan ook niet ontbreken in je marketingmix. Mobile marketing betekent dat je boodschappen speciaal voor de mobiele doelgroep ontwerpt. Denk aan: advertenties, app-marketing, sms-marketing en meer.

Abovo Media - Online marketing; Online adverteren Mobile marketing

Hoe werkt mobile marketing?

Mobile marketing. Je kunt er zoveel kanten mee op! Welke kant kies jij? Lees mee en ontdek wat bij jou past.

Mobiele websites en apps: de basis
Een mobielvriendelijke website is de ruggengraat van je mobile marketingstrategie. Het is natuurlijk noodzakelijk om een website te hebben die responsief is en gemakkelijk te gebruiken is op mobiele apparaten. Daarnaast kunnen mobiele apps een krachtige manier zijn om direct de interactie met je doelgroep aan te gaan.

Locatiegebaseerde marketing: op het juiste moment op de juiste plaats
Uniek aan mobile marketing is de mogelijkheid om locatiegebaseerde strategieën te implementeren. Met behulp van geolocatie-technologie kun je berichten sturen die specifiek zijn afgestemd op de locatie van de gebruiker. Dit stelt je in staat om relevante aanbiedingen, evenementen en informatie te tonen, op exact het moment dat je doelgroep het nodig heeft. Bijvoorbeeld een kerstaanbieding via sms als je doelgroep langs jouw winkel loopt in december.

Mobile advertising: opvallen in de mobiele stroom
Van in-app advertenties en mobiele banners tot videoadvertenties en native advertising: er zijn verschillende manieren om op te vallen met advertenties.

Mobiel zoeken: kort, korter, kortst
Spraakgestuurd zoeken is op mobiel een stuk populairder dan op desktop. Daarnaast gebruiken mobiele zoekers andere (en kortere) termen dan desktop-gebruikers. Erop inspelen is niet alleen handig, maar noodzakelijk om goed gevonden te worden.

Sms-marketing
Een bijzonder kanaal dat verder nergens te vinden is: sms. Dit kan een directe sms zijn naar je klant om te laten weten dat hun databundel bijna op is, maar het kan ook een creatieve WhatsApp-groep zijn waarin je persoonlijke aanbiedingen deelt.

Guus
Kelly
Dave

Mobiele marketing uitbesteden: denk klein, droom groot

Wij helpen jou

Mobile marketing is een bijzonder kanaal. Klein denken en groots dromen is wat van iedere mobile marketing expert gevraagd wordt. Maar, niet iedere marketeer heeft dat in zich. Bij Abovo Media hebben we een heel team dat groots droomt en klein denkt. Stuur ons een berichtje, dan gaan we je mobiele conversie verhogen.

Vragend persoon_1
Consultancy
Onze ervaren specialisten staan voor je klaar om jouw persoonlijk en professioneel te ondersteunen.
80+ Online Specialisten
Deze specialisten houden elkaar op de hoogte omtrent de laatste ontwikkelingen over het online landschap.
Training & support
Neem gratis deel aan een training, Webinar, een virtual classroom training of volg training tracks.

Onze aanpak

Bij Abovo Media weten we dat mobile marketing veel meer is dan alleen het aanpassen van content aan een klein scherm. Ons team van mobile marketing experts begint met een diepgaand inzicht in je doelen, doelgroep en industrie. Op basis van deze inzichten ontwikkelen we een strategie die je merk op unieke en boeiende manieren naar mobiele gebruikers brengt.

Onze aanpak omvat het begrijpen van mobiele gebruikersgedrag, het optimaliseren van mobiele websites en apps, het ontwerpen van opvallende mobile advertising campagnes en het benutten van de kracht van locatiegebaseerde marketing. 

Guus
Kelly
Dave
Maak kennis met onze online specialisten
Abovo Media heeft een heel team aan online specialisten.
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag