Laat je doelgroep luisteren met radio reclames

Radio reclame

Wat doe je als je naar je werk rijdt? Ongetwijfeld: radio luisteren. Adverteren op radio is dan ook geen slecht idee. Maar, impact maken met alleen audio is geen appeltje-eitje. En daar komen wij om de spreekwoordelijke hoek kijken.

Abovo Media - pexels-cottonbro-studio-7598552

De kracht van je stem gebruiken op FM 

  • Geen afleidingen. Radio focust alleen op een audio-ervaring. Dat betekent dat je doelgroep focust op je boodschap, en niet afgeleid raakt door visuele elementen.
  • Doelgroepgerichtheid. Iedere radiozender is anders. Ideaal, want daarmee kun je dus precies kiezen welke doelgroep je wilt bereiken. 
  • Snelle productie, waardoor je in kunt spelen op trends en seizoenen.
  • Connectie door fantasie. Omdat ontvangers alleen audio horen, gebruiken luisteraars fantasie. Dat betekent dat je doelgroep zich sneller aan je verbindt en ze je reclame onthouden, omdat ze er zelf over nadenken.
Manon
Sander
Rob

Aan de slag met radio?

Wij helpen jou

Laat je horen op de FM! We helpen je graag met het bedenken van het concept, de productie én media-inkoop.

Data analyse
Monitoren & Audits
Taken en audits worden geautomatiseerd door de diverse toolings die wij gebruiken voor iedere klant.
15+ Offline Specialisten
Deze specialisten houden elkaar op de hoogte omtrent de laatste ontwikkelingen over het offline landschap.
Rapporteren & Analyseren
Real time data dashboards en geautomatiseerde rapportages voor een betere performance

Zeg het met geluid: onze aanpak

Bij Abovo Media geloven we dat radioreclame zowel een kunst als een wetenschap is. Onze creatieve teams werken samen met onze mediaplanners om boeiende en effectieve radio reclamecampagnes te creëren. We gebruiken datagestuurde inzichten en marktonderzoek om te bepalen welke kanalen en tijden het meest geschikt zijn om jouw doelgroep te bereiken. We streven naar creatieve originaliteit die de aandacht trekt en tegelijkertijd een duidelijke boodschap overbrengt. Of het nu gaat om het vertellen van een verhaal, een speciale aanbieding verkopen of het opbouwen van merkherkenning: onze radio reclamecampagnes zijn ontworpen om impact te hebben en resultaten te behalen.

Laat je horen!

Radio-commercials hebben dus genoeg voordelen voor jouw merk. Maar een radiocommercial maken, is erg specialistisch en niet voor iedereen makkelijk uit te voeren. Denk je aan uitbesteden? Goed idee, lees mee welke voordelen het heeft:

  • Doelgroepkennis. We kennen radio en weten wie er op welk moment luistert. En dus ook wanneer jouw advertentie het beste tot zijn recht komt.
  • Alles in huis. We hebben creatieven in huis die je reclame bedenken of ontwerpen, maar ook strategen die weten hoe ze zo slim mogelijk kunnen uitzenden op ieder moment.
  • Tijd! Time = money. Natuurlijk is dat een groot cliché, maar tijd is wel degelijk waardevol voor ieder groeiend bedrijf. Iets belangrijks en intensiefs als radio-reclames uitbesteden aan één van je medewerkers, kan de verkeerde investering zijn. Bespaar tijd van je medewerkers, zodat zij zich op hun kerntaken kunnen richten.
  • Trendwatching. Trends zijn in de wereld van radio altijd actueel. Maar niet iedere marketeer heeft tijd om alle trends in de gaten te houden én er ook nog eens op tijd op in te spelen. Bij Abovo Media verdiepen we ons dagelijks in trends, zorgen we ervoor dat we op tijd inspringen en uitsluitend de juiste trends kiezen die bij jouw strategie passen.
  • (Dure) productietools. Waar jij als groeiend bedrijf misschien liever niet je geld uitgeeft aan geavanceerde productietools: wij doen dat wel! Zo maken we de meest unieke reclames.
  • Sterke relaties met mediabedrijven. We zijn regelmatig in contact om te onderhandelen met mediabedrijven over de inkoop. We zijn dus bedreven in het krijgen van de beste tarieven.
Abovo Media - pexels-dmitry-demidov-3783471
Sander
Jurgen
Manon
Maak kennis met onze offline media specialisten
Abovo Media heeft een heel team aan offline media specialisten.
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag