We dagen je uit richting een groene wereld
Abovo Maxlead daagt uit; onze klanten en onszelf. Wij werken graag voor de uitdagers van de status quo en schromen er niet voor zelf in de spiegel te kijken. Dat geldt ook voor duurzaamheid. Abovo Maxlead zet zich in voor de gelijke bereikbaarheid van media-inzet en we geloven dat de combinatie van creativiteit, data en media krachtig is in de transitie naar een duurzamere samenleving.
Onze impact
We voelen en erkennen de urgentie om duurzame impact te maken. De
urgentie om eens goed na te denken over onze plek in de maatschappij, over de ambitie
die we hebben en de doelen die we willen nastreven. We willen keuzes maken waarmee we piketpaaltjes slaan als bureau van de toekomst.
Voor onze klanten is duurzaamheid eveneens een grote en belangrijke uitdaging. Wij
zien het daarom als onze rol om hen daarin naar een hoger kennisniveau te brengen.
Strategisch, tactisch of operationeel. Dat resulteert in veel samenwerkingen met duurzame bedrijven die onze expertise gebruiken voor meer impact. Denk aan merken zoals Vivera, Missie H2 en Fairphone.
De 3 duurzaamheidspijlers
Onze duurzaamheidsstrategie is gebaseerd op 3 pijlers:
- Door middel van certificeringen en systemen krijgen we het eigen huis op orde.
- We leggen data vast waarmee we CO2- en afvalreductiedoelstellingen bepalen in lijn met het Klimaatakkoord.
- We voeren energiebesparende maatregelen uit, brengen milieurisico’s in kaart en voldoen aan de wet- en regelgeving.
Becoming B Corp
Abovo Maxlead voelt sterk de behoefte om een nóg grotere impact te maken. Daarom
werken we hard aan ‘Becoming B Corp’ en vroegen we in 2023 de certificering aan. B Corp is een internationale certificering, een tool en een label voor mensen die impact willen maken en daarvoor (hun) business gebruiken. Deze certificering sluit aan op de impact-ambitie van Abovo Maxlead.
Abovo Maxlead heeft beleid en acties ontwikkeld om een nog inclusievere werkgever te zijn. Daarnaast gaat Abovo Maxlead langetermijnrelaties aan met (lokale) leveranciers en kopen we daar zoveel mogelijk duurzaam in.
SDG’s en ESG-beleid
Onderdeel van onze duurzaamheidstransitie is ons ESG-beleid; het gerapporteerde resultaat van onze milieu-, sociale en corporate governance-gegevens inclusief reductiedoelstellingen. We rapporteren over onze SDG-projecten en tonen onze maatschappelijke verantwoordelijkheid. Op de SDG’s 4, 8, 10 en 17 kan Abovo Maxlead de meeste impact maken.
Dat doen wij onder andere door middel van de samenwerking met JINC, onze eigen Academies, de samenwerking met MVO Nederland en het behalen van het keurmerk.
In ons ESG-beleid staat de verdere invulling van onze SDG-projecten en -acties beschreven.
Klanten staan aan de basis van duurzaamheid
De écht langetermijnimpact realiseert Abovo Maxlead door het samenwerken met klanten. Hun duurzame uitdagingen zijn ook onze. Gelukkig mag Abovo Maxlead dagelijks met een enorme diversiteit aan klanten samenwerken.
Hierdoor leren we binnen enorm verschillende branches en sectoren en op (inter)nationaal niveau veel bij over duurzaamheid. En ook met deze klanten gaan we het gesprek aan over belang, noodzaak en praktische aanpak van duurzaamheid in de context van marketing.
Wij willen de partner zijn die duurzaam heel concreet kan maken: van duurzame performance KPI’s tot een duurzame imagocampagne, van CO2-reductiestrategieën tot aan compensatieprojecten. We zetten daarbij natuurlijk technologie en creativiteit in om onze klanten te ondersteunen in onze en hun missie op het gebied van een duurzame toekomst.