Marketing Automation als basis van een sterke klantrelatie

Marketing automation

Zonder druk op de knop een nieuwsbrief uitsturen? Je klant opnieuw verleiden met een social post? Marketing automation is het antwoord. Minder tijd voor het plaatsen van content geeft je als marketeer meer tijd voor strategie. En een goede strategie, dat is omzet!

Abovo Media - Media &; Tech &; Marketing automation

Optimaliseer je marketing met Automation

Marketing Automation is, zoals de naam al zegt, het automatiseren van marketing. Met software zorg je er bijvoorbeeld voor dat er automatisch mails worden gestuurd, social posts uitgaan of dat iemand een advertentie te zien krijgt. Je koppelt met Automation alle kanalen aan elkaar, en zorgt zo voor een gestroomlijnde customer journey.

Dat doe je aan de hand van ‘triggers’. Heeft bijvoorbeeld een bezoeker je zwarte laarzen op de website bekeken, maar niet gekocht? Dan krijgt deze klant een mail dat ze nog in het winkelmandje zitten. Dat gaat allemaal automatisch. De trigger is dan een niet afgeronde aankoop. Stel dat deze klant na de mail de aankoop wel voltooit, dan krijgt de klant over een week een automatische mail met producten die erop lijken en die hij misschien ook mooi vindt.

Het doel? Relevante, gepersonaliseerde content aan de juiste doelgroep op het juiste moment leveren. Het gaat verder dan alleen het vergemakkelijken van het werk van marketeers. Het gaat om het opbouwen van betekenisvolle en duurzame relaties met klanten door middel van gepersonaliseerde communicatie.

Waarom Marketing Automation zo belangrijk is

Loss leads, daar heb je eigenlijk niets aan. Als je leads binnen krijgt op basis van hun gedrag en interactie, heb je een veel meer kwalitatieve lead gescoord. En daar komt data bij kijken. En laat data nou precies dé basis van Marketing Automation zijn.

Op basis van kliks, scrolls, shares, kijktijd en meer statistieken, zorgt Marketing Automation ervoor dat de juiste content bij je doelgroep terechtkomt. Die content maak jij en plan jij in. Zodat je niets meer hoeft te doen als de interactie heeft plaatsgevonden. Jouw Marketing Automation software weet precies wat de juiste content bij de juiste trigger is. Zo kun je een heel netwerk bouwen van vervolgtriggers die allemaal met elkaar verbonden zijn, op ieder kanaal.

De voordelen van Marketing Automation

  • Meer merkloyaliteit
  • Meer betrokkenheid
  • Meer conversies
  • Kwalitatieve leads
  • Een sterke strategie op basis van data
Abovo Media - close-up-person-working-home-night

Onze aanpak: op maat gemaakte oplossingen

Bij Abovo Media begrijpen we dat elke organisatie unieke doelstellingen en uitdagingen heeft. Onze aanpak voor marketing automation begint met een grondige analyse van jouw bedrijf en doelgroep. We identificeren kansen voor automatisering en ontwerpen op maat gemaakte workflows die naadloos aansluiten bij jouw doelen. Natuurlijk gaan we ook aan de slag met content die op je doelgroep aansluit.

Ons team van experts stelt vervolgens de juiste technologieën en tools voor die het beste bij je behoeften passen. Wij zorgen voor de implementatie, integratie en training om ervoor te zorgen dat je het maximale uit marketing automation haalt.

Mark
Jack
Stefan

Geïnteresseerd in het uitbesteden van marketing automation?

Wij helpen jou

Wat leuk dat we je mogen verwelkomen in onze eigenzinnige ‘familie’. We gaan graag voor je aan de slag!

Monitoren & Audits
Taken en audits worden geautomatiseerd door de diverse toolings die wij gebruiken voor iedere klant.
20+ Tech Specialisten
Deze specialisten houden elkaar op de hoogte omtrent de laatste ontwikkelingen over het offline landschap.
Rapporteren & Analyseren
Real time data dashboards en geautomatiseerde rapportages voor een betere performance
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag