Impactvolle retailmarketing voor een goudmijn

Retail marketing

In de dynamische wereld van retail draait alles om het trekken van aandacht, het creëren van betekenisvolle connecties en het stimuleren van aankopen. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Retailmarketing omvat veel. Denk maar eens aan: de winkelervaring, promoties en kortingen, merchandise, e-commerce, social media-marketing, zoekmachine-optimalisatie en meer. Zet je ze allemaal goed in? Dan zit je op een goudmijn.

Abovo Media - Online marketing; Online adverteren; Retail marketing

Retailmarketing als winnaar uit de evolutiestrijd

Retailmarketing heeft zich geëvolueerd van traditionele winkelpromotie tot een geïntegreerde aanpak die online en offline kanalen omvat. Met de groei van e-commerce, sociale media en mobiele technologieën is de retailmarkt complexer en concurrerender geworden. Bij Abovo Media begrijpen we deze evolutie en hebben we de knowhow om je merk sterk te positioneren in deze veranderende landschappen. En, nog even voor de mensen achterin; dit is retailmarketing:

  • De offline winkelervaring
  • Loyaliteitsprogramma’s, promoties en kortingen
  • Merchandise
  • De online winkelervaring
  • Customer Relationships Management (CRM)
  • Social media-marketing (e-commerce marketing)
  • Zoekmachine-marketing
  • Evenementen
Guus
Kelly
Dave

Ook jouw retailmarketing uitbesteden?

Wij helpen jou

Je bent niet de enige! Wij helpen je graag. Laat het ons weten, dan gaan we je retailmarketing van A tot Z succesvol invullen. 

Vragend persoon_1
Consultancy
Onze ervaren specialisten staan voor je klaar om jouw persoonlijk en professioneel te ondersteunen.
80+ Online Specialisten
Deze specialisten houden elkaar op de hoogte omtrent de laatste ontwikkelingen over het online landschap.
Training & support
Neem gratis deel aan een training, Webinar, een virtual classroom training of volg training tracks.

Onze aanpak

Inzicht in de klantreis
Eén van de meest cruciale aspecten van retailmarketing is het begrijpen van de klantreis. Van bewustzijn en overweging tot aankoop en retentie: elke fase van de klantreis vereist aangepaste strategieën en berichten. Bij Abovo Media werken we nauw samen met jou om de klantreis van je doelgroep te analyseren en te begrijpen, zodat we effectieve campagnes kunnen ontwikkelen die aansluiten bij hun behoeften.

Multichannel aanpak: consistentie en cohesie
Moderne retailmarketing vereist een naadloze integratie van online en offline kanalen. Of het nu gaat om in-store displays, social media-advertenties, e-mailcampagnes of zoekmachine-optimalisatie: een multichannel aanpak zorgt voor een consistente merkervaring en vergroot de kans op betrokkenheid en conversies.

Personalisatie en relevantie
Retailmarketing draait om het bereiken van de juiste persoon met de juiste boodschap op het juiste moment. Personalisatie is van onschatbare waarde in het creëren van betekenisvolle connecties met je klanten. Bij Abovo Media ontwikkelen we uitsluitend gepersonaliseerde campagnes die relevant zijn voor individuele klanten.

De voordelen van retailmarketing bij Abovo Media

  • Multichannel! Laat je retailmarketing uitbesteden? Dan investeer je daarmee in een consistente boodschap. Je retailmarketing door één bureau laten uitvoeren, zorgt er namelijk voor dat je op ieder kanaal dezelfde strategie hanteert en een consistente boodschap uitstuurt. Laat je dit door meerdere (in-house) teams of bureaus doen? Dan is de kans groot dat dit misgaat.
  • Specialistische expertise. In de jaren dat we bestaan, hebben we aardig wat klanten blij mogen maken met onze retailmarketing. Daar pluk jij nu de vruchten van door samen te werken met een gespecialiseerd team!
  • Marktonderzoek. Het grote voordeel van werken met Abovo Media? We hebben veel andere klanten geholpen met retailmarketing. We weten dus precies waar de behoefte in de markt ligt – én hoe het met je concurrentie staat.
  • Trendwatching. Trends zijn in de wereld van retail altijd veranderend. Maar niet iedere marketeer of contentspecialist heeft tijd om alle trends in de gaten te houden én er ook nog eens op tijd op in te spelen. Bij Abovo Media verdiepen we ons dagelijks in trends, zorgen we ervoor dat we op tijd inspringen en uitsluitend de juiste trends kiezen die bij jouw strategie passen.
  • Tijd! Time = money. Natuurlijk is dat een groot cliché, maar tijd is wel degelijk waardevol voor ieder groeiend bedrijf. Iets belangrijks en intensiefs als retailmarketing uitbesteden aan één van je medewerkers, kan de verkeerde investering zijn. Bespaar tijd van je medewerkers, zodat zij zich op hun kerntaken kunnen richten.
  • (Dure) tools. Waar je als groeiend bedrijf misschien liever niet je geld uitgeeft aan geavanceerde marketing tools, geautomatiseerde software en meetinstrumenten: wij doen dat wel! Zo kunnen we je veel meer vertellen over je doelgroep, de markt en een passende strategie dan zonder deze tools.
Guus
Kelly
Dave
Maak kennis met onze online specialisten
Abovo Media heeft een heel team aan online specialisten.
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag