Contentmarketing is het toverwoord voor jouw offline campagnes

Content

Contentmarketing. Een veelgehoord woord in ‘marketingland’. Vaak denken bedrijven hiermee bezig te zijn, maar dat is in de meeste gevallen niet zo. In jouw geval ook? Test het maar eens. Contentmarketing is namelijk niet simpelweg het verspreiden van een boodschap. Contentmarketing is het maken van relevante en waardevolle content voor je doelgroep. Het doel? In iedere stap van de klantreis een pluspunt erbij krijgen. Die pluspunten, daar helpen we je bij Abovo Media graag mee. Maar eerst…

Abovo Media - Offline media &; Content

Wat is goede contentmarketing?

Goede contentmarketing vertelt een verhaal. Het verbindt je doelgroep met je merk. Het informeert exact over wat hen interesseert. Sla je de plank mis? Dan ben je vooral aan het investeren in niet-effectieve marketing. En dat is zonde. Zeg je marketing, dan zeg je eigenlijk altijd contentmarketing. Zonder die laatste heb je immers geen goede boodschap.

Rick

Geïnteresseerd in het uitbesteden van je contentmarketing?

Wij helpen jou

Wat leuk dat we je mogen verwelkomen in onze eigenzinnige ‘familie’. Laat het ons weten, dan gaan we samen van je content leadmagneten maken met een uitgekiende strategie.

Monitoren & Audits
Taken en audits worden geautomatiseerd door de diverse toolings die wij gebruiken voor iedere klant.
15+ Offline Specialisten
Deze specialisten houden elkaar op de hoogte omtrent de laatste ontwikkelingen over het offline landschap.
Rapporteren & Analyseren
Real time data dashboards en geautomatiseerde rapportages voor een betere performance

Wat is goede contentmarketing?

Goede contentmarketing vertelt een verhaal. Het verbindt je doelgroep met je merk. Het informeert exact over wat hen interesseert. Sla je de plank mis? Dan ben je vooral aan het investeren in niet-effectieve marketing. En dat is zonde. Zeg je marketing, dan zeg je eigenlijk altijd contentmarketing. Zonder die laatste heb je immers geen goede boodschap.

De voordelen van contentmarketing

  • Thought leadership. Door informatie te delen over onderwerpen die je doelgroep belangrijk vindt, word je steeds meer een thought leader. Oftewel: een betrouwbare bron van informatie. Grote kans dat je daarmee veel verkeer naar je kanalen krijgt.
  • Leadgeneratie. Met bijvoorbeeld directe mailings, whitepapers of flyers kun je contactgegevens verzamelen. Dat zijn warme leads!
  • Klantloyaliteit. Door bestaande klanten blij te maken met content speciaal voor hen, maak je terugkerende klanten van ze.
  • Deelbaarheid. Goede content wordt vaker gedeeld, dus met je mond-tot-mondreclame zit het wel snor.
  • Differentiatie. Onderscheidend vermogen is vandaag de dag belangrijker dan ooit tevoren. Waar veel merken zich focussen op online concurreren, kun jij uitblinken met sterke offline content.
Abovo Media - Offline media &; Content

De kracht van contentmarketing in offline media

Printmedia, zoals tijdschriften, kranten en brochures, bieden unieke kansen voor contentmarketing. Je zet hier namelijk niet alleen sterke teksten mee neer, maar kunt iedere uiting ook visueel zó ontwerpen dat het perfect op je doelgroep aansluit.

Zo pakken we bij Abovo Media contentmarketing aan

Goede contentmarketing begint bij het begrijpen van de doelgroep en het merk. Dat is dan ook precies waar we bij Abovo Media mee beginnen. En dat begint bij ons creatieve contentlabel AM Beyond. We stellen jou, onszelf én de doelgroep de volgende vragen:

  • Wat zijn drijvers bij de doelgroep?
  • Wat zijn irritaties van de doelgroep?
  • Welk probleem wil de doelgroep oplossen, of waar hebben ze hulp bij nodig?
  • Op welke kanalen bevindt de doelgroep zich?
  • Wat zijn interesses van de doelgroep?

Als we weten voor wie we de content ontwerpen, kijken we naar de zender.

  • Hoe spreekt het merk?
  • Wat zijn de kernwaarden van het merk?
  • Wat zijn drijvers voor het merk?
  • Welk probleem lost het merk op?
  • Welke (marketing)doelen heeft het merk?

Begrijpen en samenwerken zijn hierin echt de sleutelwoorden. Als dat in kannen en kruiken is, gaan we content ontwerpen. Gelukkig zijn we creatief, zodat je niet zomaar een pienter stuk tekst krijgt, maar een goed uitgedachte campagne waar je echt iets aan hebt. Meer weten over hoe je jezelf onderscheidt met offline contentmarketing?

De voordelen van contentmarketing bij Abovo Media

  • Consistentie! We begrijpen het hele verhaal. Je kunt wel een concept laten ontwikkelen en er vervolgens zelf mee aan de slag gaan, maar dat zal in de praktijk lastiger zijn dan je denkt. Content en creatie bij Abovo Media is het begrijpen van het volledige verhaal. Onze specialisten zijn geïnvesteerd in het vertellen van jouw concept, en creëren hierbij voor ieder kanaal passende content om je campagne consistent door te vertalen. Laat je dit door meerdere (in-house) marketeers en copywriters uitvoeren? Dan is de kans groot dat er niet altijd consistentie zit in de boodschap.
  • Alles in huis. We hebben alle specialisten binnen de verschillende ‘takken van sport’ in marketing tot je beschikking. Daarnaast hebben we specialisten die zich bezig houden met het ontwerpen van alle designs én hebben we ster copywriters. Aan kennis ontbreekt het niet! Heerlijk, dan hoef je aan in-house kennis geen budget te besteden.
  • Marktonderzoek. Het grote voordeel van werken met Abovo Media? We hebben veel andere klanten geholpen met marketing. We weten dus precies waar de behoefte in de markt ligt – én hoe het met je concurrentie staat.
  • We doen dit al ons hele ‘leven’. Je mag dus echt verwachten dat wij nieuwe ideeën en creatieve inzichten met ons meebrengen.
  • Trendwatching. Trends zijn in de wereld van marketing altijd actueel. Maar niet iedere marketeer of contentspecialist heeft tijd om alle trends in de gaten te houden én er ook nog eens op tijd op in te spelen. Bij Abovo Media verdiepen we ons dagelijks in trends, zorgen we ervoor dat we op tijd inspringen en uitsluitend de juiste trends kiezen die bij jouw strategie passen.
  • Tijd! Time = money. Natuurlijk is dat een groot cliché, maar tijd is wel degelijk waardevol voor ieder groeiend bedrijf. Een volledige contentcampagne, concept én strategie ontwerpen kost veel tijd. En dan hebben we het nog niet eens over de uitvoer gehad.
  • (Dure) tools. Waar je als groeiend bedrijf misschien liever niet je geld uitgeeft aan geavanceerde marketing tools, geautomatiseerde software en meetinstrumenten: wij doen dat wel! Zo kunnen we je veel meer vertellen over je doelgroep, de markt en een passende strategie dan zonder deze tools.
  • Meetbaar resultaat. We werken altijd met analysetools die ons precies kunnen vertellen wat we goed doen, en waar we kunnen verbeteren. Zo is jouw campagne altijd optimaal.
Sander
Jurgen
Manon
Maak kennis met onze offline media specialisten
Abovo Media heeft een heel team aan offline media specialisten.
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag