Creëer synergie en maak een holistisch mediaplan
In een tijdperk waarin het medialandschap meer versnipperd is dan ooit en consumenten worden overspoeld met advertenties, is het voor merken moeilijk geworden om de juiste keuze te maken voor kanalen, zodat je investering tot een goed resultaat leidt. Bij Abovo Media denken we holistisch en gaan we vanuit jouw doelen aan de slag met een mediaplan.
Waarom een mediaplan?
Je weet het vast wel, maar nog één keer voor de mensen achterin: een mediaplan is een strategisch document waarin je doelstellingen, doelgroep, budget, kanalen, planning en KPI’s samenvat. Zonder ben je aan het schieten met hagel en weet je niet zeker of je raakt.
Onze aanpak
Bij Abovo Media denken we crossmediaal. Mediaplannen die verschillende mediumtypen in hun kracht zetten en gecombineerd voor synergie zorgen, zijn dus onze specialiteit. Het gaat verder dan traditionele mediaplanning en omvat een holistische benadering voor het creëren van impactvolle campagnes. Waarom zou je op één paard wedden?
Onze media consultants focussen op het begrijpen van de specifieke behoeften en doelen van je merk en het ontwikkelen van een aanpak die deze doelen realiseert. Het kan een mix bevatten van digitale media, sociale media, lineaire tv, radio, print, out of home, retail media en zelfs sportsponsoring om het juiste publiek te bereiken en de boodschap effectiever over te brengen.
De voordelen van een mediaplan door Abovo Media
- Een holistisch perspectief. Alles van álle kanalen weten, is al een kunst op zich. Bij Abovo Media hebben we een uitgebreid team met adviseurs die per kanaal specialist zijn. Gecombineerd vormen zij een powerteam met daarin alle mediakennis.
- Tijd! Time = money. Natuurlijk is dat een groot cliché, maar tijd is wel degelijk waardevol voor ieder groeiend bedrijf. Iets belangrijks en intensiefs als een compleet mediaplan uitbesteden aan één van je medewerkers, kan de verkeerde investering zijn. Bespaar tijd van je medewerkers, zodat zij zich op hun kerntaken kunnen richten.
- (Dure) tools. Waar je als groeiend bedrijf misschien liever niet je geld uitgeeft aan geavanceerde marketing tools, geautomatiseerde software en meetinstrumenten, doen wij dat wel! Zo kunnen we je veel meer vertellen over je doelgroep, de markt en een passende strategie dan zonder deze tools
Ook advies over je mediakeuzes?
Het helpt je niet alleen een scherpe strategie neer te zetten, maar geeft je ook nieuwe invalshoeken en ideeën. Ons team van specialisten staat voor je klaar.