Verhoog je online zichtbaarheid en conversies met gespecialiseerde SEM-marketing

SEM marketing

Online een mysterie blijven is anno nu natuurlijk geen optie meer. Zoekmachinemarketing is dan ook essentieel om als merk op de kaart te staan. Maar met alleen zoekwoorden in teksten verwerken, ben je er niet. SEM betekent dat je een strategie ontwikkelt om zo zichtbaar mogelijk te zijn in zoekmachines. Daarbij denk je bijvoorbeeld ook aan snippets en meer.

Abovo Media - Online marketing; Online adverteren: SEM marketing

Onze aanpak

SEM-marketing bestaat uit twee belangrijke componenten: zoekmachineoptimalisatie (SEO) en betaalde zoekadvertenties (SEA). Terwijl SEO zich richt op het verbeteren van organische zoekresultaten, stelt SEA je in staat om advertenties te plaatsen bovenaan de zoekresultatenpagina’s.

SEA: directe zichtbaarheid en resultaten
Betaalde zoekadvertenties, ofwel Search Engine Advertising (SEA), zorgen ervoor dat je onmiddellijk opvalt tussen de zoekresultaten. Je hebt ze vast weleens gezien: vaststaande ads bovenaan of onderaan de eerste pagina in Google. Dat zijn advertenties! En daar kun jij tussen staan met de juiste SEA-strategie. Het grote voordeel is dat je hiermee gericht kunt adverteren op bepaalde zoekwoorden, waar je met het juiste bod gegarandeerd bovenaan staat.

SEO: duurzame zichtbaarheid en autoriteit
Zoekmachineoptimalisatie, ofwel Search Engine Optimization (SEO) is een langetermijnstrategie die gericht is op het verbeteren van de organische ranking van je website in zoekmachines. Met ‘organisch’ bedoelen we op een natuurlijke (en gratis) manier. Het grote verschil met SEA is dat je voor SEA betaalt, en voor SEO niet (of minder). Je optimaliseert met SEO je teksten (door zoekwoorden toe te voegen), technische aspecten, backlinks, afbeeldingen en meer. Zo zorg je ervoor dat zoekmachines je website beoordelen als kwalitatief. En dat zorgt er dan weer voor dat je als beloning hoog in de zoekresultaten verschijnt. Dit is vaak duurzame groei, met weinig aanpassingen zodra dit goed staat ingesteld.

Het belang van trefwoordenonderzoek
Trefwoordenonderzoek is een hoeksteen van SEM-marketing. Het begrijpen van welke zoekwoorden je doelgroep gebruikt, stelt je in staat om je SEM-strategie te richten op de juiste termen. Bij Abovo Media voeren we grondig trefwoordenonderzoek uit om de meest relevante zoekwoorden te identificeren en te benutten voor je campagnes.

Doelgroeptargeting en remarketing
Eén van de grootste voordelen van SEM-marketing is de mogelijkheid om je doelgroep direct te bereiken. Met geavanceerde targetingopties kun je jouw advertenties tonen aan specifieke demografische groepen, geografische locaties en zelfs op basis van gedrag van gebruikers weergeven. Bovendien kun je remarketing inzetten. Dat is het opnieuw benaderen (ads laten zien) aan gebruikers die eerder interactie hebben gehad met je website. Dat vergroot de kans op conversie natuurlijk enorm!

Meetbare resultaten en data-analyse
Meten = weten. Het is een cliché, maar dat maakt het niet minder waar. Als je advertenties inzet, of conversies meet op je websitecontent, weet je precies hoe succesvol je marketing is geweest. Deze data gebruik je vervolgens om je campagnes (nog) succesvoller te maken.

Guus
Kelly
Dave

Ook jouw SEM-marketing uitbesteden?

Wij helpen jou

Op naar succesvolle ads en ijzersterke content die je hoog in de zoekresultaten laten ranken. Waar wacht je nog op? 

Vragend persoon_1
Consultancy
Onze ervaren specialisten staan voor je klaar om jouw persoonlijk en professioneel te ondersteunen.
80+ Online Specialisten
Deze specialisten houden elkaar op de hoogte omtrent de laatste ontwikkelingen over het online landschap.
Training & support
Neem gratis deel aan een training, Webinar, een virtual classroom training of volg training tracks.

De voordelen van SEM-marketing bij Abovo Media

  • Specialistische expertise. In de jaren dat we bestaan, hebben we aardig wat klanten blij mogen maken met onze SEM-marketing. Daar pluk jij nu de vruchten van door samen te werken met een gespecialiseerd team!
  • Trendwatching. Trends zijn in de wereld van zoekmachines altijd veranderend. Maar niet iedere marketeer of contentspecialist heeft tijd om alle trends in de gaten te houden én er ook nog eens op tijd op in te spelen. Bij Abovo Media verdiepen we ons dagelijks in trends, zorgen we ervoor dat we op tijd inspringen en uitsluitend de juiste trends kiezen die bij jouw strategie passen.
  • Tijd! Time = money. Tijd is waardevol voor ieder groeiend bedrijf. Iets belangrijks en intensiefs als SEM-marketing uitbesteden aan één van je medewerkers, kan de verkeerde investering zijn. Bespaar tijd van je medewerkers, zodat zij zich op hun kerntaken kunnen richten.
  • Resultaatgericht. Voor zowel ads als SEO richten we ons altijd op resultaat. Presenteren onze campagnes niet zoals gedacht of kan het beter? Dan gaan wij daarvoor zorgen.
  • (Dure) tools. Waar je als groeiend bedrijf misschien liever niet je geld uitgeeft aan geavanceerde marketing tools, geautomatiseerde software en meetinstrumenten, doen wij dat wel! Zo kunnen we je veel meer vertellen over je doelgroep, de markt en een passende strategie dan zonder deze tools.
Guus
Kelly
Dave
Maak kennis met onze online specialisten
Abovo Media heeft een heel team aan online specialisten.
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag