Zet een sterk werkgeversmerk neer met recruitment marketing
Een aantrekkelijk werkgeversmerk. Je bent het. Maar hoe zet je dat om in activerende boodschappen die ervoor zorgen dat de juiste kandidaten bij je solliciteren? Met een duidelijke strategie! En die gaan wij voor je maken.
Waarom recruitment marketing?
Werken bij jou is superleuk. Toch? Maar dat moeten mensen wel weten! Veel kandidaten zoeken niet alleen naar een match op functiegebied. Ze willen ergens passen. Ze willen collega’s begrijpen, plezier hebben en zich gehoord voelen. Geen zorgen, dat zit allemaal in jouw werkgeversmerk. Om de juiste kandidaten binnen te halen én ervoor te zorgen dat medewerkers blij met je blijven, bouw je een campagne om je werkgeversmerk. Je promoot als het ware continu waarom jij uniek bent om bij te werken. Benieuwd hoe we dat bij Abovo Media voor je doen?
Recruitment uitbesteden?
We helpen je graag. Laten we samen van je werkgeversmerk een succes maken.
Onze aanpak: het wervingsconcept
We beginnen bij een wervingsconcept. Dat is het concept dat voortvloeit uit je Employer Value Proposition (je waarde als werkgever) en je corporate brand. Het omvat jouw unieke waarde voor kandidaten en wie je als bedrijf bent. Daaruit bedenken we wat we gaan vertellen als overkoepelende boodschap. Dat staat nog los van alle content en boodschappen die we gaan ontwerpen voor je, het vertelt meer een hoogover verhaal.
Denk bijvoorbeeld aan Dove met de ‘Real Beauty’ campagne. Dit deelt voortdurend de boodschap dat mensen mooi zijn, precies zoals ze zijn. Een onderliggende campagne toont vrouwen die door middel van schetsen hun eigen waarde inzien. De overkoepelende boodschap over ‘mooi zijn zoals je bent’, daar gaan we voor je werkgeversmerk naar op zoek.
Heb je al een wervingsconcept en ben je juist op zoek naar een partner om te helpen in de ideale mediamix? Dan beginnen we bij stap 2!
Doelgroep en persona’s
Met statistieken van diverse bronnen en input vanuit de organisatie maken we de doelgroep inzichtelijk. Waar liggen de pijnpunten en wensen? Waar kunnen ze hulp bij gebruiken of willen ze meer informatie over? Wat vinden ze interessant aan een werkgever? En aan een functie? Op welke kanalen bevinden ze zich? Dit gebruiken we om de boodschap te formuleren.
Boodschap en creatief concept
We maken een creatief wervingsconcept met een sterk wervende boodschap gericht op de doelgroep, passend bij de organisatie en de wervingsdoelstelling. We presenteren 2 tot 3 concepten aan je.
Wervingsstrategie en mediaplan
Vervolgens duiken we in de candidate journey. Dat is de ‘reis’ die iedere kandidaat aflegt tot ze bij je zijn aangesloten. Op basis van de candidate journey maken we een kanaalkeuze. Dit verwerken we in een compleet mediaplan. Welke touchpoints willen we wanneer hebben, welke content moet waar te vinden zijn en wanneer posten we over bepaalde onderwerpen? We maken een voorstel met kanalen en boodschappen.
Productie en inkoop
Na akkoord van het mediaplan gaan we over tot productie van de materialen en inkoop bij de diverse media-exploitanten. Natúúrlijk zorgen we voor de juiste analytics om de campagne te meten.
Tijd voor actie!
Als laatste stap gaan we over tot uitvoer. YES! Je campagne gaat live. Ook na lancering blijven we betrokken. We meten, monitoren en optimaliseren waar nodig. We hebben samen met jou periodiek overleg om de campagneresultaten te bespreken of bij te sturen.
De voordelen van recruitment marketing uitbesteden aan Abovo Media
- Marktonderzoek. Het grote voordeel van werken met Abovo Media? We hebben veel andere klanten geholpen met recruitment. We weten dus precies wat de behoefte van kandidaten is, hoe je een goede vacature schrijft én hoe het met je concurrentie staat.
- Trendwatching. Trends zijn in de wereld van recruitment altijd actueel. Maar niet iedere marketeer of contentspecialist heeft tijd om alle trends in de gaten te houden én er ook nog eens op tijd op in te spelen. Bij Abovo Media verdiepen we ons dagelijks in trends, zorgen we ervoor dat we op tijd inspringen en uitsluitend de juiste trends kiezen die bij jouw strategie passen.
- Specialisme. Recruitment is niet hetzelfde als marketing. Daar kun je dus niet altijd een hele succesvolle marketeer opzetten. Het vraagt namelijk kennis van recruitment, kandidaten, solliciteren, vacatureteksten, de markt en meer.
- Tijd! Time = money. Natuurlijk is dat een groot cliché, maar tijd is wel degelijk waardevol voor ieder groeiend bedrijf. Iets belangrijks en intensiefs als recruitment uitbesteden aan één van je medewerkers, kan de verkeerde investering zijn. Bespaar tijd van je medewerkers, zodat zij zich op hun kerntaken kunnen richten.
- (Dure) tools. Waar je als groeiend bedrijf misschien liever niet je geld uitgeeft aan geavanceerde marketing tools, geautomatiseerde software en meetinstrumenten, doen wij dat wel! Zo kunnen we je veel meer vertellen over je doelgroep, de markt en een passende strategie dan zonder deze tools.