Komt dat zine: adverteren in magazines
Joehoe! Waar zitten magazines in jouw marketingmix? We hopen echt dat je ze erin hebt staan. Magazines zijn bij uitstek geschikt om een brede en toch niche doelgroep te bereiken. Maar hoe je ze dan vervolgens bereikt? Dat raadsel lossen wij voor je op.
Adverteren in magazines? JA!
Het voelbare aspect van advertenties in magazines verrijkt de ervaring. De fysieke aanwezigheid geeft magazineadvertenties een tijdloze relevantie die online advertenties zelden hebben.
Een ander voordeel is de diepte en specialisatie die magazines bieden. Ze behandelen een breed scala aan onderwerpen, waardoor adverteerders de mogelijkheid hebben om advertenties te plaatsen in magazines die naadloos aansluiten bij hun doelgroep en branche. Dit zorgt voor een gerichter bereik en een hogere kans om door potentiële klanten gezien te worden.
Zo pakken wij het aan
Onze aanpak begint met een diepgaande analyse van jouw doelgroep, zodat we de magazines kunnen identificeren die het beste aansluiten op je branche en de interesses van jouw potentiële klanten.
Ons team van ervaren ontwerpers staat klaar om aantrekkelijke advertenties te creëren die de aandacht van lezers vasthouden. Deze advertenties worden zorgvuldig geïntegreerd in het magazine, zodat ze op natuurlijke wijze passen bij de inhoud en de leeservaring versterken.
We bepalen vervolgens de ideale plaatsingsstrategie, zodat jouw advertenties op de juiste pagina’s verschijnen en opvallen. Timing speelt ook een rol, omdat we ervoor zorgen dat jouw advertenties verschijnen op momenten dat jouw doelgroep het meest betrokken is.
Bij Abovo Media geloven we in meetbare effectiviteit. We voorzien jou van gedetailleerde rapporten over de prestaties van je magazineadvertenties. Hierdoor kun je de effectiviteit van jouw investering meten en je strategie aanpassen voor optimale resultaten.
We laten je de voordelen van Abovo Media zien
- Doelgroeponderzoek. Ads in magazines plaats je niet zomaar. Je moet eerst weten wat je wilt vertellen, waarom en waar je doelgroep zit. En daar hebben we onderzoeksmethoden voor. Klaar voor de start?
- Kennis van offline. Magazines zijn andere marketing dan een webpagina maken. Dat weten we, dus daar zetten we andere specialisten op in. Specialisten die het neusje van de zalm zijn onder de offline marketeers.
- Alles in huis. We hebben alle specialisten binnen de verschillende ‘takken van sport’ in offline marketing tot je beschikking. Zo hebben we specialisten die zich bezighouden met het ontwerpen van alle designs, strategen, techneuten én ster copywriters. Aan kennis ontbreekt het niet! Heerlijk, dan hoef je aan in-house kennis geen budget te besteden.
- We doen dit al ons hele ‘leven’. Je mag dus echt verwachten dat wij nieuwe ideeën en creatieve inzichten met ons meebrengen.
- Trendwatching. Trends zijn ook in de wereld van kranten altijd actueel. Maar niet iedere marketeer of contentspecialist heeft tijd om alle trends in de gaten te houden én er ook nog eens op tijd op in te spelen. Bij Abovo Media verdiepen we ons dagelijks in trends, zorgen we ervoor dat we op tijd inspringen en uitsluitend de juiste trends kiezen die bij jouw strategie passen.
- Tijd! Time = money. Natuurlijk is dat een groot cliché, maar tijd is wel degelijk waardevol voor ieder groeiend bedrijf. Een volledige offline mediacampagne, concept én strategie ontwerpen kost veel tijd. En dan hebben we het nog niet eens over de uitvoer en verspreiding gehad.
Eerst zien, dan geloven
Kijken, kijken en wel kopen: het kan echt. Zeker vanuit magazines wordt veel verkocht. Benieuwd?