Verhoog je ROI met een onafhankelijk campagneonderzoek
Je campagne loopt niet zoals je wilt. Helaas gebeurt dat weleens, en ben je echt niet de enige. Maar, waar ligt het precies aan? Als je de campagne zelf hebt opgebouwd, dacht je ongetwijfeld dat je op de goede weg was. Als dan blijkt dat het minder goed presteert dan je verwachtte, is het lastig om te achterhalen waar het precies aan schort. Daar komen wij graag om de hoek kijken met een campagneonderzoek. We duiken in alles wat je hebt gedaan en rapporteren aan jou wat er beter kan.
Onze aanpak
Het testen van campagnes, continue tracking en een effectmeting zijn de drie pilaren waarop ons campagneonderzoek staat. Hiermee meten we waar naartoe willen, waar we staan en waar we naartoe gaan.
Pre-test
Wat in je hoofd nog zo logisch leek, werkt in het echt soms toch een stuk minder. Vooraf testen van je creatie is aan te raden voordat je grote campagne van start gaat. Het vooraf testen van 3 concepten of kant-en-klare creaties kan nare verrassingen achteraf voorkomen. Je legt jouw 3 concepten of creaties voor aan 200 onafhankelijke respondenten. Vervolgens krijg je uit deze tests een snel, duidelijk en concreet bruikbaar representatief resultaat. Zo weet je wat het beste scoort binnen je doelgroep, en is de kans op succes groter.
0- en 1-effectmeting
Een 0-meting voorafgaand en een 1-meting na afloop van de campagne laat zien welk effect je gerealiseerd hebt. Op basis van 400 respondenten brengen we je merk en campagne representatief en onafhankelijk in beeld.
Continue tracking
Voor een continu beeld is tracking aan te raden. Het ondervragen van 200 respondenten per twee weken over een heel kalenderjaar geeft een beter beeld van hoe je merk zich ontwikkelt door je campagne. Na een jaar heb je haarfijn inzicht in of je merk er groot voordeel uit haalt.
De voordelen van campagneonderzoek door Abovo Media
- Onafhankelijk onderzoek. Je interne team heeft er ongetwijfeld belang bij om de campagne te laten slagen. Hoewel wij natuurlijk ook willen dat je een succesvolle campagne draait, zullen we altijd eerlijk advies uitbrengen over wat écht beter kan.
- Vergelijking met benchmarks. Het grote voordeel van werken met Abovo Media? We hebben veel andere klanten geholpen met marketing. We weten dus precies waar de behoefte in de markt ligt – én hoe het met je concurrentie staat.
- Kostenbesparing. Het lijkt misschien niet zo, maar het inhuren van een bureau is vaak juist vruchtbaar. Immers presteren je campagnes beter dan ooit na het onderzoek, en is je ROI dus veel groter.
Ook jouw campagneonderzoek uitbesteden?
Samen zorgen we ervoor dat jij altijd de beste resultaten behaalt.