Leer je doelgroep echt kennen voor een uitgekiende strategie
Je doelgroep. De drijfveer achter je omzet. De reden dat je blijft bestaan en degene tegen wie je praat. Een niet te onderschatten element in jouw marketingmix. Ze écht begrijpen is dan ook noodzakelijk om je merk goed in de markt te zetten en een langdurige relatie met je klant aan te gaan. En dat is precies waar we onderzoek naar doen in onze doelgroepanalyse.
Na de doelgroepanalyse
- Begrijp jij waar je doelgroep zich bevindt
- Begrijp je de interesses van de doelgroep
- Weet je wat ze kopen
- Weet je waar ze kopen
- Weet je waarom ze kopen
- Ontdek je nieuwe mogelijkheden om je doelgroep te benaderen
Consumentenonderzoek onder 17.000 mensen
Door doelgroeponderzoek onder ruim 17.000 personen weten we bijna alles over de Nederlandse bevolking. Welke merken kopen ze? Waar liggen hun interesses? Hebben ze huisdieren? Waar wonen ze? Welke media consumeren ze? Dit en nog veel meer leren we uit ons onderzoek.
B2B-onderzoek naar de zakelijke consument
Onderzoek onder B2B is altijd een stuk lastiger dan onder andere consumenten, toch is er ook over de beslissers (de belangrijkste doelgroep binnen B2B) voldoende kennis aanwezig. Welke beslissingsbevoegdheid hebben ze en in wat voor type bedrijf zijn ze werkzaam? Welke specifieke vakmedia lezen ze?
Customer journey
Via het customer journey model van Nielsen volgens ‘Being Starting Exploring Buying Enjoying’ hebben we veel kennis van vele uiteenlopende branches. Hoe verloopt de journey? Welke keuzes worden wanneer gemaakt en hoelang duurt de journey eigenlijk?
Met deze onderzoeken krijg je een uitgebreid rapport van jouw doelgroep die je helpt je strategie op te bouwen óf aan te scherpen.
De voordelen van doelgroeponderzoek bij Abovo Media
- Geavanceerde onderzoeksmethoden. Een doelgroep onderzoeken is best specialistisch werk. Waar begin je? En hoe zorg je ervoor dat je de juiste informatie uit zo’n doelgroep haalt? Gelukkig hebben we bij Abovo Media jarenlange ervaring met doelgroeponderzoek, en hebben we geavanceerde onderzoeksmethoden ontwikkeld waarmee we het zo concreet mogelijk voor je maken.
- Tools. Als groeiend bedrijf heb je misschien niet de mogelijkheid om te investeren in tracking tools om je doelgroep zo diepgaand te onderzoeken. Bij Abovo Media beschikken we over de meest geavanceerde tools om je volledige rapportages te geven over je doelgroep.
- Consumentenperspectief. Met een onderzoek leer je de consument kennen, waar je daar zelf misschien geen toegang toe hebt. Je krijgt een extern consumentperspectief en leert van hen hoe jij je strategie kunt verbeteren.
Tijd! Time = money. Natuurlijk is dat een groot cliché, maar tijd is wel degelijk waardevol voor ieder groeiend bedrijf. Iets belangrijks en intensiefs als doelgroeponderzoek uitbesteden aan één van je medewerkers, kan de verkeerde investering zijn. Bespaar tijd van je medewerkers, zodat zij zich op hun kerntaken kunnen richten.
Ook jouw doelgroeponderzoek uitbesteden?
We gaan geen uitdaging uit de weg! We zorgen ervoor dat jij precies de data ontvangt waarmee je jouw strategie aanscherpt.