Meer verkopen? Meet dan eerst je conversies goed!
Wat is conversie? Het is een veelgestelde vraag onder marketeers. Waar dit voorheen een duidelijke actie was, zoals het invullen van een formulier, zijn we het tegenwoordig over één ding eens: conversie gaat verder dan een actie.
Wat is een conversie?
Een bestelling plaatsen, formulier invullen of contact opnemen: dit zijn conversies. Maar! Het bekijken van video’s, chatten met chatbots, downloaden van bronnen of interactie met een pagina is ook conversie. Meet je deze ‘zachte’ conversies wel? Zonde als je hier nu ‘nee’ op antwoordt. Enhanced Conversions van Google helpt je verder.
Google Analytics door ons in laten richten?
Wat leuk dat we je mogen verwelkomen in onze eigenzinnige ‘familie’. We gaan graag voor je aan de slag om je Analytics zo ideaal mogelijk in te richten.
Wat is Enhanced Conversions in Google Ads?
In Google Ads kun je de zachtere conversies meten met Enhanced Conversions. Google houdt met deze integratie namelijk ook rekening met gedrag dat op een waardevolle conversie duidt. Dat is dus niet per se een duidelijke actie, maar wel gedrag dat waardevol is voor jouw sales.
Hoe werkt dat eigenlijk, beter meten?
Enhanced Conversions maakt gebruik van machine learning-technologie en kunstmatige intelligentie om meer gebruikersinteracties te analyseren en begrijpen. Hierdoor kan het systeem gedrag herkennen dat een waardevolle conversie signaleert, zelfs als deze niet rechtstreeks meetbaar zijn.
Dit gedrag wordt meegenomen in je conversietracking, waardoor jij als adverteerder een veel completer beeld hebt van je marketingactiviteiten. Als je deze vormen van conversie meeneemt in je metingen, weet je eigenlijk pas echt of je campagne een succes is.
De voordelen van Enhanced Conversions in een notendop:
- Nauwkeuriger conversies registreren
- Verbetering bod-optimalisatie
- Privacyveilig door hashing klantgegevens
- Geen ontwikkelaar nodig bij implementatie
- Snelle implementatie
Hierom besteed je conversies inrichten uit aan Abovo Media:
- Specialistische expertise. In de jaren dat we bestaan, hebben we aardig wat klanten blij mogen maken met een ijzersterk Google-profiel. Daar pluk jij nu de vruchten van door samen te werken met een gespecialiseerd team!
- Tijd! Time = money. Tijd is waardevol voor ieder groeiend bedrijf. Iets belangrijks en intensiefs als Analytics uitbesteden aan één van je medewerkers, kan de verkeerde investering zijn. Bespaar tijd van je medewerkers, zodat zij zich op hun kerntaken kunnen richten.
- Resultaatgericht. We richten ons altijd op resultaat. Presenteren je campagnes niet zoals gedacht of kan het beter? Dan gaan wij daarvoor zorgen.
- (Dure) tools. Waar je als groeiend bedrijf misschien liever niet je geld uitgeeft aan geavanceerde marketing tools, geautomatiseerde software en meetinstrumenten, doen wij dat wel! Zo kunnen we je veel meer vertellen over je doelgroep, de markt en een passende strategie dan zonder deze tools. Ideaal om je profiel goed in te richten.