Een strategische blik op jouw content
Onderscheidende en effectieve content begint met een diepgaand begrip van jouw merkidentiteit en waarden. Onze content strategen voeren grondig onderzoek uit om te begrijpen wat jouw merk uniek maakt en hoe het zich onderscheidt van de concurrentie. En daarmee ook, met welk merkverhaal dit onderscheidende karakter van jouw merk tot leven kan worden gebracht in media.
Of het gaat om het vaststellen van jouw merkpositionering, buyer persona, contentstrategie of om een frisse blik op jouw owned (social) content: wij sturen je graag de juiste richting in.
Waarom is een strategische aanpak belangrijk?
Een strategische aanpak rondom je content is nodig om meerdere redenen:
- Vergroten van je potentiële kopers groep door merkoverweging te realiseren
- Consistent je merkboodschap uitdragen
- Doelgerichte doelgroepen benaderen met content die voor hen relevant is
- Begrip naar wie je zendt en waarom
- Overtuigende content in elke fase van de klantreis
Genoeg voordelen, als je ze zo op een rijtje ziet – toch? Dat is precies waarom je hier een expert op wilt zetten.
Onze aanpak
Touch, tell, sell. Iedere marketeer weet dat consumenten eerst je merk moeten kennen en overwegen om tot aankoop over te gaan. Maar hoe richt je de Tell-fase goed in? Onze content strategen weten hier alles van. Heeft je merk meer ‘kleur’ nodig ten opzichte van je concurrenten, heb je je doelgroep niet scherp genoeg voor ogen? Wil je advies over de gewenste klantreis van jouw klanten of heb je een frisse blik nodig op jouw (owned) content?
Afhankelijk van jouw specifieke uitdaging denken wij strategieën uit, met en voor jou. We doen een intake gesprek, doen een gezamenlijke sessie en presenteren ons advies.
Hoe kan de Tell-fase in de klantreis met de contentstrategie van Abovo Media worden verbeterd?
Zoals gezegd, is een contentstrategie een veelomvattend begrip. We bieden verschillende sessies aan om je contentstrategie als een huis te laten staan.
- Positioneringsessie. We ontwikkelen een unieke plek in het brein (perceptie) van de doelgroep, die afwijkt van je concurrenten
- Buyer persona sessie. We ontwikkelen een profiel dat aansluit bij jouw communicatie-doelgroep
- Customer Journey Strategie. We ontwikkelen een klantreis die specifiek aansluit bij de situatie, het gedrag en de voorkeuren van jouw doelgroep.
- Content Telescoop. We geven advies op je owned content kanalen. Hoe kan het consistenter, creatiever en effectiever?
- Brand partnerships. Wij bepalen, aan de hand van relevante inzichten, een relevante content richting en werken die samen uit met publishers. We bewaken proces en kwaliteit.
Strategische blik nodig op jouw content?
Een effectieve inrichting van de Tell-fase van de klantreis, gemaakt door experts van ons creatieve content label AM Beyond*. Dat wil je! Laat het ons weten, dan gaan we samen aan de slag.