De ‘A’ van Amazon Ads: begin met ads op Amazon
Verkoop je producten? Dan is Amazon ongetwijfeld onmisbaar voor je. Veel adverteerders kiezen er dan ook voor om Amazon Ads in te zetten binnen hun marketingstrategie. Een goed idee, want Amazon heeft meerdere advertentietypen waar je gebruik van kunt maken. Maar starten met Amazon Ads heeft nog aardig wat voeten in de aarde. Bij Abovo Media werken genoeg enthousiastelingen die alles (maar dan ook echt alles) weten over Amazon.
Het ‘waarom’ van Amazon
Waarom en Amazon. Het rijmt net niet, maar Amazon en marketing gaan toch echt goed samen. Amazon heeft:
- Een groot klantenbestand
- Koopgericht publiek
- Meetbaar resultaat
- Cross-selling mogelijkheden
- Flexibele budgettering
- Geavanceerde marketingtools
Aan de slag met Amazon?
Zeg je ads, dan zeg je Amazon. Nieuwsgierig hoe je Amazon Ads goed inricht? Bij Abovo Media maken we iedere advertentie van A tot Z.
Amazon Ads in het kort
Met Amazon Ads kun je uiteenlopende kanten op. Zo kun je werken met aanbevolen producten om je verkoop te boosten, of haal je meer uit ads door de geavanceerde marketingtools. Wat je er zo’n beetje kunt doen? Dit zijn populaire (maar niet alle!) advertentiemogelijkheden:
Sponsored Products: Dit zijn advertenties voor individuele producten die in zoekresultaten en op productdetailpagina’s verschijnen.
Sponsored Brands: Deze advertenties, voorheen bekend als Headline Search Ads, bevorderen een collectie van producten en verschijnen bovenaan de zoekresultaten.
Sponsored Display: Advertenties van dit type worden weergegeven op productdetailpagina’s en extern op het web.
Video Ads: Videoadvertenties bieden een boeiende manier om producten te presenteren en kunnen op Amazon zelf en op andere websites worden weergegeven.
Ook biedt Amazon geavanceerde targetingopties, waaronder demografische targeting, gedragsgerichte targeting en remarketing. Adverteerders kunnen hun doelgroep nauwkeurig definiëren op basis van koopgedrag en interesses.
Abovo + Amazon = een match made in heaven
Amazon Ads is een krachtige tool, maar vereist expertise om optimaal te benutten. Bij Abovo Media begrijpen we de complexiteit van dit platform en hebben we een team dat precies begrijpt hoe je op Amazon scoort. Onze aanpak is breed en we blijven op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen Amazon Ads om ervoor te zorgen dat de advertentiecampagnes van jouw bedrijf altijd optimaal worden benut.
Schakel Abovo Media in als Amazon Ads expert
- Rapportage experts. We weten hoe we een rapport moeten lezen en hoe we daar de meeste optimalisaties uit halen, zodat we zoveel mogelijk conversie terugbrengen uit je ads.
- Algoritme-updates. Het Amazon-algoritme verandert voortdurend. We zijn altijd op de hoogte, en spelen er op tijd op in.
- Alles in huis. Amazon Ads is ook binnen marketing nog een vak apart. Maar het geluk is met je. Aan kennis ontbreekt het niet bij Abovo Media! We hebben teams die zich richten op slimme biedstrategieën, op het maken van epische advertenties en op het schrijven van de beste teksten. Alles voor een geslaagde campagne.
- Trendwatching. Trends zijn in de wereld van ads altijd actueel. Maar niet iedere marketeer of contentspecialist heeft tijd om alle trends in de gaten te houden én er ook nog eens op tijd op in te spelen. Bij Abovo Media verdiepen we ons dagelijks in trends, zorgen we ervoor dat we op tijd inspringen en uitsluitend de juiste trends kiezen die bij jouw strategie passen.
- Tijd! Time = money. Natuurlijk is dat een groot cliché, maar tijd is wel degelijk waardevol voor ieder groeiend bedrijf. Iets belangrijks en intensiefs als advertising uitbesteden aan één van je medewerkers, kan de verkeerde investering zijn. Bespaar tijd van je medewerkers, zodat zij zich op hun kerntaken kunnen richten.
- (Dure) tools. Waar je als groeiend bedrijf misschien liever niet je geld uitgeeft aan geavanceerde marketing tools, geautomatiseerde software en meetinstrumenten: wij doen dat wel! Zo kunnen we je veel meer vertellen over je doelgroep, de markt en een passende strategie dan zonder deze tools.