Wij waren erbij...Growth Marketing Summit 2022

Blogs
Abovo Media
Abovo Media
5 juli 2022
Abovo Media - 22-971424-growth-summit-500×500-rgb

Jerry Kreune en Tim Dijkman (Team Social) waren in juni aanwezig bij de Growth Marketing Summit, georganiseerd door Konversions Kraft. Het was die dag ontzettend warm, maar dat weerhield niemand ervan om van heinde en ver aanwezig te zijn op dit fantastische evenement. De organisatie verliep vlekkeloos en de locatie was perfect gekozen. Al met al een pluim voor de organisatoren! 

Het evenement was totaal gericht op het realiseren van groei door middel van digitale kanalen. De onderwerpen liepen sterk uiteen, maar hadden een gemeenschappelijke drijver: groei. Er werd gesproken over e-mail marketing, copywriting, website optimalisatie, het belang van experimenteren en hoe je dat intern aanpakt, gedragswetenschap enz. 

Het event had een mooie line-up aan sprekers:

  • Andre Morys – Konversions Kraft – Presentator
  • Simon Dahla – Spotify
  • Erin Weigel – Deliveroo 
  • Tobias Ahlin – Minecraft / Github 
  • Talia Wolf – GetUplift
  • Els Aerts – AGConsult
  • Dan Ariely – Gedragseconoom + Schrijven van bestsellers – Keynote
  • Amy Harrison – Copywriting
  • Krista Seiden – KS Digital
  • Stephan Pavlovich – Conversion
  • Rene Gilster – Konversions Kraft
  • Collin Crowel – Kameleoon

Hieronder volgt een samenvatting van, de voor ons, meest opvallende onderwerpen tijdens dit evenement. 

De kracht van experimenteren

Veel bedrijven zien het doen van experimenten als kosten- en wellicht zelfs lastenpost. Toch is het in de hedendaagse economie niet meer dan normaal om hypotheses te toetsen om vervolgens aan de hand van deze resultaten pas beslissingen te nemen. Veelal worden beslissingen genomen aan de hand van aannames welke de ene keer goed valt, maar de andere keer zorgt voor een negatief resultaat. Tijdens de conferentie werd sterk gehamerd op hoe belangrijk continu experimenteren is. Teruggeleid naar ons vakgebied op social media ads, zien we dat dan ook vaak gebeuren. Het gebruik van benchmarks is nog steeds alom vertegenwoordigd, terwijl in essentie elk bedrijf en/of product beduidend anders is. Toch probeert men met weinig informatie voorspellingen te doen of beslissingen te nemen. Het doen van extensieve experimenten is op dit vlak de enige manier om er zeker van te zijn dat jouw beslissingen daadwerkelijk op feiten zijn gebaseerd en niet op aannames.

Thoughtfull execution framework

We willen graag in kaart brengen hoe je op een zeer zorgvuldige manier experimenten kunt benaderen.

Copywriting maar dan goed

Een soms onderschat onderdeel van digitale marketing, copywriting. Hoe moeilijk kan het zijn om een copy te schrijven van maximaal 250 karakters zou je denken? Toch is copy een cruciale factor die het verschil maakt tussen succes en falen. Tijdens de presentatie gaf Amy Harrison aan wat copywriting nou juist zo belangrijk maakt en hoe je daarmee omgaat. Het belangrijkste van copy is de volgorde:

  • We merkten dit op (probleem)
  • Dus we hebben dit gemaakt (product)
  • Dit product kan… (functie)
  • Met dit product kun je… (iets doen)
  • Dat betekent dat… (resultaat)

Voorbeeld:

“Today, businesses need to do more with less. So we developed a world-class, dedicated IT team that can work with you instantly. You get the technology you need to increase

revenue, lower costs, be more productive, and improve your customer service…

Which means you can leave IT to the experts, and be empowered, can focus on taking your business to the next level and thrive.”

Dit verschilt dag en nacht met de copy die we vaak zien verschijnen:

  • Koop nu
  • 10% korting
  • Het meest geavanceerde product op de markt
  • Nu nog beter
  • Etc etc.

Geen van alle bovenstaande voorbeelden legt uit hoe het geadverteerde product het probleem oplost wat de potentiële klant momenteel ervaart. Dit kenbaar maken zorgt ervoor dat iemand snapt waarom hij/zij/hen deze advertentie te zien krijgt en dit maakt de stap naar daadwerkelijke aankoop een stuk makkelijker.

Dit waren slechts enkele onderwerpen die zijn besproken tijdens het evenement. Graag meer weten? We hebben een overzicht beschikbaar waarin alle belangrijkste onderdelen van het evenement zijn terug te lezen. Wil je deze graag ontvangen, vraag het aan via

Jerry Kreune ~ Senior Social Ads Specialist

Tim Dijkman ~ Teamlead Social

Overige Blogs & Insights

Kennis
Abovo Media - Niels Bruinsma 2_1600
De kunst van Performance Marketing: veel meer dan een klik
Blog
Niels
Niels
Abovo Media - pexels-jack-sherman-20259785
Mediaontwikkelingen maart
Blog
Abovo Media
Abovo Media
Abovo Media - Evers_website_kopie
Het Evers-effect nader bekeken
Blog
Evert
Evert
Abovo Media - Effect van TV Commercials-1
Mediaontwikkelingen februari
Blog
Abovo Media
Abovo Media
Abovo Media - Creation first
Beat the algorithm, bet on creation
Blog
Daan
Daan
Abovo Media - https___www.abovomedia.nl_nieuws_lineaire-video-tv-bereik-blijft-afnemen-en-nu_
Een nieuw tijdperk in de Nederlandse mediawereld
Blog
Abovo Media
Abovo Media
Abovo Media - 3d-rendering-tech-nostalgia
De ‘gemene’ deler tussen tv, radio en de folder
Blog
Niels
Niels
Abovo Media - medium-shot-woman-sitting-alone-with-phone
Het geheime wapen van een successvolle campagne
Blog
Axinja
Axinja
Abovo Media - https-wwwabovomedianl-nieuws-mediaontwikkelingen-oktober-3-1
Mediaontwikkelingen
Blog
Abovo Media
Abovo Media
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag