Blijf de consument bereiken, optimaliseer jouw folderplan!
Veranderde winkelgewoonten, overheidsbeslissingen en klantverwachtingen zorgen ervoor dat het winkel- en communicatielandschap in rap tempo verandert. Retailers en merken die de juiste tools inzetten, creëren concurrentievoordeel en slagen er beter in de shopper aan zich te binden.
Afgelopen maandag vond het ‘Catch the Shopper’ event plaats, waar onze collega Niels Bruinsma en Irene Joris van Markteffect de onderzoeksresultaten deelden over het effect van het nieuwe opt-in beleid rondom folders. Hoe kun je de latente consument die je nu niet meer bereikt toch weer bereiken? Dat is de vraag die centraal stond in het onderzoek. Niels en Irene gaven inzicht in de resultaten, van het door Markteffect uitgevoerde onderzoek, waarin het opt-in opt-out gedrag goed in kaart is gebracht.
De resultaten van dit onderzoek omvatten uiteraard veel meer data dan besproken in het webinar. Graag kijken we samen naar hoe deze data van toepassing zijn op jouw organisatie en hoe we jouw folderplan daarmee kunnen optimaliseren.