Stappen naar programmatic tv worden gezet

Blogs
Abovo Media
Abovo Media
31 augustus 2017
Abovo Media - programmatic-tv

Adverteren in de tv-wereld begint langzamerhand te veranderen: naast video on demand (VOD) is ook programmatic tv (PTV) sterk in ontwikkeling. Een uitkomst voor adverteerders én de consument, aangezien tv-reclame gerichter en relevanter zal worden.

Sinds deze week is Ster, in samenwerking met SpotX, een pilot begonnen met de verkoop van realtime pre-rolls op het platform NPO Start (voorheen NPO Gemist); een volgende stap in de digitalisering van tv. Met de pilot spelen ze in op de toenemende vraag bij adverteerders om zo gericht en relevant mogelijk commercials aan de consument te tonen. Kortom, op het juiste moment het juiste publiek te bereiken, op elk device.

Op dit ogenblik werkt adverteren op tv nog zo: iedereen krijgt rond een programma hetzelfde reclameblok te zien. Nu is het zo dat niet elke reclame even relevant is voor iedere kijker. Dat gaat veranderen. Met PTV is het namelijk mogelijk om automatisch reclame in te kopen door middel van data. Dat kan ertoe leiden dat adverteren op tv gerichter en veel persoonlijker wordt.

Toekomst met programmatic tv
In de praktijk kan dat zo werken: je twijfelt of je gaat verbouwen of verhuizen. Je kijkt op Funda, browst bij drie bouwmarkten online en snuffelt wat op Pinterest. Even later kijk je een uitzending terug. Voor en tijdens het programma krijg je reclames te zien van De Hypotheker, IKEA en de Gamma.

Dit is niet alleen interessant voor adverteerders, omdat je de mogelijkheid hebt om gericht te targeten, voor de consument is het ook een prettige ontwikkeling: reclames worden relevanter, en daardoor als minder irritant ervaren.

Wanneer deze ontwikkelingen ook onze huiskamers bereiken via live tv is nog even afwachten, maar de eerste stappen zijn gezet. Wij blijven de ontwikkelingen uiteraard op de voet volgen.

Overige Blogs & Insights

Kennis
Abovo Media - Niels Bruinsma 2_1600
De kunst van Performance Marketing: veel meer dan een klik
Blog
Niels
Niels
Abovo Media - pexels-jack-sherman-20259785
Mediaontwikkelingen maart
Blog
Abovo Media
Abovo Media
Abovo Media - Evers_website_kopie
Het Evers-effect nader bekeken
Blog
Evert
Evert
Abovo Media - Effect van TV Commercials-1
Mediaontwikkelingen februari
Blog
Abovo Media
Abovo Media
Abovo Media - Creation first
Beat the algorithm, bet on creation
Blog
Daan
Daan
Abovo Media - https___www.abovomedia.nl_nieuws_lineaire-video-tv-bereik-blijft-afnemen-en-nu_
Een nieuw tijdperk in de Nederlandse mediawereld
Blog
Abovo Media
Abovo Media
Abovo Media - 3d-rendering-tech-nostalgia
De ‘gemene’ deler tussen tv, radio en de folder
Blog
Niels
Niels
Abovo Media - medium-shot-woman-sitting-alone-with-phone
Het geheime wapen van een successvolle campagne
Blog
Axinja
Axinja
Abovo Media - https-wwwabovomedianl-nieuws-mediaontwikkelingen-oktober-3-1
Mediaontwikkelingen
Blog
Abovo Media
Abovo Media
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag