Scapino neemt stap met nieuwe merkcampagne
Dit jaar komt het oer-Hollandse Scapino met een nieuwe positionering én merkcampagne. De schoenen & (sport) kleding retailer heeft namelijk grote ambities en wil toegankelijker worden voor een bredere doelgroep. Als onderdeel van deze strategie is een update van de 175 winkels in volle gang. Naast de nieuwe winkelbeleving krijgt nu ook het merk een update.
![Abovo Media - Scapino 2560×1440](https://www.abovomedia.nl/wp-content/uploads/2024/02/scapino-2560x1440-1-568x320.jpg)
Scapino is één van de best bewaarde geheimen onder de schoenenretailers. Het merk staat al sinds de oorsprong in 1974 voor een kwalitatief en betaalbaar schoenassortiment voor iedereen. Toch kennen maar weinig mensen het verhaal achter de formule. Om het merk aantrekkelijker te maken voor meer mensen, heeft Scapino Persuade gevraagd de merkidentiteit op te frissen. Inclusief een update van een nieuwe visuele stijl die 360 graden kan worden door vertaald. Daarnaast is er een merkcampagne ontwikkeld. Deze zal crossmediaal worden ingezet op tv, social media, online, in folders én in de winkels. Abovo Media is verantwoordelijk voor de media.
Jordi Hillenga, Marketing Manager bij Scapino:
‘Scapino is toe aan een sterk merkfundament. Het goede assortiment hebben we. En we zijn in hoog tempo onze winkels aan het updaten. Het was tijd om ook ons merk aan te pakken. Het is een traject waar ik met mijn team de afgelopen maanden hard aan heb gewerkt. Daarnaast zijn we een samenwerking aangegaan met Persuade en Abovo Media. Samen gaan we het merk scherper positioneren.’
Michiel Rijshouwer, creatief directeur van Persuade:
‘De beweging die we willen maken met het Scapino merk vraagt om een holistische aanpak.
We hebben een sterke basis neergezet voor het merk. En pakken alle touchpoints en de totale klantbeleving aan. Daarnaast hebben we een meerjarige campagne ontwikkeld met het thema ‘Neem die stap. Scapino’. Basisgedachte is dat Scapino met goede kwaliteit schoenen voor lage prijzen de mogelijkheden voor mensen vergroot. En dat nieuwe schoenen
vaak het begin zijn van een nieuw avontuur. Zoals beginnen met hardlopen, een nieuwe carrièrestap maken of op je 85e het Pieterpad lopen. Met de nieuwe campagne moedigt Scapino mensen aan deze stappen te nemen.‘
Willem-Albert Bol, CEO Abovo Maxlead:
‘Als bureau is het een eer om te bouwen aan dit mooie Nederlandse merk. Zij zijn uit hetzelfde ondernemershout gesneden als wij. Ben trots op ons team die zich hier voor inzet. Door de herpositionering zal Scapino meer een likeable en toegankelijk A-merk worden. De focus van campagne start met hogere spontane naamsbekendheid en zal daarna stap voor stap worden uitgebouwd om de nieuwe positionering verder te laden’