Abovo Maxlead wint Europese aanbesteding Hogeschool Van Hall Larenstein

Nieuws
Abovo
Geschreven door Abovo Media
Geschreven op: 25 februari 2021Bewerkt op: 12 maart 2024

Hogeschool Van Hall Larenstein, de futureproof hogeschool van Nederland, heeft na een Europese aanbesteding unaniem Abovo Maxlead gekozen als nieuwe mediapartner.
Het
grootste onafhankelijke mediabureau van Nederland is voor de komende jaren nu verantwoordelijk voor de mediastrategie, -inkoop en -planning van alle on- en offline media-activiteiten van de hogeschool. De eerste internationale online wervingscampagne voor de open dagen is inmiddels succesvol afgerond.

Abovo Media - Abova Maxlead wint Europese aanbesteding Hogeschool Van Hall Larenstein 2560×1440

Gedurende de aanbesteding viel Hogeschool Van Hall Larenstein met name voor de creatieve impact in combinatie met een sterk strategisch fundament van Abovo Maxlead om de naamsbekendheid en zichtbaarheid van de hogeschool te vergroten. Zo had Abovo Maxlead al door middel van uitgebreide analyses de belangrijkste doelgroepen, landen, verkeersbronnen en devices in kaart gebracht, plus de content en de communicatiekanalen waarmee de (inter)nationale doelgroep het meest effectief en efficiënt bereikt kan worden. Dit tot groot genoegen van de hogeschool.

Unaniem gekozen

Lonneke Bisselink, Communicatie adviseur Hogeschool Van Hall Larenstein: Het team van Abovo Maxlead wist ons al tijdens het prettige TEAMS-gesprek te overtuigen van hun ervaring en toegevoegde waarde. Hun strategische advies, de uitgebreide analyses en het concrete (media)plan om onze opleiding internationaal op de kaart te zetten waren zo indrukwekkend dat de keuze snel gemaakt was. We kijken er dan ook enorm naar uit om gezamenlijk een constructieve samenwerking op te tuigen.”

Internationale wervingscampagne

De langdurige samenwerking is officieel van start gegaan met een online campagne voor het werven van (inter)nationale inschrijvingen voor de aankomende (online) open dagen. Michel Schipper, Account Director Abovo Maxlead: “Hogeschool Van Hall Larenstein is een internationale hogeschool met een navenante studieomgeving. Onze strategie sluit hier naadloos op aan. De eerste campagne, die een focus heeft op SEA en social media, wordt uitgezet in maar liefst negen verschillende landen waaronder Duitsland, Roemenië, Ierland, Vietnam en Portugal. In tegenstelling tot andere partijen verdelen wij het mediabudget niet over alle landen, maar monitoren wij heel nauwkeurig uit welke landen de meeste traffic en leads vandaan komen. Op basis van deze inzichten verhogen of verlagen wij het mediabudget. Ik kijk ernaar uit om de eerste resultaten binnenkort met de markt te delen.”

Overige Nieuwsberichten

Kennis
Abovo Media - MASTER the German market Groeien in Europa’s grootste markt (1) vierkant
Master the German Market: 3 maart 2026
Nieuws
Abovo Media - uitgesneden logo comvergence
Abovo Maxlead opnieuw nummer 1 in new business
Nieuws
Abovo Media - _E2K1770 copy1x1
Eye Wish Opticiens start nieuwe campagne ‘Vaktermen’ in samenwerking met Abovo Maxlead en The USP Agency
Nieuws
Abovo Media - 25_1137423 Visual B-corp 500×500
Abovo Maxlead nu officieel B Corp: onderdeel van wereldwijde beweging voor sociale en ecologische impact
Nieuws
Abovo Media - 6W9A8479_Abovo Maxlead klantendag 2024 (3)
Klantendag 2025: meld je aan!
Nieuws
Abovo Media - uitgesneden logo comvergence
Nummer 1 in new business: Abovo Maxlead bekroond als beste mediabureau van Nederland
Nieuws
Abovo Media - 1200×628
Abovo Maxlead genomineerd voor AMMA Award ‘Bureau van het Jaar’
Nieuws
Abovo Media - 25_1124989 SAN nominaties 1080×1080
Drie keer winst: SAN Accenten 2024 voor onze klanten
Nieuws
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag