Abovo Maxlead wint Europese aanbesteding Hogeschool Van Hall Larenstein
Hogeschool Van Hall Larenstein, de futureproof hogeschool van Nederland, heeft na een Europese aanbesteding unaniem Abovo Maxlead gekozen als nieuwe mediapartner.
Het grootste onafhankelijke mediabureau van Nederland is voor de komende jaren nu verantwoordelijk voor de mediastrategie, -inkoop en -planning van alle on- en offline media-activiteiten van de hogeschool. De eerste internationale online wervingscampagne voor de open dagen is inmiddels succesvol afgerond.

Gedurende de aanbesteding viel Hogeschool Van Hall Larenstein met name voor de creatieve impact in combinatie met een sterk strategisch fundament van Abovo Maxlead om de naamsbekendheid en zichtbaarheid van de hogeschool te vergroten. Zo had Abovo Maxlead al door middel van uitgebreide analyses de belangrijkste doelgroepen, landen, verkeersbronnen en devices in kaart gebracht, plus de content en de communicatiekanalen waarmee de (inter)nationale doelgroep het meest effectief en efficiënt bereikt kan worden. Dit tot groot genoegen van de hogeschool.
Unaniem gekozen
Lonneke Bisselink, Communicatie adviseur Hogeschool Van Hall Larenstein: Het team van Abovo Maxlead wist ons al tijdens het prettige TEAMS-gesprek te overtuigen van hun ervaring en toegevoegde waarde. Hun strategische advies, de uitgebreide analyses en het concrete (media)plan om onze opleiding internationaal op de kaart te zetten waren zo indrukwekkend dat de keuze snel gemaakt was. We kijken er dan ook enorm naar uit om gezamenlijk een constructieve samenwerking op te tuigen.”
Internationale wervingscampagne
De langdurige samenwerking is officieel van start gegaan met een online campagne voor het werven van (inter)nationale inschrijvingen voor de aankomende (online) open dagen. Michel Schipper, Account Director Abovo Maxlead: “Hogeschool Van Hall Larenstein is een internationale hogeschool met een navenante studieomgeving. Onze strategie sluit hier naadloos op aan. De eerste campagne, die een focus heeft op SEA en social media, wordt uitgezet in maar liefst negen verschillende landen waaronder Duitsland, Roemenië, Ierland, Vietnam en Portugal. In tegenstelling tot andere partijen verdelen wij het mediabudget niet over alle landen, maar monitoren wij heel nauwkeurig uit welke landen de meeste traffic en leads vandaan komen. Op basis van deze inzichten verhogen of verlagen wij het mediabudget. Ik kijk ernaar uit om de eerste resultaten binnenkort met de markt te delen.”