Nu ook verantwoordelijk voor alle SEO activiteiten van HG International
HG, dé specialist in specifieke reinigings-, onderhouds- en herstelproducten voor in en rondom het huis, heeft na een pitchtraject gekozen voor Abovo Media als nieuwe SEO partner. Was het grootste onafhankelijke mediabureau van Nederland al verantwoordelijk voor de media strategie en inkoop, nu is het bedrijf ook verantwoordelijk voor alle SEO activiteiten van HG.
Internationale strategie
Abovo Media is al jarenlang de mediapartner voor HG. Onlangs nam HG hun SEO activiteiten onder de loep en schreven hier een pitch voor uit. HG heeft voor de inzet van SEO voor Abovo als full service bureau gekozen om de gehele customer journey met de media middelen strategisch te ondervangen. Zo is de always-on inzet gericht op de in-market doelgroep (display advertising, social advertising en SEA) en de top-of-mind inzet gericht op de marketingcommunicatiedoelgroep (TV en online video). Gezien het feit dat HG een sterke positie heeft in Europa, wordt de media door Abovo Media o.a. ingekocht in de landen Engeland, Duitsland, Nederland en België. Ook voor de SEO activiteiten is nu een internationale strategie uitgewerkt.
Groeiambitie HG
Robbert Klaassen, Marketing Manager bij HG over de uitbreiding van de samenwerking: “Wij zien in Abovo -zeker met de overname van Maxlead- een goede partner waar wij naast on- en offline media inkoop recentelijk ook de samenwerking hebben verbreed op het gebied van SEO.”
Josine Pelt, Client Service Director bij Abovo Media, vult aan: ‘De groeiambitie bij HG is groot. Door de toevoeging van SEO kunnen we de communicatie nog beter strategisch op elkaar laten aansluiten wat bijdraagt aan het behalen van de doelstellingen. We zijn trots op de uitbreiding van deze dienstverlening, zodat we HG International nog beter kunnen helpen groeien’.