Milieudefensie kiest Abovo Media

Nieuws
Abovo
Geschreven door Abovo Media
Geschreven op: 13 februari 2017Bewerkt op: 11 januari 2024

Actie “Bescherm de natuurbeschermer”

In 2015 werden er wereldwijd naar schatting van Global Witness 185 natuurbeschermers vermoord. Geweld dat vooral wordt toegeschreven aan de verharde strijd om natuurlijke rijkdommen. Voor Milieudefensie aanleiding om, in samenwerking met natuurorganisatie IUCN NL en met steun van de Nationale Postcode Loterij, het voortouw te nemen voor de grootschalige publiciteitsactie “Bescherm de natuurbeschermer”. Milieudefensie koos Abovo Media uit Hoorn voor het inzetten van het mediatraject.

Abovo Media - congo-iucn-virunga-img_8465

Mélisande van Engelenburg, medewerkster van de afdeling communicatie van Milieudefensie, licht de actie toe: “Bescherm de natuurbeschermer” verbetert de veiligheid van mensen die opkomen voor de natuur en een gezonde leefomgeving. Door hun betrokkenheid, krijgen zij in toenemende mate te maken met vergelding en intimidatie vanuit de industrie, uitmondend in bedreiging en moord. Met “Bescherm de natuurbeschermer” willen wij het publiek, maar zeer zeker ook de politiek, bewust maken van deze onhoudbare situatie.”

Online adverteren door een onafhankelijk bureau

Om dit project breed onder de aandacht te brengen heeft Milieudefensie gekozen voor een grootschalige publiciteitscampagne, die zich met name richt op online media. Speerpunten zijn de sociale media, gekoppeld aan pre-rolls bij de NPO, display retargeting en Google Grants.

Na een uitgebreide pitch viel de keuze op Abovo Media uit Hoorn. Mélisande van Engelenburg over deze keuze: “Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een onafhankelijk bureau met een grote kennis van online adverteren. Een ander gegeven is het maatschappelijk engagement van Abovo. Het bureau zet zich in voor een reeks van goede doelen in Nederland. Die sociale betrokkenheid vinden wij een belangrijke voorwaarde.”

Overige Nieuwsberichten

Kennis
Abovo Media - 6W9A8479_Abovo Maxlead klantendag 2024 (3)
Klantendag 2025: meld je aan!
Nieuws
Abovo Media - uitgesneden logo comvergence
Nummer 1 in new business: Abovo Maxlead bekroond als beste mediabureau van Nederland
Nieuws
Abovo Media - 1200×628
Abovo Maxlead genomineerd voor AMMA Award ‘Bureau van het Jaar’
Nieuws
Abovo Media - 25_1124989 SAN nominaties 1080×1080
Drie keer winst: SAN Accenten 2024 voor onze klanten
Nieuws
Abovo Media - 1584190088641 – kopie
Abovo Maxlead stoomt door naar top kwalitatieve mediabureaus van Nederland
Nieuws
Abovo Media - 25_1073013 Visual persbericht KFC_500x500px
KFC kiest Abovo Maxlead als nieuw mediabureau
Nieuws
Abovo Media - Kees Marinus Theun Willem-Albert close – Persbericht 500×500
Willem-Albert Bol draagt stokje Abovo Maxlead over
Nieuws
Abovo Media - 24_1073013 Nieuwe werknemers 500×500-feb2025
Abovo Maxlead breidt uit met 5 seniors
Nieuws
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag