Terug naar Nieuws

Mijlpaal: Abovo Media verspreidt meer dan half miljard folders

Geschreven op 16 november 2015

Met het verspreiden van ruim half miljard folders hebben wij vorige week weer een unieke grens bereikt. Ook Axender en Spotta reageren op deze prestatie.

“Dat lokaal bereik van groot belang is in de mediamix weten wij goed”, zegt Remko Poggenklaas, commercieel directeur van Abovo Media. ‘All business is local’ is een retailwet die wij continue toepassen als het gaat om het maken van verspreidingsplannen voor onze klanten. Ons folder-optimalisatieplan weegt allerlei lokale marktomstandigheden mee in relatie tot het verzorgingsgebied van de retailer. Dit, gecombineerd met onze datasets maakt dat we tot het ideale folderverspreidingsplan komen. Het succes van deze plannen draagt er ook aan bij dat we ook in dit mediumtypen de afgelopen jaren flink gegroeid zijn.”

Verheugd
“We zijn erg blij met de samenwerking met Abovo’ zegt Wouter Jan Bijeman accountmanager bij Axender. ‘Als landelijke verspreidorganisatie zijn wij ervan overtuigd dat de folder een belangrijk onderdeel is in de mediamix. Abovo erkent dit wat terug te zien is in een toename van het folder volume. Door onze kennis, ervaring en data te delen is Abovo instaat haar relaties het optimale verspreidplan te bieden.”

Ook Spotta reageert op de mijlpaal. “De folder is nog altijd een krachtig medium. We zullen dit gezamenlijk moeten uitdragen richting adverteerders en zijn dan ook heel blij met de bijdrage die Abovo hieraan levert.” Aldus Niels Mossel accountmanager

Abovo Media heeft een folder-optimalisatieplan ontwikkeld. Met een intensieve scan krijgt de klant een geoptimaliseerd verspreidingsplan. Het bureau analyseert hoofd- en randzaken, kijkt kritisch naar het verspreidingsgebied, kan putten uit de meest recente onderzoeksdata en neemt verschillende facetten mee die van invloed zijn op de effectiviteit van een folder.