Mediaontwikkelingen juni

Blogs
16 juli 2020

Het nieuws in juni werd gedomineerd door Black Lives Matter. De internationale beweging die ontstaan is in de Verenigde Staten als reactie op politiegeweld tegen Afro-Amerikanen, domineerde zowel de internationale als nationale media. Hierbij zien we dat steeds meer mediaexploitanten en adverteerders actief een rol gaan spelen in de maatschappelijke discussie.

Abovo Media - naamloos-82

Nieuw: Facebook shops

Mede door de huidige pandemie probeert Facebook de afgelopen periode bedrijven continu te helpen met het staande houden van hun business. Zo ook middels het introduceren van Facebook shops. Een Facebook shop is bedoeld voor, met name, lokale ondernemers zodat zij gemakkelijk een eigen webshop kunnen inrichten. Het maken van een goede webshop is vaak een tijd- en geldrovende onderneming en Facebook hoopt op deze manier de drempel wat lager te maken. Bovendien is de shop direct geïntegreerd in het platform waardoor het verspreiden van de producten wat makkelijker verloopt dan normaal. Het grote voordeel van Facebook t.o.v. bijvoorbeeld bol.com en Amazon is het feit dat ze beschikken over grote hoeveelheden data van individuele personen.

Mediabedrijven NL doen poging advertentiemacht Google & Facebook te breken

Uit de Digital Ad Spend Study van afgelopen jaar blijkt dat 70% van de Nederlandse reclamebudgetten naar Facebook & Google gaan. De grote Nederlandse mediabedrijven DPG, Mediahuis, RTL & Talpa willen nu samen weer een vuist maken tegen deze dominante positie van Facebook en Google door de huidige samenwerking in NLProfiel te evalueren. Het samenwerkingsverband tussen de Nederlandse bedrijven in de vorm van NLProfiel bestaat deze zomer alweer twee jaar, maar door o.a. onderlinge concurrentie en verschillen in technologie is de samenwerking nooit helemaal van de grond gekomen. Door de huidige fusering van DPG & Sanoma en noodzaak voor andere technologie (omdat profielen o.b.v. cookies geen levensvatbare techniek meer zal zijn) zal een vernieuwde goede samenwerking en herstart noodzakelijk zijn.

Nieuw in metrostations: DOOH-surround sound

CS Digital Media voegt vanaf medio juli een nieuwe mogelijkheid toe aan haar assortiment in de ondergrondse metrostations van Amsterdam. Er kunnen campagnes opgezet worden waarmee de reiziger zowel visueel als auditief bereikt kan worden. Deze nieuwe feature is mogelijk op de vijf ondergrondse stations: Amsterdam CS, Nieuwmarkt, Waterlooplein, Weesperplein en Wibautstraat. De interne geluidsinstallatie is exclusief voor CS Digitale Media beschikbaar voor commerciële inzet.

Lees meer van deze updates in de mediaontwikkelingen van juni. Vul je gegevens in en ontvang het PDF-bestand per mail.

Maandelijks op de hoogte gehouden worden van de ontwikkelingen in de media? Meld je aan voor onze nieuwsbrief.

Dit formulier is verlopen.

Graag verwijzen wij u naar het contactformulier

Overige Blogs & Insights

Kennis
Abovo Media - Niels Bruinsma 2_1600
De kunst van Performance Marketing: veel meer dan een klik
Blog
Niels
Niels
Abovo Media - pexels-jack-sherman-20259785
Mediaontwikkelingen maart
Blog
Abovo Media
Abovo Media
Abovo Media - Evers_website_kopie
Het Evers-effect nader bekeken
Blog
Evert
Evert
Abovo Media - Effect van TV Commercials-1
Mediaontwikkelingen februari
Blog
Abovo Media
Abovo Media
Abovo Media - Creation first
Beat the algorithm, bet on creation
Blog
Daan
Daan
Abovo Media - https___www.abovomedia.nl_nieuws_lineaire-video-tv-bereik-blijft-afnemen-en-nu_
Een nieuw tijdperk in de Nederlandse mediawereld
Blog
Abovo Media
Abovo Media
Abovo Media - 3d-rendering-tech-nostalgia
De ‘gemene’ deler tussen tv, radio en de folder
Blog
Niels
Niels
Abovo Media - medium-shot-woman-sitting-alone-with-phone
Het geheime wapen van een successvolle campagne
Blog
Axinja
Axinja
Abovo Media - https-wwwabovomedianl-nieuws-mediaontwikkelingen-oktober-3-1
Mediaontwikkelingen
Blog
Abovo Media
Abovo Media
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag