Facebook Server-To-Server, wees klaar voor de toekomst

Nieuws
Abovo Media
Geschreven door Abovo Media
Geschreven op: 14 oktober 2021Bewerkt op: 27 februari 2024

Een toekomst die er heel anders gaat uitzien dan de huidige situatie, namelijk cookieloos. Voor de social marketeers is dit geen nieuwe aankondiging. De iOS 14.5 update leek op een kleine update, maar het heeft grote gevolgen voor de beschikbare data van Facebook campagnes.

Abovo Media - Cookieconsent 2560×1440

De belangrijkste wijziging is dat de online privacy beheer in de handen wordt gelegd bij de gebruiker. Dit gaat de norm worden, waarbij Apple als eerste de stap heeft gemaakt. Google heeft al aangekondigd deze stap te nemen in 2023. De impact van de iOS 14.5 update wordt steeds zichtbaarder en zorgt voor problemen en uitdagingen bij adverteerders. Er is namelijk veel minder data beschikbaar, aangezien 40% van de smartphones in Nederland een iOS besturingssysteem heeft.

Facebook heeft in Nederland dagelijks tussen de 7,1 en 7,3 miljoen actieve gebruikers. Je kunt je voorstellen wat de impact op iOS data dan is. Data is cruciaal voor je campagnes om te analyseren, maar ook om sturing te geven en campagnes te optimaliseren. Uiteindelijk wil elke adverteerder dat zijn marketingbudget goed geïnvesteerd wordt. In de huidige situatie wordt de beschikbare data steeds minder betrouwbaar, omdat er een gedeelte ontbreekt. Er ontstaat hierdoor een cruciaal meetkloof.

Om deze kloof te dichten voor adverteerders heeft Abovo Maxlead de Facebook Server-to-Server ontwikkeld. Deze Server-to-Server oplossing zorgt voor een naadloze implementatie, ongeacht het platform waarop jouw website is gebouwd. Gebaseerd op de beschikbare tools vanuit de Facebook Conversions API hebben wij een complete AVG/GDPR proof oplossing ontworpen die bij elk platform past. De software stelt de gegevens realtime beschikbaar in Facebook zonder dat je hierbij scripts of cookies van Facebook nodig hebt. Alle privacygevoelige informatie wordt automatisch versleuteld en indien er een datalayer aanwezig is wordt deze data verrijkt.

Wat maakt deze tool zo uniek? Met name het feit dat de tool ook los werkt van de Facebook pixel. Heb je wel een Facebook Pixel, dan wordt de data ontdubbeld. Het is praktisch gezien niet meer nodig om een Facebook pixel geïmplementeerd te hebben met een volledige installatie van onze tool. Oftewel, je bent direct klaargestoomd voor de cookieloze toekomst!

Meer informatie lezen? Kijk hier.

Overige Nieuwsberichten

Kennis
Abovo Media - geld-voor-je-cadeaubon-voorkant
Wissel.nl kiest voor Abovo Media als mediabureau
Nieuws
Abovo Media - Schermafbeelding 2024-04-08 113944
Nominatie – European Search Awards
Nieuws
Abovo Media - Media Guides
Belgisch perspectief met Media Guides
Nieuws
Abovo Media - 24_1073013 Nieuwe werknemers 500×500
Abovo Maxlead is zeven ervaren collega’s rijker
Nieuws
Abovo Media - WA-SWOT
Een SWOT analyse door Willem-Albert Bol
Nieuws
Abovo Media - klein-07 Irene Wüst_Zolder_Wide-min
Scapino viert gouden jubileum
Nieuws
Abovo Media - 1280×720
Master the German Market: 14 maart
Nieuws
Abovo Media - Afbeelding2
Winning the Future: Local Planet congres Dubai
Nieuws
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag