Facebook Server-To-Server, wees klaar voor de toekomst

Nieuws
Abovo
Geschreven door Abovo Media
Geschreven op: 14 oktober 2021Bewerkt op: 27 februari 2024

Een toekomst die er heel anders gaat uitzien dan de huidige situatie, namelijk cookieloos. Voor de social marketeers is dit geen nieuwe aankondiging. De iOS 14.5 update leek op een kleine update, maar het heeft grote gevolgen voor de beschikbare data van Facebook campagnes.

Abovo Media - Cookieconsent 2560×1440

De belangrijkste wijziging is dat de online privacy beheer in de handen wordt gelegd bij de gebruiker. Dit gaat de norm worden, waarbij Apple als eerste de stap heeft gemaakt. Google heeft al aangekondigd deze stap te nemen in 2023. De impact van de iOS 14.5 update wordt steeds zichtbaarder en zorgt voor problemen en uitdagingen bij adverteerders. Er is namelijk veel minder data beschikbaar, aangezien 40% van de smartphones in Nederland een iOS besturingssysteem heeft.

Facebook heeft in Nederland dagelijks tussen de 7,1 en 7,3 miljoen actieve gebruikers. Je kunt je voorstellen wat de impact op iOS data dan is. Data is cruciaal voor je campagnes om te analyseren, maar ook om sturing te geven en campagnes te optimaliseren. Uiteindelijk wil elke adverteerder dat zijn marketingbudget goed geïnvesteerd wordt. In de huidige situatie wordt de beschikbare data steeds minder betrouwbaar, omdat er een gedeelte ontbreekt. Er ontstaat hierdoor een cruciaal meetkloof.

Om deze kloof te dichten voor adverteerders heeft Abovo Maxlead de Facebook Server-to-Server ontwikkeld. Deze Server-to-Server oplossing zorgt voor een naadloze implementatie, ongeacht het platform waarop jouw website is gebouwd. Gebaseerd op de beschikbare tools vanuit de Facebook Conversions API hebben wij een complete AVG/GDPR proof oplossing ontworpen die bij elk platform past. De software stelt de gegevens realtime beschikbaar in Facebook zonder dat je hierbij scripts of cookies van Facebook nodig hebt. Alle privacygevoelige informatie wordt automatisch versleuteld en indien er een datalayer aanwezig is wordt deze data verrijkt.

Wat maakt deze tool zo uniek? Met name het feit dat de tool ook los werkt van de Facebook pixel. Heb je wel een Facebook Pixel, dan wordt de data ontdubbeld. Het is praktisch gezien niet meer nodig om een Facebook pixel geïmplementeerd te hebben met een volledige installatie van onze tool. Oftewel, je bent direct klaargestoomd voor de cookieloze toekomst!

Meer informatie lezen? Kijk hier.

Overige Nieuwsberichten

Kennis
Abovo Media - _E2K1770 copy1x1
Eye Wish Opticiens start nieuwe campagne ‘Vaktermen’ in samenwerking met Abovo Maxlead en The USP Agency
Nieuws
Abovo Media - 25_1137423 Visual B-corp 500×500
Abovo Maxlead nu officieel B Corp: onderdeel van wereldwijde beweging voor sociale en ecologische impact
Nieuws
Abovo Media - 6W9A8479_Abovo Maxlead klantendag 2024 (3)
Klantendag 2025: meld je aan!
Nieuws
Abovo Media - uitgesneden logo comvergence
Nummer 1 in new business: Abovo Maxlead bekroond als beste mediabureau van Nederland
Nieuws
Abovo Media - 1200×628
Abovo Maxlead genomineerd voor AMMA Award ‘Bureau van het Jaar’
Nieuws
Abovo Media - 25_1124989 SAN nominaties 1080×1080
Drie keer winst: SAN Accenten 2024 voor onze klanten
Nieuws
Abovo Media - 1584190088641 – kopie
Abovo Maxlead stoomt door naar top kwalitatieve mediabureaus van Nederland
Nieuws
Abovo Media - 25_1073013 Visual persbericht KFC_500x500px
KFC kiest Abovo Maxlead als nieuw mediabureau
Nieuws
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag