Even kennismaken met...

Blogs
Abovo Media
Geschreven door Abovo Media
Geschreven op: 2 oktober 2020Bewerkt op: 6 december 2023
Abovo Media - 20_345787-460×415-annelien

Wie ben je?

Ik ben Annelien de Vries, 26 jaar oud en woon samen met mijn vriend Mark en kat Jip. Sinds ruim 3,5 jaar ben ik bij Abovo werkzaam als Traffic Manager.  

Wat/waar is je werkplek?

Mijn werkplek is op de eerste verdieping helemaal links, uitkijkend over de Provincialeweg, dus ik heb de bouw van de Toren van Hoorn goed kunnen volgen 😊. Ook ben ik ongeveer één dag per week thuis aan de eetkamertafel aan het werk.

Waarom werk je bij Abovo?

Na mijn studie Communicatie- en Informatiewetenschappen aan de Universiteit Utrecht wist ik niet zo goed wat ik wilde; zo’n brede studie en zoveel mogelijkheden. Na mijn afstuderen ben ik begonnen als communicatiemedewerker bij een overheidsinstantie. Omdat ik graag meer uren wilde werken ging ik om mij heen kijken voor een andere baan. Ik had al een aantal goede verhalen over Abovo gehoord en keek eens op de site om er wat meer over te weten te komen. Gelijk was ik enthousiast over het bedrijf. Toen ik de vacature voor Traffic Manager online zag staan, was ik helemaal enthousiast; ik kon mij namelijk helemaal in de functieomschrijving vinden. Ik heb kort daarop gesolliciteerd en had al snel mijn eerste werkdag als Trafficer bij Abovo!

Hoe ziet jouw gemiddelde werkdag er uit?

Na een ritje op de fiets ben ik rond half 9 op kantoor. Even een kop thee inschenken en dan zet ik mijn laptop aan. Wij werken bij traffic veel met het Webvis, het ordersysteem wat binnen Abovo is ontwikkeld. Hierin heeft iedere trafficer ook een eigen planning waarop je kan zien welke deadlines er die dag zijn. Na mijn mail en het Webvis op te hebben gestart, zie ik hoe mijn dag er ongeveer uit zal zien en wat de meeste prioriteit heeft en dus snel opgepakt moet worden. Soms zijn er meerdere campagnes die op dat moment spoed hebben en komt er nog een aantal telefoontjes tussendoor van klanten, collega’s of exploitanten; stressbestendigheid en goed prioriteiten kunnen stellen is dus wel noodzakelijk. Ik ben verantwoordelijk voor het orderproces van de campagnes van mijn klanten. Dit houdt kortgezegd in: contact onderhouden met de klant over de afgelopen, toekomstige en lopende campagnes, het maken van de kleinere mediaplannen en hierover schakelen met collega’s en exploitanten, inboeken van campagnes in ons ordersysteem, de creatie in onze eigen studio begeleiden, deadlines bewaken en zorgen dat de juiste uitingen op tijd bij de exploitanten of bij onze eigen online specialisten liggen. Ook heb ik regelmatig overleg met collega’s om processen binnen Abovo te optimaliseren of om bepaalde campagnes te bespreken. Geen dag is dus hetzelfde als Traffic Manager, en dat is ook wat ik zo leuk vind aan mijn baan!

Wat beteken je voor onze klanten?

Samen met mijn collega’s probeer ik mijn klanten zoveel mogelijk te ontzorgen op het gebied van media. Voor veel van mijn klanten ben ik het eerste aanspreekpunt, zij kunnen hun vragen over de campagnes bij mij neerleggen. Dit pak ik dan verder op en samen met collega’s en/of exploitanten proberen we zo snel mogelijk de klant te beantwoorden.

Waar ben je trots op?

Op alle gave campagnes die we hebben gedraaid binnen Abovo. Het is heel leuk om na afloop van een campagne de reacties daarover te horen van de klant en te zien hoe een campagne heeft gescoord. Ook ben ik trots op de leuke werksfeer binnen Abovo. Hoewel er steeds meer collega’s bij komen, kent bijna iedereen elkaar en er is altijd tijd voor een gezellig praatje. De feestjes en borrels bij Abovo zijn ook legendarisch, daar wordt altijd nog lang over nagepraat!

Overige Blogs & Insights

Kennis
Abovo Media - 1080×1080-Friends-of-Search
De belangrijkste SEO-inzichten van Friends of Search 2024
Blog
Dave Dave Zutt
Giovanni Giovanni Goedhart
Abovo Media - Voetbal-blog-rob
Van live naar beleven: de transformatie van sport in media
Blog
Rob
Rob
Abovo Media - Niels Bruinsma 2_1600
De kunst van Performance Marketing: veel meer dan een klik
Blog
Niels
Niels
Abovo Media - pexels-jack-sherman-20259785
Mediaontwikkelingen maart
Blog
Abovo Media
Abovo Media
Abovo Media - Evers_website_kopie
Het Evers-effect nader bekeken
Blog
Evert
Evert
Abovo Media - Effect van TV Commercials-1
Mediaontwikkelingen februari
Blog
Abovo Media
Abovo Media
Abovo Media - Creation first
Beat the algorithm, bet on creation
Blog
Daan
Daan
Abovo Media - https___www.abovomedia.nl_nieuws_lineaire-video-tv-bereik-blijft-afnemen-en-nu_
Een nieuw tijdperk in de Nederlandse mediawereld
Blog
Abovo Media
Abovo Media
Abovo Media - 3d-rendering-tech-nostalgia
De ‘gemene’ deler tussen tv, radio en de folder
Blog
Niels
Niels
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag