Wie ben je?
Ik ben Daphne Struik, 27 jaar oud en ik werk als receptioniste bij Abovo Media sinds januari.
Waarom werk je bij Abovo?
Ik kende al heel veel positieve verhalen over Abovo Media: werknemers hebben het naar hun zin en de feestjes bij Abovo zijn legendarisch!
Ik ben vorig jaar gestopt als verzorgende in de Gehandicaptenzorg. Ik verzorgde altijd zwaar verstandelijk en lichamelijk beperkte mensen. Door de enorme werkdruk en slechte salarissen besloot ik toch eens rond te gaan kijken. Zodoende zag ik op de site van Abovo een oproep staan voor een fulltime receptioniste. Ik heb horeca-, winkel- en zorgervaring, maar werken als receptioniste…? Ik heb dit ook eerlijk aangegeven in mijn motivatie bij mijn sollicitatie, omdat ik nog wel twijfelde over of ik dit zou kunnen. Mijn gesprek bij Kees en Marinus was enorm leuk en ik kreeg de kans mijzelf te ontwikkelen tot receptioniste. Tot de dag van vandaag ben ik heel blij dat ik deze overstap gemaakt heb.
Hoe ziet jouw gemiddelde werkdag er uit?
Ik start voor half 9, met een flink muziekje om de collega’s wakker te maken en het pand klaar te maken voor de dag. Soms doe ik wat klussen voor collega’s, maar over het algemeen ben ik altijd voor onze klanten beschikbaar, dat is mijn prioriteit, daarna zijn mijn collega’s aan de beurt. Uiteraard komt mijn zorgervaring wel vaak om de hoek kijken, collega’s koffie voeren met een lepel wordt niet gewaardeerd, maar als er bijvoorbeeld een interne storing is wel. Dan kan ik gaan schakelen om dit snel te verhelpen.
Wat beteken je voor onze klanten?
Klanten, leveranciers en bezoekers maken mijn dag. Ik ben altijd erg actief, aanwezig en amicaal van nature. Omdat ik heel enthousiast ben, slaat dit vaak over op onze bezoekers. Ik wil graag een thuissfeer creëren bij ons voor gasten, zoals wij die hier zelf ook beleven. Bijna alles mag en kan, geen stap is te veel. Je zult nooit dorstig of hongerig ons pand kunnen verlaten als je onder mijn vleugel geplaatst bent! En ik vind het vooral fijn als klanten of gasten dingen aan mij of mijn collega’s durven te vragen, dit betekent wel dat er een band is. Ik heb met veel mensen gewerkt, veel ervaring op gedaan en ik signaleer snel wat iemand wil of waar iemand behoefte aan heeft. Soms is een glimlach al voldoende, soms zit ik opeens vanaf de receptie balletje over te gooien met een klant: we meet in the middle!
Waar ben je trots op?
Op de fijne werksfeer waar humor overheerst. Er werken inmiddels een behoorlijk aantal medewerkers bij Abovo, maar ik ken iedereen. Het is een bepaalde mentaliteit die je bijna nergens meer vindt: loyaal, hardwerkend en veel lachen met elkaar. Ik vind het bijvoorbeeld ook ontzettend leuk dat mijn werkgevers ontzettend betrokken zijn met alles. Elke dag leer ik weer iets nieuws en iedereen heeft mij geholpen mijn plek te vinden binnen de organisatie. Inmiddels kijk ik samen met collega’s verder hoe wij binnen Abovo Media onze gastvrijheid vernieuwend en ontspannen kunnen houden, ondanks de enorme groei van het bedrijf. Want in een wereld waar iedereen steeds meer voor zichzelf kiest, is het voor ons juist belangrijk verbonden met elkaar te blijven.