Erik Jan Reijenga CEO Maxlead

Nieuws
Abovo
Geschreven door Abovo Media
Geschreven op: 2 oktober 2019Bewerkt op: 11 januari 2024

Yvonne de Jager nieuw in directie Abovo Media / Maxlead

HOORN/OEGSTGEEST – Na de aankondiging vorige week dat Abovo Media Maxlead overneemt, is er nu de volgende stap: de aanstelling van Yvonne de Jager als directeur Integratie en business development en Erik Jan Reijenga als CEO van Maxlead.

Abovo Media - team-maxlead-en-team-abovo

Yvonne de Jager vertrok eerder dit jaar als directeur van IAB Nederland en moet nu zorgen voor de samensmelting van de twee bureaus. Ze heeft de eerste jaren van haar carrière bij de meer traditionele mediabureaus gezeten (Media Exposure, Carat, Kobalt). De jaren erna heeft zij vooral rondgelopen bij digitale bedrijven (Microsoft, Marktplaats, IAB Nederland). Deze nieuwe uitdaging omschrijft zij zelf als een “droomopdracht”, Yvonne: ”Ik spreek zowel de media- als de digitale taal en zie mijn rol dan ook voornamelijk als tolk/vertaler. Ook snap ik tot in de haarvaten de dynamieken die specifiek zijn voor beide bedrijven en kan deze verenigen. Cultureel zie ook zeker een match. Bij beide bedrijven werken echt hele leuke mensen, ze zijn zeer direct in hun feedback, altijd over de as van de inhoud, en beiden vinden het belangrijk om werk regelmatig af te wisselen met heel veel plezier. Kortom, voor mij is de cirkel rond. Dus ja, voor mij is dit echt een droomopdracht.”

Binnen Maxlead heeft Erik Jan Reijenga per 1 oktober de functie van CEO overgenomen van oprichter/eigenaar Rob Steenbrink, die zelf een meer ondersteunende en adviserende rol binnen de nieuwe combinatie op zich neemt. Erik Jan is al sinds 2006 werkzaam binnen Maxlead (laatstelijk als operationeel directeur) en mede verantwoordelijk voor de succesvolle strategie en visie van Maxlead. De kersverse CEO Erik Jan Reijenga: “Ik ben enorm trots dat ik het stokje van Rob mag overnemen. In 15 jaar hebben we Maxlead uit laten groeien tot een gerenommeerd digitaal marketingbureau met 80 medewerkers. Deze overname biedt veel kansen voor Maxlead én Abovo Media op de Nederlandse markt. Er ontstaat een krachtige en slagvaardige bureaugroep die bestaande en potentiële klanten in de gehele customer journey kan bedienen. Ik kijk er naar uit om onze gezamenlijke digitale media propositie verder vorm te geven en Maxlead een goede plek te geven in deze nieuwe combinatie.”
De directie van Maxlead bestaat verder uit Ronald van Klooster (Commercieel Directeur), Arjan ter Huurne (Director Business Development & Innovation) en Marieke Veenstra (Marketing Director).

De twee bureaus behouden hun bestaande identiteit en blijven gehuisvest in respectievelijk Hoorn en Oegstgeest. Vanaf heden wordt gewerkt in gezamenlijke klantteams. Deze nieuwe (onafhankelijke) groep telt 200 medewerkers.

van links naar rechts : Marinus Zoutendijk, Kees Verbeek en Yvonne de Jager

Overige Nieuwsberichten

Kennis
Abovo Media - 6W9A8479_Abovo Maxlead klantendag 2024 (3)
Klantendag 2025: meld je aan!
Nieuws
Abovo Media - uitgesneden logo comvergence
Nummer 1 in new business: Abovo Maxlead bekroond als beste mediabureau van Nederland
Nieuws
Abovo Media - 1200×628
Abovo Maxlead genomineerd voor AMMA Award ‘Bureau van het Jaar’
Nieuws
Abovo Media - 25_1124989 SAN nominaties 1080×1080
Drie keer winst: SAN Accenten 2024 voor onze klanten
Nieuws
Abovo Media - 1584190088641 – kopie
Abovo Maxlead stoomt door naar top kwalitatieve mediabureaus van Nederland
Nieuws
Abovo Media - 25_1073013 Visual persbericht KFC_500x500px
KFC kiest Abovo Maxlead als nieuw mediabureau
Nieuws
Abovo Media - Kees Marinus Theun Willem-Albert close – Persbericht 500×500
Willem-Albert Bol draagt stokje Abovo Maxlead over
Nieuws
Abovo Media - 24_1073013 Nieuwe werknemers 500×500-feb2025
Abovo Maxlead breidt uit met 5 seniors
Nieuws
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag