Champions League naar Veronica. Een goede keuze?

Nieuws
Abovo
Geschreven door Abovo Media
Geschreven op: 15 juni 2016Bewerkt op: 24 januari 2024

Adformatie stelde ons de vraag wat wij van de verhuizing vonden van Champions League van SBS 6 naar Veronica. Hieronder onze reactie, lees hier het volledige bericht.

SBS Broadcasting programmeert de Champions League vanaf augustus op Veronica in plaats van SBS 6. Een goede keuze?

Abovo Media - champions-league

Arjan Veenhuis, Abovo Media:

‘Het besluit om vanaf komend seizoen de Champions League op Veronica uit te zenden komt niet als een verrassing. Weliswaar laat het zenderaandeel van SBS6 sinds de start van de Champions League uitzendingen een groei zien, maar deze ontwikkeling zal toch als een beperking worden beschouwd.

De dominante positie van Champions League uitzendingen op dinsdag- en woensdagavond maken het voor SBS6 lastig om de zender een eigen gezicht te geven. Bestaande programma’s komen in gedrang en nieuwe producties kunnen niet op dinsdag en woensdag worden uitgezonden. Ook is er binnen de programmering van SBS6 weinig aansluiting naar andere sport gerelateerde programmering, waardoor er een diffuus kijkersprofiel ontstaat.

De Champions League kijker heeft klaarblijkelijk moeiteloos de overstap van NPO naar SBS(6) begaan en zal dit waarschijnlijk ook doen als het voetbal op Veronica zal worden uitgezonden. Het huidige zenderaandeel van Veronica kan in elk geval wel een ‘boost’ gebruiken.

Op zenderniveau verwacht ik dat dat het kijkersaandeel zal verschuiven, maar er zal niet direct groei zijn voor het concern SBS door de verschuiving van CL uitzendingen.

Verdere groei zal dus moeten ontstaan door een sterkere positie van SBS 6 zonder CL uitzendingen, maar dat is eigenlijk geen verandering in de positie die SBS 6 had voor de start van de Champions League.

Gezien de ontwikkelingen ten aanzien van sport op tv (Discovery & Olympische Spelen, ZiggoSport) is het te verwachten dat Veronica meer sportcontent zal gaan aanbieden. Welk effect dit zal hebben op het profiel van Veronica (of SBS 7 in de toekomst?) zal blijken, maar voetbal/sport heeft een bredere basis in vergelijking met ‘young at heart’.

Overige Nieuwsberichten

Kennis
Abovo Media - 21_902720-AM-Local-Planet-rgb_V1
Abovo Maxlead internationaal erkend als nummer 1 in new business acquisitie
Nieuws
Abovo Media - WEB-vierkant_EmiroSmolders-Abovo-DSA06041-Enhanced-NR – kopie
Kick-off 2025: alleen ben je sneller, samen kom je verder!
Nieuws
Abovo Media - Schermafbeelding 2025-01-10 100802 – kopie
Het multimediale effect van de Top 2000
Nieuws
Abovo Media - S
Abovo Maxlead neemt 100% aandelen Slowaakse DASE Analytics over
Nieuws
Abovo Media - Schermafbeelding 2024-12-11 153223
Scapino lanceert skicampagne: “Pieken op de Piste”
Nieuws
Abovo Media - 24_1073013 – Visual Persbericht Neurons_AI 1200×692-zonder logo
Abovo Maxlead en Neurons AI werken samen voor verhogen creatieve performance
Nieuws
Abovo Media - pexels-googledeepmind-17485744
Hoe slimme technologie je campagnes naar een hoger niveau tilt
Nieuws
Abovo Media - 6W9A3131
De gamechanger voor B2B succes – Meld je aan
Nieuws
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag