AutoFirst kiest na bureaupitch voor Abovo Maxlead

Nieuws
Abovo Media
Geschreven door Abovo Media
Geschreven op: 12 mei 2021Bewerkt op: 12 maart 2024

AutoFirst, een van de snelst groeiende garageformules van Nederland, heeft na een uitgebreide bureaupitch gekozen voor Abovo Maxlead. Het grootste onafhankelijke mediabureau van Nederland wordt verantwoordelijk voor het concept, de creatie, mediastrategie, en inkoop en planning van alle traditionele en digitale media. Met een landelijke above-the-linecampagne wil AutoFirst zijn 140 aangesloten dealers ondersteunen bij het vergroten van de lokale zichtbaarheid en het aantal leads.

Abovo Media - AutoFirst kiest na bureaupitch voor Abovo Maxlead 2560×1440

Sterk, lokaal georiënteerd, strategisch fundament

Aanleiding voor de bureaupitch is de ambitie van AutoFirst om binnen 5 jaar hun landelijk dekkende netwerk naar 300 vestigingen uit te breiden. Om dit te realiseren ligt in 2021 de focus op het vergroten van de naamsbekendheid en zichtbaarheid van de keten onder zowel consumenten als garagebedrijven die zich bij de formule willen aansluiten. Gedurende de bureaupitch viel AutoFirst met name voor de creatieve impact in combinatie met een sterk, lokaal georiënteerd, strategisch fundament van Abovo Maxlead om het merk naar een volgende fase te brengen.

Above the line sluit naadloos aan op de digitale inzet

‘Abovo Maxlead slaagde erin om een performance gedreven aanpak te presenteren, waarbij above-the-linemedia naadloos aansluiten op de digitale inzet’, zegt Rogier Roet, manager marketing bij AutoFirst. ‘Alle autobedrijven die bij AutoFirst zijn aangesloten, zijn herkenbaar aan dezelfde professionele uitstraling. Om ze hierbij te ondersteunen helpen we ze al bij de regionale online en offline marketing, en zijn we als formule erg actief op social media, waarbij we op Facebook en Instagram vooral een lokale insteek hanteren. Door nu landelijk extra gas te geven met de marketing willen we de naamsbekendheid vergroten, iets waar de lokale ondernemer weer van profiteert.

Radio, DOOH en online media

Een belangrijk onderdeel binnen de campagne is radio. Evert Dijkstra, client service director bij Abovo Maxlead: ‘Radio is bij uitstek het medium om in korte tijd bereik op te bouwen en merk en boodschap goed voor het voetlicht te brengen. Zo wordt de naamsbekendheid van AutoFirst vergroot en worden de salesdoelstellingen behaald. De radiospot is in twee flights te horen op de radiozenders van Talpa, Radio 538, Radio 10 en Veronica. Daarnaast is de campagne ook online te zien, via social media, YouTube en digital out of home.’

Overige Nieuwsberichten

Kennis
Abovo Media - BYD-X-Giovanni-van-Bronckhorst
BYD is E-mobility partner van UEFA EURO 2024
Nieuws
Abovo Media - scherm_afbeelding_2023-11-07_om_10.17.21
Abovo Maxlead wint media pitch VGZ
Nieuws
Abovo Media - 313170942_569841168480663_8674003532358655299_n (1)
Jean Bâton wint SAN Accent voor Fast Moving
Nieuws
Abovo Media - Eva Jinek foto  (3)
Klantendag 2024: meld je aan!
Nieuws
Abovo Media - Webversie-25jaarbestaan-6W9A1454
Abovo Media bestaat 25 jaar
Nieuws
Abovo Media - pexels-wdnet-218717
Extra voordelen als Google Premier Partner
Nieuws
Abovo Media - 1080×1080-pexels-adrian-agawin-1386430-2767756
Abovo Media publiceert Retail Media Landschap
Nieuws
Abovo Media - pexels-ajaybhargavguduru-863988-vierkant
De kracht van sport in de marketingmix
Nieuws
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag