Abovo Media verantwoordelijk voor concept en creatie van de populaire YouTube-serie

Nieuws
Abovo
Geschreven door Abovo Media
Geschreven op: 12 oktober 2020Bewerkt op: 12 maart 2024

Wie wordt dé VTech-vlogmaster van 2020?

Hoorn, 12 oktober 2020 – VTech, wereldleider in elektronisch en educatief speelgoed, lanceert de vierdelige YouTube-serie ‘Vlogmasters’. In de serie worden drie kinderen gevolgd die met behulp van bekende Nederlandse en Belgische YouTubers hun eigen vlogvideo’s (leren) produceren met als doel ‘Vlogmaster van 2020’ te worden. Naast de drie vlogtalenten kunnen de kijkers zelf ook meedingen naar de titel door hun eigen video in te sturen. De YouTube-serie is de kick-off van een grootschalige crossmediale videostrategie die Abovo Media voor VTech heeft ontwikkeld.

Abovo Media - Abovo Media verantwoordelijk voor concept en creatie van de populaire YouTube- serie 2560×1440 2560×1440

Pranken, jumpen en dansen

Aanleiding voor de populaire YouTube-serie is de introductie van de VTech KidiZoom Vloggercam. Een vloggercamera voor kinderen vanaf vijf jaar die een online sterrenstatus willen opbouwen. In iedere aflevering staat één van de populaire YouTube-thema’s van de jonge doelgroep centraal: pranken, jumpen en dansen. Producent Diede Bouma koppelde voor ieder thema een populaire YouTuber aan een aanstormend talent en dat leverde hele leuke duo’s op. Zo helpt vlogger Rutger Schipper zijn zusje Noor met het maken van een coole jumpvideo, laat Kalvijn Guy zien wat je nodig hebt om een prankvideo te maken en legt de Belgische Celine Dept Ella uit hoe ze een dansvideo voor TikTok opneemt.

Interactie met de kijker

De jonge kijkers zijn degenen die bepalen wie ‘vlogmaster van 2020’ wordt. Dit kan één van de drie aanstormende talenten zijn, maar ook de kijkers zelf kunnen hun eigen vlog insturen om zo kans te maken op de titel. De winnaar mag bovendien een speciale video maken met zijn of haar favoriete Youtuber en wint een KidiZoom-pakket. Genoeg reden dus voor de kijkers om zelf mee te doen en dat is precies het doel van deze campagne. Laten zien hoe leuk het is en stimuleren om zelf video’s te maken.

Creativiteit en lol

Malu Limpens, Senior Marketing Manager bij VTech: “In de campagne staan de creativiteit en de lol in het maken van video’s centraal. En dat zien we ook terug in de resultaten. De eerste aflevering is net pas uitgezonden en we hebben nu al filmpjes ontvangen van kids die een beroemde vlogger willen worden. Maar we hopen natuurlijk nog meer kinderen te bereiken en te motiveren zelf creatief aan de slag te gaan met het maken van video’s met onze KidiZoom-producten. Dit gaan we onder andere doen met een preroll-campagne op YouTube. Daarnaast bereiken we de ouders door de inzet van een branded-contentartikel op KEK Mama, de social media kanalen van VTech én het enorme bereik van de YouTubers.”

Kick-off van een creatieve samenwerking

Niels Bruinsma, Strategisch Directeur Abovo Media, heeft hoge verwachtingen van de samenwerking: “Deze YouTube-serie is pas het begin en zelfs maar een klein onderdeel van een grootschalige crossmediale videostrategie die wij voor VTech hebben ontwikkeld. Dat deze eerste campagne meteen al zo’n succes is, bevestigt de goede match tussen beide bedrijven. Vanaf het eerste contactmoment was het duidelijk dat we dezelfde visie en passie op het gebied van data, creatie en media delen en dat zie je nu al terug in deze campagne. We kijken er dan ook enorm naar uit om samen met VTech een constructieve samenwerking op te tuigen.”

Overige Nieuwsberichten

Kennis
Abovo Media - 6W9A8479_Abovo Maxlead klantendag 2024 (3)
Klantendag 2025: meld je aan!
Nieuws
Abovo Media - uitgesneden logo comvergence
Nummer 1 in new business: Abovo Maxlead bekroond als beste mediabureau van Nederland
Nieuws
Abovo Media - 1200×628
Abovo Maxlead genomineerd voor AMMA Award ‘Bureau van het Jaar’
Nieuws
Abovo Media - 25_1124989 SAN nominaties 1080×1080
Drie keer winst: SAN Accenten 2024 voor onze klanten
Nieuws
Abovo Media - 1584190088641 – kopie
Abovo Maxlead stoomt door naar top kwalitatieve mediabureaus van Nederland
Nieuws
Abovo Media - 25_1073013 Visual persbericht KFC_500x500px
KFC kiest Abovo Maxlead als nieuw mediabureau
Nieuws
Abovo Media - Kees Marinus Theun Willem-Albert close – Persbericht 500×500
Willem-Albert Bol draagt stokje Abovo Maxlead over
Nieuws
Abovo Media - 24_1073013 Nieuwe werknemers 500×500-feb2025
Abovo Maxlead breidt uit met 5 seniors
Nieuws
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag