Abovo Media heeft zich per direct aangesloten bij de toonaangevende instituten IAB Nederland en DMA Institute (DMAi). Met deze investeringen in kennis en kunde worden de ambities van Abovo Media op het digitale mediagebied steeds concreter ingevuld.
Door de actieve rol binnen het IAB krijgt Abovo, inclusief dochteronderneming MediaBookers, meer inzage in de allerlaatste technische ontwikkelingen binnen de digitale wereld, terwijl de samenwerking met het DMAi voor de klanten erg interessant is. Zij kunnen profiteren van een nieuwe norm op het gebied van online mediaoptimalisatie, en daarmee een significant hogere ROI op online investeringen verwachten.
Marcel Vogels van het DMAi zegt hierover: ‘het unieke van Abovo en MediaBookers is dat letterlijk meer dan duizend adverteerders de weg naar online display weten te vinden, van MKB’ers tot landelijke retailketens. Dankzij Digital Media Auditing kunnen Abovo en MediaBookers geautomatiseerd de kwalitatieve krenten uit de pap halen en deze meerwaarde collectief aan alle adverteerders bieden. Hierdoor zal een belangrijk stuk optimalisatie al zijn gedaan voordat de campagne goed en wel van start is gegaan. Ten aanzien van performance en brand-optimalisatie wordt DMA door de mediaplanners en consultants op campagneniveau ingezet.’
Met bijna 2000 online klanten die Abovo vertegenwoordigt is ook het IAB te spreken over de samenwerking. Govaert Plesman, directeur IAB, is enthousiast. ‘Met vreugde verwelkomen we Abovo Media als lid. De stem van mediainkopende spelers uit ons vak wordt hiermee verstevigd binnen IAB Nederland.’
Over IAB Nederland
IAB Nederland is de brancheorganisatie voor de online advertising en interactieve marketing industrie. Het instituut heeft 179 leden en vertegenwoordigt exploitanten, reclamebureaus, adverteerders, mediabureaus, tv- en mediabedrijven en mobiele telefonieaanbieders. IAB houdt zich primair bezig met de professionalisering en stimulering van deze sector, secundair treedt IAB op als onafhankelijk kennisplatform en vraagbaak voor marketingprofessionals en vakpers.
Over DMA Institute
De door DMA Institute ontwikkelde producten stellen bedrijven in staat een beter beeld te krijgen van o.a. de waarde van hun online mediagebruik. Het instituut is gespecialiseerd in het ontwikkelen van Digital Media Auditing-algoritmes en Big Data-analysetools. Het snel en effectief kunnen verwerken van grote hoeveelheden data is hierbij uiteraard van cruciaal belang.