Abovo Media bouwt verder aan de digitale ambitie

Nieuws
Abovo Media
Abovo Media
1 juni 2015

Abovo Media heeft zich per direct aangesloten bij de toonaangevende instituten IAB Nederland en DMA Institute (DMAi). Met deze investeringen in kennis en kunde worden de ambities van Abovo Media op het digitale mediagebied steeds concreter ingevuld.

Abovo Media - digital-ambition

Door de actieve rol binnen het IAB krijgt Abovo, inclusief dochteronderneming MediaBookers, meer inzage in de allerlaatste technische ontwikkelingen binnen de digitale wereld, terwijl de samenwerking met het DMAi voor de klanten erg interessant is. Zij kunnen profiteren van een nieuwe norm op het gebied van online mediaoptimalisatie, en daarmee een significant hogere ROI op online investeringen verwachten.

Marcel Vogels van het DMAi zegt hierover: ‘het unieke van Abovo en MediaBookers is dat letterlijk meer dan duizend adverteerders de weg naar online display weten te vinden, van MKB’ers tot landelijke retailketens. Dankzij Digital Media Auditing kunnen Abovo en MediaBookers geautomatiseerd de kwalitatieve krenten uit de pap halen en deze meerwaarde collectief aan alle adverteerders bieden. Hierdoor zal een belangrijk stuk optimalisatie al zijn gedaan voordat de campagne goed en wel van start is gegaan. Ten aanzien van performance en brand-optimalisatie wordt DMA door de mediaplanners en consultants op campagneniveau ingezet.’

Met bijna 2000 online klanten die Abovo vertegenwoordigt is ook het IAB te spreken over de samenwerking. Govaert Plesman, directeur IAB, is enthousiast. ‘Met vreugde verwelkomen we Abovo Media als lid. De stem van mediainkopende spelers uit ons vak wordt hiermee verstevigd binnen IAB Nederland.’

Over IAB Nederland
IAB Nederland is de brancheorganisatie voor de online advertising en interactieve marketing industrie. Het instituut heeft 179 leden en vertegenwoordigt exploitanten, reclamebureaus, adverteerders, mediabureaus, tv- en mediabedrijven en mobiele telefonieaanbieders. IAB houdt zich primair bezig met de professionalisering en stimulering van deze sector, secundair treedt IAB op als onafhankelijk kennisplatform en vraagbaak voor marketingprofessionals en vakpers.

Over DMA Institute
De door DMA Institute ontwikkelde producten stellen bedrijven in staat een beter beeld te krijgen van o.a. de waarde van hun online mediagebruik. Het instituut is gespecialiseerd in het ontwikkelen van Digital Media Auditing-algoritmes en Big Data-analysetools. Het snel en effectief kunnen verwerken van grote hoeveelheden data is hierbij uiteraard van cruciaal belang.

Overige Nieuwsberichten

Kennis
Abovo Media - Media Guides
Belgisch perspectief met Media Guides
Nieuws
Abovo Media - 24_1073013 Nieuwe werknemers 500×500
Abovo Maxlead is zeven ervaren collega’s rijker
Nieuws
Abovo Media - WA-SWOT
Een SWOT analyse door Willem-Albert Bol
Nieuws
Abovo Media - klein-07 Irene Wüst_Zolder_Wide-min
Scapino viert gouden jubileum
Nieuws
Abovo Media - 1280×720
Master the German Market: 14 maart
Nieuws
Abovo Media - Afbeelding2
Winning the Future: Local Planet congres Dubai
Nieuws
Abovo Media - YXNzZXRzL2Fib3ZvLW1lZGlhLTA3LmpwZw==
Geen toekomst zonder duurzaam ondernemen
Nieuws
Abovo Media - 1080x1080_EmiroSmolders-AbovoMaxlead-02290 (1)
Willem-Albert Bol over belang van positionering, trends en ethiek
Nieuws
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag