Abovo Maxlead wordt de Benelux partner van Local Planet

Nieuws
Abovo Media
Geschreven door Abovo Media
Geschreven op: 4 oktober 2021Bewerkt op: 27 februari 2024

Abovo Maxlead sluit zich aan bij Local Planet, ‘s werelds snelst groeiende netwerk van onafhankelijke bureaus. Abovo Maxlead, het grootste onafhankelijke marketing- en mediabureau van Nederland, zal namens Local Planet de Benelux markt gaan bedienen. In alle drie de landen liggen grote kansen en de samenwerking heeft al diverse launching customers om mee te starten. Nederlandse organisaties met internationale ambities en buitenlandse organisaties met ambities binnen Nederland kunnen door gebruik te maken van dit netwerk blijven samenwerken met hun eigen lokale bureaus en toch internationaal geholpen worden.

Abovo Media - Local Planet 2560×1440

Local Planet is gestart in 2016 met als doelstelling om toonaangevende onafhankelijke bureaus wereldwijd te koppelen. Zo kunnen klanten enerzijds werken met de beste lokale bureaus, maar anderzijds wel met één aanpak over landen heen afspraken maken en kennis borgen. Alle bureaus samen zijn eigenaar van het netwerk. De 62 aangesloten bureaus dekken wereldwijd de 85 grootste markten af met 220 locaties. Nieuwe bureaus worden geselecteerd via een strenge selectieprocedure, met een focus op belangrijk overkoepelend DNA van deze Local Planet bureaus: geen bureaucratie, wel ondernemerschap, geen geheimen, wel integriteit, geen stroperigheid, wel snelheid. Alleen zó kan het “beste lokale en onafhankelijke” stempel worden behaald.

De grootste partijen die onderdeel zijn van Local Planet zijn o.a. Horizon (USA), The7stars en Goodstuff Communications (beide UK), Zertem Communication Group (Spanje), Pilot (Duitsland), Nunn Media (Australië) en Blue Focus (China). Overal zijn het de grootste onafhankelijke bureaus in hun land. Om deze reden is Abovo Maxlead voor de Benelux benaderd. Local Planet’s gemeenschappelijke mediabestedingen zijn $ 17,2 miljard. Dit levert een mondiaal marktaandeel van 4,6% op, wat de kopgroep van bureaugroepen zet.

Local Planet heeft zijn eigen technologie en data platforms, die vaak ook met partners worden ingevuld. Twee voorbeelden:

  • Local Planet DataLabs: een joint venture tussen Silverbullet en Local Planet, biedt een scala aan producten en services. Denk hierbij aan: Transformation Services, Contextual Outcomes Engine en een eigen programmatic trading desk.
  • Local Planet Commerce powered by Maze-One: hier wordt samen met klanten aan duurzame relaties gebouwd met Amazon en andere marketplaces.

Bij Abovo Maxlead werken 230 professionals die klanten helpen met media en performance marketing. Het bedrijf is gevestigd in Hoorn en Oegstgeest. Abovo Media is het full service mediabureau dat de hele klantreis kan begeleiden. Maxlead is de specialist op gebied van performance marketing en focust zich op het laatste deel van de klantreis. Vanaf de start van zowel Abovo als Maxlead staat ‘Eigenzinnigheid’ centraal in de aanpak. De markt vraagt om een aanpak die een beetje stout is, die lef vraagt voor het succes van onze klanten. Je moet soms buiten de lijntjes durven kleuren. Origineel en anders zijn dan de rest van de markt. Alle bureaus hebben in principe dezelfde media, de tools en de kennis. Het verschil tussen die bureaus? De mentaliteit en daadkracht van de medewerkers.

Willem-Albert Bol, CEO, Abovo Maxlead:

“Het DNA van Local Planet past perfect bij ons. Alle bureaus in het netwerk zijn echt lokaal maar hebben een globale blik. Als het grootste onafhankelijke marketing- en mediabureau van Nederland, hielpen wij al vele klanten met internationaal advies. Maar met het Local Planet netwerk zijn wij in staat een grote stap voorwaarts te maken. We werken nu al een tijdje samen in een proefperiode en de energie is opvallend. We verwelkomen enerzijds onze 61 andere partnerbureaus buiten Nederland. Wij zullen hen helpen met onze kennis en kunde. Anderzijds gaan wij hun kennis en kunde inzetten om onze klanten met hun internationale ambities te helpen. Samen laten wij onze klanten winnen! De echte uitdaging is om internationaal marketing- en media advies op een nieuwe en frisse manier te benaderen. Als een netwerk van ondernemers zijn wij altijd persoonlijk. Besluitvorming is snel en vrij van de bureaucratie van holdings- en aandeelhouders beperkingen. Dat is exact waar ons type klanten naar op zoek is”.

Martyn Rattle, Global CEO, Local Planet:

“We found the team very promising and are extremely excited to partner up with Abovo Maxlead in the Benelux. It is a team full of young, hungry and creative minds and we are looking forward to this collaboration giving us a stronghold in the region. This partnership will not only benefit the two of us, but will also open new opportunities for our clients and brands to explore foreign markets with expert advice, transparency and accountability.”

Overige Nieuwsberichten

Kennis
Abovo Media - Special Toverland week 29 2024 CCNL (5)-1080×1080
Toverland lanceert betoverende zomercampagne
Nieuws
Abovo Media - 6W9A7710_Abovo Maxlead klantendag 2024
Abovo Maxlead viert 25-jarig jubileum
Nieuws
Abovo Media - 6W9A8536_Abovo Maxlead klantendag 2024
Onze jaarlijkse Abovo Maxlead Klantendag
Nieuws
Abovo Media - CFO-Studio-Schaarste-Innovatie-Groei-1024×576-1
CFO Studio – interview met Theun Eijkemans
Nieuws
Abovo Media - 24_1086314 – Visual Persbericht Hubo 500×500-zonder logo
Hubo wordt klant bij Abovo Maxlead
Nieuws
Abovo Media - BYD-X-Giovanni-van-Bronckhorst
BYD is E-mobility partner van UEFA EURO 2024
Nieuws
Abovo Media - scherm_afbeelding_2023-11-07_om_10.17.21
Abovo Maxlead wint media pitch VGZ
Nieuws
Abovo Media - 313170942_569841168480663_8674003532358655299_n (1)
Jean Bâton wint SAN Accent voor Fast Moving
Nieuws
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag