AM Local: lokaal adverteren met elk mogelijk budget

Blogs
Geschreven op: 25 april 2023Bewerkt op: 24 januari 2024

In het kader van ‘Abovo Maxlead daagt je uit’ gaan we op zoek naar de uitdaging van onze labels. Welke uitdagingen doen zich voor in de markt en welke oplossingen bieden onze labels daarvoor? We gaan in gesprek met onze labelleads, waarbij ook hun persoonlijke ervaringen binnen hun specialisme aan bod komen. 

In deze eerste aflevering spreken we Oscar Peter, oprichter van AM Local. Deze geboren ondernemer is sinds april 2022 werkzaam bij Abovo Maxlead. Tijdens zijn studietijd kwam hij in aanraking met online adverteren en al snel werkte hij voor grote namen als Nike en Samsung. Zijn doel is om gemak en transparantie te combineren voor elke klant. Groot en klein.  

Oscar, wat was de belangrijkste reden om AM Local op te richten?

“Voor mijn start bij Abovo Maxlead hield ik mij voornamelijk bezig met online adverteren voor grote bedrijven. Ik was hier net werkzaam toen ik dacht: hoe mooi is het als we dat ook kunnen aanbieden voor bedrijven met een kleiner mediabudget. Deze klanten konden wij op dat moment onvoldoende ondersteunen. Dat inspireerde mij om AM Local op te zetten: lokaal adverteren met elk mogelijk budget. Nu hoeven wij nooit meer ‘nee’ te verkopen aan klanten met een klein budget.”

Als jij in de schoenen van de klant staat, waarom kies jij voor AM Local?

“Vanwege de aantrekkelijke mix van toegankelijkheid en transparantie. Als lokale ondernemer wil je zo gericht en efficiënt mogelijk adverteren. Wij hebben toegang tot kanalen die voor een groot doelgroepbereik zorgen. En dat met een budget die niet groot hoeft te zijn. Online adverteren is lokaal al mogelijk vanaf 300 euro. Of je dat bedrag in een maand of per jaar besteedt, dat maak je zelf uit. Daarnaast zijn de resultaten 24/7 overzichtelijk in een dashboard te bekijken, zonder moeilijke marketingtermen.” 

Wat is jullie grootste uitdaging?

“De grootste uitdaging is dat iedereen van ons bestaan af moet weten. Als label zijn wij op dit moment namelijk de voorloper in de markt. Zelfs hyperlokaal adverteren is mogelijk. Hiermee bereiken wij jouw potentiële klanten binnen 500 meter van jouw bedrijf.’’

Op welke uitdaging ben je het meest trots? 

“Ik ben onwijs trots op de brede toepasbaarheid van lokaal, online adverteren. Dat stopt voor ons niet bij de grens. Staat je bakkerij in een grensgebied? Dan kunnen wij ook je klanten in bijvoorbeeld Duitsland bereiken. Onze samenwerking met grote partijen als Local Planet helpt hierbij.’’ 

Hoe zie jij AM Local over pakweg 5 jaar?

‘’Dan is het proces verder geautomatiseerd. Hierdoor krijgt de klant nog meer invloed. Daarnaast helpen we met onze techniek nu al andere mediabedrijven om lokaal adverteren mogelijk te maken. Let maar op: wij veroveren met ons label straks de internationale markt.’’

Nieuwsgierig geworden? Neem hier contact op met ons label AM.Local.

Abovo Media - https___www.abovomedia.nl_nieuws_102775-copy__archivepage=3 (1)

Overige Blogs & Insights

Kennis
Abovo Media - 1080×1080-Friends-of-Search
De belangrijkste SEO-inzichten van Friends of Search 2024
Blog
Dave Dave Zutt
Giovanni Giovanni Goedhart
Abovo Media - Voetbal-blog-rob
Van live naar beleven: de transformatie van sport in media
Blog
Rob
Rob
Abovo Media - Niels Bruinsma 2_1600
De kunst van Performance Marketing: veel meer dan een klik
Blog
Niels
Niels
Abovo Media - pexels-jack-sherman-20259785
Mediaontwikkelingen maart
Blog
Abovo Media
Abovo Media
Abovo Media - Evers_website_kopie
Het Evers-effect nader bekeken
Blog
Evert
Evert
Abovo Media - Effect van TV Commercials-1
Mediaontwikkelingen februari
Blog
Abovo Media
Abovo Media
Abovo Media - Creation first
Beat the algorithm, bet on creation
Blog
Daan
Daan
Abovo Media - https___www.abovomedia.nl_nieuws_lineaire-video-tv-bereik-blijft-afnemen-en-nu_
Een nieuw tijdperk in de Nederlandse mediawereld
Blog
Abovo Media
Abovo Media
Abovo Media - 3d-rendering-tech-nostalgia
De ‘gemene’ deler tussen tv, radio en de folder
Blog
Niels
Niels
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag