Laat media inkopen tegen een scherp tarief

Media inkoop

Reclame inkopen. Waar begin je? Het is de wereld van trends, onderhandelen en scherpe doelgroepanalyses. Voor ieder onderdeel van deze ‘tak van sport’ hebben we een specialist in huis. En ze staan voor je klaar!

Abovo Media - Media inkoop

Onze aanpak

  1. De eerste stap is het definiëren van de specifieke doelgroep die de adverteerder wil bereiken. Dit kan gebaseerd zijn op demografie, interesses, gedrag of andere factoren.
  2. Vervolgens bepalen we gezamenlijk de reclamedoelstellingen. Bijvoorbeeld het vergroten van de naamsbekendheid, het stimuleren van websiteverkeer of het genereren van leads.
  3. Met de input van doelgroep en doelstellingen, kijken we naar de meest geschikte mediakanalen om je doelgroep te bereiken. Als je bijvoorbeeld jongvolwassenen wilt bereiken, kunnen we kiezen voor sociale mediaplatforms. Voor een oudere doelgroep kijken we ook naar een offline middelenmix. Dit advies verwerken we in een mediaplan.
  4. Het mediaplan komt vervolgens bij jou te liggen voor akkoord. Als je dat hebt gegeven, gaan we over op inkoop. We onderhandelen met mediapartners (televisie-exploitanten, radionetwerken, uitgevers of digitale platforms) om een zo goed mogelijke deal te scoren en voor jou de meeste waarde uit je advertentiebudget te krijgen.
  5. Tijdens de reclamecampagne optimaliseren we de inzet op onder andere bereik en conversies. Indien nodig maken we aanpassingen om de effectiviteit van de campagne te verbeteren.
  6. Als de campagne afgelopen is, analyseren we de resultaten om te bepalen of alle doelstellingen zijn bereikt. Deze gegevens en andere learnings uit de reclamecampagne gebruiken we bij toekomstige reclames.
Rob
Ruud
Kim

Ook jouw media-inkoop uitbesteden?

Wij helpen jou

Je moet weten waar je moet zijn, hoe je een goede prijs onderhandelt en wat de beste advertentiestrategie is. Maar besteed je het uit aan ons? Dan hoef je dat allemaal niet te weten, en regelen wij alles voor je!

Vragend persoon_1
Consultancy
Onze ervaren specialisten staan voor je klaar om jouw persoonlijk en professioneel te ondersteunen.
10+ Media Strategen
Deze specialisten houden elkaar op de hoogte omtrent de laatste ontwikkelingen over het media landschap.
Rapporteren & Analyseren
Real time data dashboards en geautomatiseerde rapportages voor een betere performance

De voordelen van media-inkoop via Abovo Media

  • Een scherpe prijs (en vaak dus kostenbesparing). We hebben een jarenlange en bewezen trackrecord van het onderhandelen van scherpe prijzen en aanvullende condities voor onze adverteerders.
  • Een kritische blik. Wij zijn kritisch, hard op de inhoud en zacht op de relatie met jou en de media.
  • Het juiste netwerk. We doen dit al jaren, en weten dus precies met wie we moeten praten om de juiste deal binnen te halen. Daarnaast hebben we echt een betrouwbare en fijne relatie met onze mediapartners, die jou ook verder helpt.
  • Expertise. Onderhandelen is een vak. Dat weet je als ondernemer of marketeer vast als geen ander. We weten alles over de rol van de mediapartners, belangen en de mogelijkheden. Hierdoor zijn onze specialisten een ster in onderhandelen.
  • Strategisch advies. We kopen niet alleen in, maar zorgen er ook voor dat jij de juiste strategische advertentiekeuzes maakt. We weten als mediabureau immers precies hoe je een bepaalde doelgroep bereikt.
  • Trends. Trends zijn in de wereld van advertenties noodzakelijk om bij te houden. Onze trendwatchers houden in de gaten of er nieuwe manieren van adverteren zijn, die voor jou interessant zijn.
  • Tools. Als groeiend bedrijf heb je misschien niet de mogelijkheid om te investeren in tracking tools voor media die je inkoopt. Bij Abovo Media beschikken we over de meest geavanceerde tools om je volledige rapportages te geven over het succes van je campagnes.
Abovo Media - Media inkoop
Evert
Kim
Niels
Maak kennis met onze strategie & media specialisten
Abovo Media heeft een heel team aan strategie & media specialisten.
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag