Zonweringstunter
Onze oplossing voor Zonweringstunter
Zonweringstunter.nl is één van de grootste webshops in Nederland op het gebied van zonwering. Uniek is dat zij rechtstreeks vanuit de fabriek maatwerk kunnen leveren bij de klant aan huis tegen zeer gunstige prijzen. Zonweringstunter.nl is de grootste en goedkoopste leverancier van Velux zonwering, raamdecoratie, insectenhorren en rolluiken in de Benelux.
De vraag
De vraag van Zonweringstunter.nl was een strategisch plan voor hoe zij ook in tijden van corona de online verkopen kunnen stimuleren om de succesvolle campagne van vorig jaar te overtreffen.
Onze oplossing
Na een uitgebreide data-analyse is er gekozen voor een online mix van Google Ads en dynamische retargeting via social media. In het opzetten van de Google Ads campagnes is zorgvuldig gekozen voor een mix aan zoekadvertenties; reguliere zoekadvertenties (short tail en long tail), Google Shopping advertenties, dynamische advertenties (DSA) en een remarketing campagne.
Tevens was in maart en april (corona periode) een duidelijke trend te zien dat concurrenten van Zonweringstunter.nl juist voorzichtig waren met hun investeringen op het Google Ads platform.
Gezien er toch een duidelijke stijging in vraag en zoekvolumes op Google zichtbaar was is samen met Zonweringstunter.nl juist gekozen om de budgetten met maar liefst 90% op te schalen.
Het resultaat
Alle campagnes hebben exceptionele resultaten behaald waarmee het online marktaandeel meer dan verdubbeld is ten opzichte van vorig jaar.
Kwaliteitsscore, CPC & CTR – Non-Branded
Kijken we naar de non-branded campagnes dan zien we dat door inzet van de juiste advertentiemix binnen Google Ads, de hoge advertentierelevantie en continue optimalisatie op microniveau, dat de kwaliteitsscore nog meer verbeterd is (van 9,0 naar 9,4). Ook de kosten per klik zijn afgenomen met 30% ten opzichte van vorig jaar en de CTR is +76% toegenomen.
Omzet en ROAS – Non-Branded
Niet onbelangrijk zijn natuurlijk de omzet cijfers. Voor het non-branded verkeer is 235% meer omzet gerealiseerd ten opzichte van vorig jaar terwijl de kosten per conversie met 60% zijn gedaald. Dit heeft een ROAS verbetering opgeleverd van +71%.
Social media
Wat opviel was een enorme groei in het resultaat dat de DPA (dynamische product advertenties) opleverden t.o.v. de vorige periodes. Een verhoging in het budget heeft ervoor gezorgd dat de Facebook pixel ineens meer data kon verzamelen en hierdoor makkelijker interessante potentiële klanten heeft kunnen identificeren. Dit resulteerde in een CPA verlaging van ruim 52%.