Vivera lanceert Veganuary

Case

Vivera is een Nederlands merk van vleesvervangers. Als eerste ter wereld slaagt Vivera erin om een vegabiefstuk te produceren. Vivera groeit hierdoor snel en verovert ook de UK. In 2021 koopt de Braziliaanse vleesverwerker JBS Vivera en kan er gebouwd worden aan een merk dat de strijd in de supermarkt aangaat met de Vegetarische Slager, Garden Gourmet, Quorn en Beyond Meat in Nederland, UK en Duitsland.

Abovo Media - case vivera

Toegepaste diensten

Campagnemanagement
Efficiëntie en succes hand in hand. Optimaliseer elke stap met doeltreffend campagnemanagement voor maximale impact.
Social media advertising
Met social media advertising zet je jouw merk op de kaart met adverteren op diverse platforms, zoals Facebook en TikTok.
SEA
Search Engine Advertising zorgt voor goede zichtbaarheid van jouw merk op verschillende zoekmachines en platforms.

Doelstelling veganuary campagne

Belangrijkste doelstelling van de Veganuary campagne in januari 2022 is om de bekendheid te laten groeien voor Vivera als merk voor verrassend smaakvolle vleesvervangers. KPI is een significante groei van de spontane merkbekendheid van Vivera in Nederland, Duitsland en UK.

Doelgroep

Vivera is er voor iedereen die bewust met zijn vleesgebruik bezig is, voor zijn/haar gezondheid en/of voor de planeet. Dus flexitariërs, vegetariërs en vegans. Wat we weten is dat de meeste potentiële kopers komen uit de Millennial doelgroep, en dat zij vaak kinderen hebben.

Onze aanpak

Om potentiële kopers zo efficiënt mogelijk te bereiken met relevante boodschappen binnen de customer journey, werken we met een TOUCH-TELL-SELL construct.

Abovo Media - vivera tablet preview

Tell

In deze laag zetten we YouTube bumpers, display en social media in. Via Youtube bumpers en de social kanalen Facebook, Instagram, Pinterest en TikTok proberen we zoveel mogelijk mensen naar de receptenpagina van Vivera te sturen om hen te inspireren.

Sell

Facebook en Instagram worden ingezet voor zogenaamde soft conversie: kwalitatief verkeer naar supermarkt-sites waar Vivera te koop is. Ook SEA wordt voor dit doel ingezet.

Abovo Media - vivera telefoon liggend preview

Touch

In deze laag zetten we TV spots in gericht op de brede doelgroep: boodschappers met kinderen. We weten dat de bekendheid groeit bij een doelgroepbereik van 60% met gemiddeld 3 contacten. In de 3 landen wordt een slimme zendercombinatie ingezet om de bereiksdoelstelling zo efficiënt mogelijk te realiseren. Om ook aankoop te stimuleren, wordt extra ingezet op de zogenaamde retaildagen: donderdag t/m zaterdag.

Omdat onze doelgroep jong is en minder lineaire TV kijkt, zetten we YouTube in om het bereik in het jongere deel van de doelgroep aan te vullen. Er wordt natuurlijk gestuurd op uitgekeken video’s.TikTok werkt zeer goed voor Vivera en daarom zetten we in de 3 landen een take-over in: 1 Day Max. Hiermee geven we de campagne een vliegende start met een miljoenenbereik!

Abovo Media - vivera telefoons staand preview

Resultaten

In Nederland is de spontane bekendheid met 55% (relatief %) gestegen, in Duitsland met 200% en in UK zelfs met 240%. Alle stijgingen zijn significant en hiermee is de KPI met verve behaald.In alle landen zijn daarnaast overweging, voorkeur, gebruik en verkopen hard gestegen. Hét bewijs dat ook de TELL en de SELL laag goed hebben gepresteerd.

Lotte Dreves

Brand & shopper marketeer vivera

Met een relatief beperkt budget wordt effectief en efficiënt gebouwd aan de bekendheid van Vivera. In alle lagen zijn de resultaten boven verwachting dat een bewijs is dat we naast het bereiken, ook de doelgroepen hebben kunnen inspireren en interesseren voor een aankoop van een Vivera product. Dat smaakt naar meer! ”

Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw merk?

klant cases
Abovo Media - DENIM_SOCIAL_NL_FB-IG_MAIN_1x1_02
Denim Solar – Proud to be boring
Abovo Media - Collection AD A03
BYD – 100% elektrisch, 100% bereikbaar
Abovo Media - 23_1034133 Afbeelding 1080×1080-1
Tankey – tank slim, bespaar meer!
Abovo Media - vitens-omslagimage
Vitens- Droge bespaartips
Abovo Media - 2016-04-28
Intersport Twinsport- Een stap richting de cookieloze toekomst
Abovo Media - Transdev
Transdev- Ik buschauffeur?
Abovo Media - case tonzon
Tonzon- Even #Trefzeker als Tonzon
Abovo Media - 210305-Persfotos-IntoFortySix-1-1-scaled
Scapino- Into fourty six
Abovo Media - primera2
Primera- Altijd in de buurt
Abovo Media - BF beeld 1080×1080 rgb-1
Basic-Fit- Make Fitness your Basic
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag