Vivera - Verhoogt de zichtbaarheid en conversie middels Retail Media

Case

Vivera zet zich in om mensen te stimuleren minder vlees te eten, aangezien dit een positieve impact heeft op de wereld. Dankzij een slimme inzet van Retail Media hebben ze hun bereik in de doelgroep kunnen vergroten en daardoor hun marketinginspanningen naar een hoger niveau getild. Het resultaat? Meer mensen kiezen voor plantaardige alternatieven, en Vivera bereikt hen effectiever en efficiënter dan ooit.

Abovo Media - VIVERA-schapfoto-1-scaled_2022-10-13-133743_aaef

Toegepaste diensten

Strategie en media consultancy
Optimaliseer je merkimpact met strategie en media consultancy: doelgericht campagnebeheer en diepgaande concurrentieanalyses.
Media inkoop
Maximaliseer je exposure met slimme media-inkoop. Bereik je doelgroep effectief en optimaliseer je advertentiebudget.
Media strategie
Boost je zichtbaarheid en bereik met doordachte mediastrategie. Maximale impact, optimale resultaten.

Doelstelling

Het doel van Vivera was om een aanzienlijke verbetering te realiseren in de efficiëntie van hun marketinginspanningen binnen Retail Media. Specifiek wilden ze een stijging in ROAS realiseren middels Sponsored Products. 

Doelgroep

Vivera spreekt het publiek aan dat zich wil aansluiten bij de “Goodness Movement” – een groeiende gemeenschap van mensen die bewust kiezen voor een positieve impact op de wereld. Zij richten zich dan ook specifiek op de (toekomstige) consumenten uit de vega-categorie.

Abovo Media - Vivera-Protein-Bites

Onze aanpak

Het Retail Media-team heeft Vivera geholpen om doelen te bereiken door campagnes op een slimme manier te optimaliseren. Hierbij hebben we de volledige inzet overgenomen.

Zo is de campagnestructuur opnieuw ingericht: Door de juiste trefwoorden en productgroepen te clusteren, is de zichtbaarheid van Vivera op belangrijke plekken relevanter geworden. Ook zijn er slimme biedstrategieën toegepast waardoor producten binnen de juiste categorieën en posities zichtbaar werden. Door continue optimalisatie is een blijvende stijging in ROAS gerealiseerd.

 

Abovo Media - Retail Media – Vivera 1

Resultaten

Deze aanpak heeft geleid tot een verbetering in de efficiëntie van de Retail Media bestedingen van Vivera. Naast een verbetering van resultaten is Vivera ook ontzorgd op het gebied van Retail Media middels de overstap van een self-service naar een managed-service model. Een indrukwekkende stijging in ROAS: van 221% naar 348% leidde tot een groei van 57% in marketingrendement. Vivera heeft zich volledig kunnen richten op hun missie, terwijl wij de marketingactiviteiten verzorgen. 

Guus
Matthijs
Evert

Benieuwd naar de mogelijkheden voor je merk?

Wij helpen jou
klant cases
Abovo Media - Mbappe neusmasker
Basic-Fit – Inhaken met Augmented Reality
SEA+1
Case
Abovo Media - KimdeHoop_CLAUDE_HR-20_Landscape (2)
Basic Fit – #BlijfBewegen
Content & creatie+2
Case
Abovo Media - Fixed_Thumbnail
BYD – Charge Up Your Game
Content & creatie+1
Case
Abovo Media - radio538-stemmenjacht-article-header-1200×675-1
NPL – 538 Stemmenjacht
Radio reclame+2
Case
Abovo Media - Monteur Schipper Kozijnen aan het werk bij de klant
Schipper Kozijnen – Betaald solliciteren
Recruitment marketing+1
Case
Abovo Media - Maak het extraordinaire – Patat
Jean Bâton – Maak het extraordinaire
Tv-reclame+2
Case
Abovo Media - Schermafbeelding 2024-07-16 115104
NPL – Hoe gedurfde keuzes leiden tot succes
Media strategie+1
Case
Abovo Media - Basic Fit x Nienke Plas -vierkant
Basic Fit – Je doelgroep in beweging krijgen
Content & creatie+1
Case
Abovo Media - Acibadem-still-0
Acibadem – Zorg verlenen is een kunst
Tv-reclame+4
Case
Abovo Media - DENIM_SOCIAL_NL_FB-IG_MAIN_1x1_02
Denim Solar – Proud to be boring
Out-of-Home+3
Case
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau.
We mailen je maximaal één keer per maand.

Kunnen wij je helpen?

ik wil graag