Vivera - Verhoogt de zichtbaarheid en conversie middels Retail Media
Vivera zet zich in om mensen te stimuleren minder vlees te eten, aangezien dit een positieve impact heeft op de wereld. Dankzij een slimme inzet van Retail Media hebben ze hun bereik in de doelgroep kunnen vergroten en daardoor hun marketinginspanningen naar een hoger niveau getild. Het resultaat? Meer mensen kiezen voor plantaardige alternatieven, en Vivera bereikt hen effectiever en efficiënter dan ooit.
- Klant: Vivera
- Diensten: Retail media
Toegepaste diensten
Doelstelling
Het doel van Vivera was om een aanzienlijke verbetering te realiseren in de efficiëntie van hun marketinginspanningen binnen Retail Media. Specifiek wilden ze een stijging in ROAS realiseren middels Sponsored Products.
Doelgroep
Vivera spreekt het publiek aan dat zich wil aansluiten bij de “Goodness Movement” – een groeiende gemeenschap van mensen die bewust kiezen voor een positieve impact op de wereld. Zij richten zich dan ook specifiek op de (toekomstige) consumenten uit de vega-categorie.
Onze aanpak
Het Retail Media-team heeft Vivera geholpen om doelen te bereiken door campagnes op een slimme manier te optimaliseren. Hierbij hebben we de volledige inzet overgenomen.
Zo is de campagnestructuur opnieuw ingericht: Door de juiste trefwoorden en productgroepen te clusteren, is de zichtbaarheid van Vivera op belangrijke plekken relevanter geworden. Ook zijn er slimme biedstrategieën toegepast waardoor producten binnen de juiste categorieën en posities zichtbaar werden. Door continue optimalisatie is een blijvende stijging in ROAS gerealiseerd.
Resultaten
Deze aanpak heeft geleid tot een verbetering in de efficiëntie van de Retail Media bestedingen van Vivera. Naast een verbetering van resultaten is Vivera ook ontzorgd op het gebied van Retail Media middels de overstap van een self-service naar een managed-service model. Een indrukwekkende stijging in ROAS: van 221% naar 348% leidde tot een groei van 57% in marketingrendement. Vivera heeft zich volledig kunnen richten op hun missie, terwijl wij de marketingactiviteiten verzorgen.