Terug naar Cases Voor Vitens heeft AM Beyond* samen met Team Social creatieve social content ontwikkeld, uitgewerkt in twee concepten: Droge Bespaartips & Oneindige content.
DE UITDAGING
Vroeger kon het niet op. Water was een oneindige bron, maar we zien nu dat water zeker niet oneindig gebruikt kan worden. Daarom wil Vitens de doelgroep aanspreken om minder drinkwater te verspillen. Gericht op de bredere/oudere doelgroep en de jongere doelgroep.
DE OPLOSSING
Omdat de boodschap van deze campagne de doelgroep moet activeren om zuinig om te gaan met drinkwater, is een relevant publiek bereiken dat bereid is om actie te ondernemen belangrijk. Daarom stuurden we zowel binnen Meta (ThruPlays) als TikTok op videoweergaven in plaats van bereik.
Verschillende doelgroepen, verschillende platformen. Soms is een overkoepelend concept niet de juiste oplossing en moet je kijken naar de kansen per platform. In de Tiktok campagne spreken we de jongere doelgroep aan met het concept ‘Droge Bespaartips’. Hier laten we op absurdistische en humoristische wijze jongeren zien dat water besparen belangrijk is.
Om de oudere doelgroep te bereiken is Facebook en Instagram Reels ingezet via het concept ‘Oneindig’, waar via contradicties duidelijk werd gemaakt dat drinkwater uit de kraan niet vanzelfsprekend is.
DE IMPACT
De campagne scoorde op alle KPI’s beter dan die van vorig jaar. Met het beoogde budget zijn miljoenen impressies gerealiseerd. Ook de TikTok campagne zorgde voor veel engagement bij de doelgroep. De personen die de video’s voorbij zagen komen, keken de video’s over het algemeen volledig uit. Wat voor een video van een halve minuut een uniek resultaat is.
Wil jij dit ook? Neem dan contact op met Team Social en ons contentlabel AM Beyond*