Terug naar Cases Bij Intersport Twinsport vinden sportliefhebbers het grootste aanbod aan sportartikelen van diverse grote merken. Naast een uitgebreide webshop beschikt Intersport Twinsport over 18 fysieke winkels verspreid over heel Nederland. Door digitalisering kennen we eindeloze mogelijkheden om sales met behulp van sociale mediakanalen op te krikken. Hier kon het merk goed op inspelen. Door een samenwerking met Abovo Media en Facebook is de online aanwezigheid en de campagne-effectiviteit vergroot. Dit resulteerde in torenhoge online verkopen door middel van Facebook-advertentiecampagnes.
Onze oplossing
De creatie en uitvoering van een doorlopende advertentiecampagne op meerdere plaatsen op Social Media: Facebook nieuwsoverzicht, Instagram nieuwsoverzicht en Stories, Messenger en Audience Network. Binnen deze ‘always on’-campagnestrategie combineerden we zeer relevante dynamische advertenties met campagnebudget optimalisatie om potentiële nieuwe klanten te vinden. Daarnaast stimuleerden we de verkoop met retargeting en advertenties die aanbiedingen en nieuwe productlijnen promootten.
Het team richtte zich op een breed publiek voor doorlopende prospect campagnes en vergelijkbare doelgroepen, met targeting op interesses voor promotiecampagnes. Om in het oog springende advertenties te maken die de ontdekking en verkoop zouden stimuleren, adviseerde Abovo Media Intersport Twinsport om meerdere producten te presenteren in interactieve, mobielvriendelijke collectie- en carrouselformaten. De producten die mensen in de advertenties zagen, werden dynamisch geselecteerd uit de productcatalogus op basis van hun interesses.
Doordat de Facebook-pixel was geïnstalleerd voordat de campagneactiviteiten begonnen, gebruikten we Facebook Attribution om campagne gestuurde verkopen via kanalen en apparaten te meten. Er is ook een onderzoek naar de toename van conversies uitgevoerd om de precieze incrementele waarde van de campagneactiviteit in beeld te brengen.
Het resultaat
Tussen maart en oktober 2019 meette Intersport Twinsport een sterke toename in verkoop, zowel fysiek als online. Dit was te danken aan dynamische Facebook-advertenties die meer dan € 600.000 opleverde. Ook leverde het de volgende resultaten op:
- 34x hoger rendement op advertentie-uitgaven;
- 7,3x toename van het incrementele rendement op advertentie-uitgaven; en
- 96 % daling van de kosten per acquisitie.
Deze sterke case is ook gepubliceerd op Facebook, klik hier voor het succes verhaal.